العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 28-01-2013, 07:39 PM
drmohamedkhater drmohamedkhater غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب

drmohamedkhater will become famous soon enoughdrmohamedkhater will become famous soon enough
عاجل مشكلة فى عفشة الفيرنا ارجو المساعدة

امس لاحظت ان العجلة الخلفية اليمين طالعة لقدام شوية عن الشمال ( يعنى العجلة الشمال فى منتصف الرفرف بالضبط - اليمين لاء جاية لقدام شوية )
المهم رحت للعفشجى قالى ان الشداد واخد خبطة و معووج و عايز يتعدل - رحت لواحد تانى قالى نفس الكلام
طيب اعدله ولا اجيب شداد جديد احسن ؟
و لو هجيب شداد اجيبة جديد ولا استعمال ؟
و سعره جديد كام و استعمال كام ؟
يا ريت حد يقدر يفيدنى
قديم 03-02-2013, 05:16 AM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة فى عفشة الفيرنا ارجو المساعدة

كانت حصلت معايا السنه اللى فاتت نفس القصه ديه بالظبط
العجله اليمين ورا كانت مقدمه حوالى 5 سم عن العجله الشمال

وعدلت الشداد ب15 جنيه عند عفشجى وكنت عامل حسابى اغيره ولكنه قالى هيتعدل وهيبقى كويس وفعلا عدلته وبقى كويس
ولغايه دلوقتى لما ارفع العربيه ف مشحمه او لما اغسلها اركز ف الابعاد وبلاقيها نفس الفروق

وعشان كدا اعدلو ومتكلفش نفسك

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى
قديم 03-02-2013, 01:21 PM

drmohamedkhater will become famous soon enoughdrmohamedkhater will become famous soon enough

شكرا على اهتمامك و ردك
فعلا انا استعدلت الشداد و الراجل اخد 20 جنيه
بس عايز اعرف السبب علشان اخد بالى بعد كدا
قديم 04-02-2013, 04:58 AM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drmohamedkhater مشاهدة المشاركة

شكرا على اهتمامك و ردك
فعلا انا استعدلت الشداد و الراجل اخد 20 جنيه
بس عايز اعرف السبب علشان اخد بالى بعد كدا
ممكن تكون العربيه حكت أكتر من مره ف بلاعه او اى جسم صلب
والسبب التانى اللى انا برجحه هو ان ا لجزء اليمين ف العربيه هو اللى بيكون الاستهلاك ليه اكبر بمعنى ان دايما لما يكون معاك واحد راكب ورا دايما يركب ع اليمين
بصفه عامه الجزء اليمين دايما مستهلك سواء عفشه او كاوتش او حتى كفاءه صوت الباب ف القفل والفتح

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى
قديم 04-02-2013, 03:37 PM

اشكرك بس الشداد مالوش دعوة خالص بالوزن او الاستهلاك لأن معاليهوش اى تحميل
انما السبب اللى انا برجحه و ده بعد حوار مع العفشجى هوة ان حد رجع بالعربيه بسرعة للخلف و فردة الكاوتش اليمين ردت فى حاجة جامدة زى رصيف مثلا او حجر وده الاحتمال الاكبر - او ممكن زى ما حضرتك بتقول مطب او حجر من تحت و ده كان هيعوج الشداد لفوق مش بالجنب
عموما ربنا يستر
لأن شوارع مصر بقت حرام يتمشى فيها اول امس كنت فى القاهرة مع نسايبى و الشنطة كانت ماليانه و مراتى و حماتى قاعدين بالخلف - يعنى العربية كانت محمله - و من كفر الدوار لغايه المرج و بعدين شبرا الخيمة مافيش مطب الا و حك فى العربية من تحت و الجميل جدا ان فيه مطب العربيه اتعلقت فوقيه و العجل كان بيلف على الفاضى
ربك يسترها و الله المستعان