العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 05-12-2012, 08:59 PM
الصورة الرمزية lalala
lalala lalala غير متواجد حالياً

lalala has a spectacular aura aboutlalala has a spectacular aura aboutlalala has a spectacular aura about
للاهمية مشكله كبيره في لانسر بومه ومش لاقي حل وزهقت

انا معايا لانسر بومه موديل 2011 وعامله حوالي 30 الف كم وظهرت معايا مشكله جامده اوي وكل لما اسأل حد يقولي ده عيب في اللانسر بس انا كنت عاوز اسأل اهل الخبره الحكايه دي ملهاش حل ولا ايه
هو اللي بيحصل ان هي بتاكل تيل فرامل وطنابير جامد اووي كل لما اروح التوكيل يقولي محتاجه تغير تيل فأكيد انا برفض بس برجع اغيره ومش عارف اعمل ايه

M7md 5aled
قديم 05-12-2012, 09:46 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكله كبيره في لانسر بومه ومش لاقي حل وزهقت

الانسر البومة بتغير تيل فرامل تقريبا كل 20 الف كم .... لو عربة حضرتك اوتوماتيك ... ممكن تاكل تيل اسرع شوية صغيرة من المانيوال ( 20 الف كم )
حضرتك اكشف على مساتر الفرامل و شوف العجل بيسخن و انت ماشى و لا لأ
و ربنا يسهل الحال و المشكلة دى تتحل

قديم 05-12-2012, 10:02 PM
الصورة الرمزية lalala

lalala has a spectacular aura aboutlalala has a spectacular aura aboutlalala has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

الانسر البومة بتغير تيل فرامل تقريبا كل 20 الف كم .... لو عربة حضرتك اوتوماتيك ... ممكن تاكل تيل اسرع شوية صغيرة من المانيوال ( 20 الف كم )
حضرتك اكشف على مساتر الفرامل و شوف العجل بيسخن و انت ماشى و لا لأ
و ربنا يسهل الحال و المشكلة دى تتحل
والله يا باشا كل 10 الاف كم لما اروح التوكيل بيقولولي عاوزة تتغير وهي اوتوماتيك بس تمام كدة
انا هعمل زي ما حضرتك قولت وهكشف علي مساتر الفرامل واشوف العجل بيسخن وانا ماشي ولا لأ
وشكراا كتييييير علي اهتمامك

M7md 5aled
قديم 05-12-2012, 10:07 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
معلش ليه سؤال رخم شويه
هل كان معاك سياره اوتوماتيك قبل ديه لو الجواب بنعم ياترى هل كانت بتستهلك تيل ايضا ولا لأ
لأن من الممكن يكون سلوك في القياده انا عن نفسي بستهلك تيل كثير لأني بحمل كثير علي الفرامل وانا ماشي
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 05-12-2012, 10:21 PM
الصورة الرمزية lalala

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
معلش ليه سؤال رخم شويه
هل كان معاك سياره اوتوماتيك قبل ديه لو الجواب بنعم ياترى هل كانت بتستهلك تيل ايضا ولا لأ
لأن من الممكن يكون سلوك في القياده انا عن نفسي بستهلك تيل كثير لأني بحمل كثير علي الفرامل وانا ماشي
والله المستعان
علي فكره السؤال مش رخم ده سؤال زي الفل
بس انا كان معايا عربيه اوتوماتيك قبل كدة وكانت دايو ليجانزا وكانت بتغير تيل جوالي كل 20 الف كم ومش بحمل كتير علي الفرامل يعني بهدي العربيه واحدة واحدة مش بدوس فرامل واا لازق في العربيه اللي قدامي يعني الطبيعي يعني
وشكرا علي اهتمامك وردك

M7md 5aled