العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 21-11-2009, 03:05 PM
الصورة الرمزية ahmedraafat00
ahmedraafat00 ahmedraafat00 غير متواجد حالياً

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold
افتراضي رد: محتاج نصيحه و تشجيع

يعنى مثلا انا اليومين دول وديت العربيه عند الميكانيكى يشيك عليها و يظبط زيوت الفرامل وباقى الزيوت
ويقالها بتاع اسبوع معاه حاسس انى دماغى فاضيه و مش كل شويه بقى اطلع ابص عليها من البلكونه ولا ادورلها على مكان فاضى ولا غيره

قديم 21-11-2009, 04:57 PM
Logic Logic غير متواجد حالياً

Logic is a jewel in the roughLogic is a jewel in the roughLogic is a jewel in the rough

استاذ احمد، زي ما الاستاذ بدر قالك...ركز في السواقة و اعرف ان مفيش حد من اللي بيتريق عليك اتولد سواق فورميلا يعني...

انت محتاج فترة ممارسة و احتكاك و مشاوير...

و انت شكلك محترم و عشان كده يمكن تكون قلقان انك تعمل اي غلطة...

انا بقالي 6 سنين باسوق اول ما ابتديت كنت خايف جدا زيك..و خايف اخبط وكده...بس كنت باكتر مشاويري عشان اتعلم و ابتدي سواقة في الايام الاجازة زي الجمعة او السبت ده هيديك ثقة انك تشوق مسافة طويلة و البلد فاضية ...
و علي فكرة طبيعي جدا لما تحس ان جد مركز عليك في السواقة تعمل غلط...
عشان كده سيبك من اي حد...وراعي ضميرك في السواقة وربنا هيكرمك و يحافظ عليك...
قديم 21-11-2009, 05:58 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

مش حضرتك بتقول بتسوق من 5 شهور ؟
يبقي سوق العربيه كل شويه و شيل من دماغك اي حاجه و سيبها لله
بس امشي براحه و اربط حزامك
و توكل علي الله كده و كله هيبقي تمام ان شاء الله
انا كنت زي حضرتك كده في الاول
بس دلوقتي خلاص الرهبه راحت و ربنا يستر علينا جميعا
انا بسوق من شهرين بس

قديم 21-11-2009, 06:01 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

بدايه اهلا و سهلا بيك يا احمد و واضح من كلامك انك انسان علي خلق و محترم
ثانيا انت معندكش مشكله
كل مشكلتك انك مش واخد علي العربيه و بتتعامل معاها بحذر زياده عن اللزوم
و الموضوع دا عاوز تاخده واحده واحده علشان تلاقي العربيه بقت حته منك
انا علي فكره من يوم ما سوقت ولا حسيت انها حمل تقيل عليا
و دا لاني كنت فعلا عاوز اسوق و بحب العربيه حب فظيع
حب العربيه حتحبك و دايما عاملها كانها حته منك
حتلاقي نفسك بتسوق و كويس جدااااااااا

حـازم خـضـر

قديم 21-11-2009, 06:10 PM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute

استاز / احمد
السواقه مش صعبه واى انسان بدء يسوق كان نفس الوضع بس المهم اولا تكون بتحبها لو حبيتها هتكون ان شاء الله كويس ولو خايف عمرك ما هتسوق كويس ؟
اولا مش عيب تخاف على العربيه وعلى ونفسك والعيب انك تفضل على نفس المستوى؟
هقول لحضرتك كام نقطه اتمنى يكونوا مفيدين؟
1-التركيز وعدم الانشغال باى شئ وانت سايق؟
2-انا فى الحاره الشمال وعاوز ادخل يمين لابد تشوف ايه على شمالك اولا وكذالك العكس ؟
3-وانت بتعدى سياره ادى له اشاره تنبيه انك هتعديه ولابد تكون سرعتك ازيد وعدم التخطى الا وانت متاكد ان الحاره فاضيه؟
4-مش عارف طريق واول مره هتمشى عليه اى عربيه امامك خدها دليل او اتبعها؟
وربنا يوفقك ويبعدك عن كل سوء