العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 21-11-2012, 06:42 PM
shaibat shaibat غير متواجد حالياً

shaibat will become famous soon enoughshaibat will become famous soon enough
افتراضي رد: اية اكتر حاجة ممكن تستفزك وانت سايق؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

السواقة في مصر كلها استفزاز بس انا من النوع اللي بارد جدا في السواقة بجري وبشد بس مس سهل حد ينرفزني الحمد لله

بس بجد اكتر حاجات تخليني ابقي شايط في العربية

1- اما اجي ماشي ورا اتنين ماشين بنفس السرعة وابقي عايز اعديهم ومحدش فيهم يرضي يفتحلي طريق وان حد فيهم خلي عند اهلة دم وعداني الاقي التاني بيشد عشان يقفل الكام سنتي اللي اداهملي زميلة اعدي - اكنه يا اخي مستخسرهم في

2- اما يبقي حد جاي في وشي والشارع اتجاه واحد - يعني جاي مخالف - وبكل براده عمال يقلبلي في نور ببقي عايز اخش فيه بوش العربية واخلص منه

3- اللي جايه دي بقي الليلة الكبيرة

احلى حاجه الصوره شكرا
قديم 21-11-2012, 07:16 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

انا اكتر حاجه تحرق دمى وممكن لو قدامى مسدس اضربه فى دماغ السواق لما يكون ماشى عكس الاتجاه خصوصا على الطريق السريع وتلاقيه كمان مولع العالى
غير كده انا بيس خالص انا لو سواق ميكروباص قعدت يكلكس بنفضلو وسيبه ماشى ولو اكلم معبروش واعلى التسجيل
موضوع ان حد يرمى عليك ديه عادى عشان كده نفسى اجيب فور باى فور واركب شبكه ولو رمى هو الخسران انهرده حصل معايا موقف حرق دمى قوى تاكس طالع من شارع جانبى على العمومى من غير ميبص طالع وخلاص وانا ضغط على الكلاكس جامد وهو ولا هنا
واقسم بالله لو عندى شبكه من قدام مكنت هدوس فرامل وكنت هخش اطبقه واليحصل يحصل

قديم 21-11-2012, 07:42 PM
الصورة الرمزية الخبييييير
الخبييييير الخبييييير غير متواجد حالياً
التخصص العملى: خبيرعقاري بشركة كولدويل بانكر العالمية
هواياتي: عاشق للسيارات حتى النخاع

الخبييييير is a glorious beacon of lightالخبييييير is a glorious beacon of lightالخبييييير is a glorious beacon of lightالخبييييير is a glorious beacon of lightالخبييييير is a glorious beacon of light

يا اخواننا انتوا عارفين ليه التريلات المفروض تمشي يمين بسرعة 60-80 كم
عشان التريلا ما تقدرش تقف زي اي عربية صغيرة مهما يحاول السواق الاهبل ومهما يدوس فرامل هوا بيبقى عامل فهلوي اكمنه قاعد فوق فيبقى شايف مسافة كبيرة قدامه
لو حصل ان الطريق وقف فجاة قدام تريلا وما لحقش يقف
كارثة اتوبيس اسيوط بتاع الاطفال ها تتكرر تاني
المشكلة مشكلة ضمير واخلاق وخوف من ربنا لو واحد من سواقين التريلات دي فكر انه في ارواح ربنا ممكن يحاسبه عليها مش ها يعمل كده
يوم اذكره بكيت فيه من فرط الرعب وان ده ممكن يحصل ليا او لاولادي او اي حد بحبه
كنت على الطريق الدائري يوم ماتش مصر والجزائر في السودان ساعة الماتش والدائري فاضي جاي من مدينة نصر رايح مدينة 6 اكتوبر دائري السلام عند كوبري مسطرد كنت ماشي 100 - 110 جه سواق تريلا عداني وطلع الكوبري وانا وراه وبيني وبينه تقريبا 150 - 200 لقيت حاجة خبطت في التريلا زي ما يكون كيس اسود كبير في انوار العربية طبعا وده عند الكمين اللي في نهاية الكوبري (طبعا الكمين قاعدين جوه بيتفرجوا على الكورة )لقيت عسكري بعد ما التريلا عدت خرج يجري على اخره من الكمين فوقفت لانه اعترض طريقي وبيشاور بالعصاية المضيئة سمعت صوتوا بيقوللي اقف ما تتحركش ولعت انتظار وبدات اتبين ايه هوا الكيس الاسود في نور العربية لمحت جلد وعضم وفتافيت لحم (طبعا عرفتوا بتاع التريلا داس ايه )!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
بكيت ونزلت للعسكري قلتله معاك لاسلكي قالي ده مع الظابط قلتله يبلغ اي حد حتى من تليفوني
الكمين معمول في نقطة عمياء في منزل الكوبري انتظار العربية عندي مش باين والدنيا ضلمه وكنت خايف ييجي سواق تريلا شارب او بيسمع متش الزفت على الراديو يموتنا
كنت منهار تماما وبدات تيجي عربيات وطبعا صوت سرخة الكوتش وهما بيقفوا عشان كله متوقع ان الطريق فاضي نزل ناس من العربيات لا حول ولا قوة الا بالله واحد استاذن العسكري عشان يبداو يلمو الحاجة اللي على الطريق
بعيد عنكم جابو اكياس بلاستيك وبداو يلقطوا عشان يفتحوا حارة من الطريق العربيات تمشي
سيبت رقم تليفوني كشاهد للعسكري ومشيت للبيت على سرعة بطيئة جدا لحد ما روحت
صليت ركعتين عشان اعصابي تهدا دعوت للست
اللي دهسها سواق التريلا اللي ما هانش عليه يقف وهرب بكل جبن وخسة وقلة دين ودعوت على السائق بان ربنا يوريه ده في اهله
وحسبنا الله ونعم الوكيل
كام واحد مننا قريب له او حد عزيز مات في حادثة بسبب الاهمال وعدم مراعاة الغير وقلة الضمير

عروستي
قديم 21-11-2012, 07:46 PM
الصورة الرمزية الخبييييير
الخبييييير الخبييييير غير متواجد حالياً
التخصص العملى: خبيرعقاري بشركة كولدويل بانكر العالمية
هواياتي: عاشق للسيارات حتى النخاع

الخبييييير is a glorious beacon of lightالخبييييير is a glorious beacon of lightالخبييييير is a glorious beacon of lightالخبييييير is a glorious beacon of lightالخبييييير is a glorious beacon of light

محدش اتصل بيا خالص وسالني عن الحادثة !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

عروستي
قديم 21-11-2012, 08:06 PM
mhemeda mhemeda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

mhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud ofmhemeda has much to be proud of

سواقين الميكروباص و التاكسي و الموتسكيلات و التكككككككككككككككككككككك اتك باه دول فعلا قمه في الغباء و التخلف و قله ادب متناهيه