العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 27-01-2011, 02:47 PM
الصورة الرمزية venom9x2008
venom9x2008 venom9x2008 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: العلاقات العامه
هواياتي: السيارات

venom9x2008 is a jewel in the roughvenom9x2008 is a jewel in the roughvenom9x2008 is a jewel in the roughvenom9x2008 is a jewel in the rough
افتراضي رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

انا بصراحه مسوقتش الفيرنا قبل كده بس عايز اعرف هى ليه سباتها خفيف او الناس بتقول كده لية
و شكراً
قديم 27-01-2011, 04:21 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kbarema مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم
انا معنديش عربية اصلا علشان محدش يزعل منى او يقول انى متحيز
بس الشركه اللي انا شغال فيها بتمتلك
نيسان وفيرنا ولانوس ولانسر وسكودا
وكتيير بنركب العربيات دي علي الاقل 200 كيلو يوميا طبيعة الشغل
سوقت كل العربيات دى واكترها الانسر
واحب اوضح لو في يوم اشتريت عربية اجيب الفرينا
لكن ثبات انسي مفيش ثبات بعد 120 لا ثبات ولا فرامل لكن انا هجيبها واعدل اجهزة الفرامل واجنط واركب عمود اتزان وعفشة رياضى وكده اركب واتمتع بالسرعه
مشيت طريق مصر اسكندريه الزراعى 185 لمدة نص ساعه متواصل بالمنحنيات بمطبات الهواء
طبعا بالانسر لانى مش مستغنى عن نفسي ههههههههههههه
طبعا الاسكودا ثيات القطار علي القضيب والانوس برده كويسة لحد 150 وممكن تغير جهاز الفرامل بردو لبتاع نوبيرا او اوبترا
النيسان كويسة جدا زي الانسر بس مبحبهاش واطيه اوي ومش بتجمع زي الانسر 1600 مانيوال

no comment لا تعليق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة venom9x2008 مشاهدة المشاركة

انا بصراحه مسوقتش الفيرنا قبل كده بس عايز اعرف هى ليه سباتها خفيف او الناس بتقول كده لية
و شكراً

انا مليش دعوه بالناس اانا ليه دعوه بنفسي وانا جربتها وعلي فكرة انا مش معدل فيها اي حاجه ومشيت بيه 190 والدنيا زي الفل انا بعترف ان فراملها ضعيفة ولو كان ينفع تتعدل زي فرامل الانوس كان زمانها حاجه تانية خالص علشان كدا انا مبحبش اسرع بيها كتير علشان لو لا قدر الله حصل حاجه تقدر تلحق نفسك
قديم 27-01-2011, 09:48 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

يعني هي الفرامل ال خلتك متجبش اكثر من 190
وامال لو الفرامل جامدة زي اللانوس حتجيب كام
والله حرام عليك

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم
قديم 03-02-2011, 12:59 AM
tamerhassan tamerhassan غير متواجد حالياً

tamerhassan is a jewel in the roughtamerhassan is a jewel in the roughtamerhassan is a jewel in the rough

قديم 13-03-2011, 12:35 AM
الصورة الرمزية topman100
topman100 topman100 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن عبد الحميد
التخصص العملى: لحام
هواياتي: ركوب السيارات

topman100 has a spectacular aura abouttopman100 has a spectacular aura about
مبروك رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

حمداللة على السلامة وبلاش السرعة العالية لو مش خايف على نفسك خاف على الى حوليك ممكن تموت حد بيعدى الطريق وربنا يسترها علينا وعليك.

" كن لله كما يريد ... يكن لك فوق ما تريد ..... قد تفقد كل شئ ..... ويبقى الله معك ... فكن مع الله .... يكن كل شئ معك .... أذا جعلت رضا الله همك .... تكفل الله با أهمك .... ومن فقد الله فماذا وجد؟ .... ومن وجد الله فماذا فقد ؟