العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 26-08-2012, 06:33 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
انذار رينو لوجان ليه بتتباع كسر زيروووووو ؟!!!!!!

السلأم عليكم ورحمة الله وبركاته
ياجماعة أنا كنت عاوز أعرف :
ليه كمية المعروض من اللوجان كسر زيرووو كتير أوى على النت ؟
يعنى أنا ملأحظ أن كل اللى بيبيعوا ما كملوش بالعربية 10 ألأف و20 ألف وكبيرهم 40 ألف كيلو . والكل بيبيع فى عربيته وهى لسة بشوكها .. طب ليه ؟!!
لسة أمبارح شايف أعلأن على النت , لوجان مترخصة ثلأث سنوات ومعمول لها فرش جلد وماشية 700 كيلو بس يعنى حتى ماعملتش صيانة الألف وصاحبها بيبعها لأعلى سعر ؟!!
بصراحة أنا عاوز أجيبها ومقلق منها لأنى بسافر كتير على الطريق ومسافات كبيرة وخايف تطلع مقلب وأحتاس بيها فى نص الطريق أو تتعبنى والتكيف بتعها يزهقنى والموتور يبقى عزمه ضعيف أو تكون فى الملفات وحشة وبتحدف لأن بصراحة طريقى معظمه جنوب سيناء وهناك ملفات كتير ومنحدارات جامدة وأخاف لحسن أتقلب بيها وخصوصا أن أولأدى على طول بيبقوا معايا فى العربية .
أرجوكم ردوا عليا وقولوا لى أيه السبب فى ان كل الناس بتخلص من اللوجان وبتبعها وهى لسة بشوكها ؟!! وهل هى سيارة ذات أعتمادية أم لأ؟
وجزاكم الله خيراً!!!

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 26-08-2012, 07:02 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رينو لوجان ليه بتتباع كسر زيروووووو ؟!!!!!!

والله انا مستغرب شوية من الموضوع دا
بس اكيد في ظروف مادية بتخلي الناس تبيع العربية دي
انا لحد دلوقتي مشفتش او مسمعتش عيب في العربية غير العيوب المعروفة عن اللوجان من زمان

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 26-08-2012, 08:37 PM
abdelhameed abdelhameed غير متواجد حالياً

abdelhameed will become famous soon enough
افتراضي رد: رينو لوجان ليه بتتباع كسر زيروووووو ؟!!!!!!

انا برده ملاحظ ده ياريت حد يفيدك ان شاء الله
متابع بشدة
قديم 26-08-2012, 08:54 PM
عمرو عبد الحميد الجندى عمرو عبد الحميد الجندى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ليسانس اداب

عمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to all
جديد رد: رينو لوجان ليه بتتباع كسر زيروووووو ؟!!!!!!

اعتقد لان شكلها مش سبور الناس فى مصر يهمهم العربية الماشية موضة ذى الكورى و يمكن الصينى بدا يكون موضة و الكلام ده انا سمعته من جيرانى اول ما جبت اللوجان (2013) بل انى وجت الحيرة فى عينهم ( لاماجبتش حاجة مشية فى مصر زى الانوس - الفرنا الخ ) قلتهم هى الوجان الرينو فيها حاجة وحشة قالو لا الرينو عربيتها ممتازة مانسمعش عنها حاجة وحشة بس بس بس مششششششششش موضة و لاشكل مع انهم كانوا هيموتوا و يتفرجوا عليها من جو . و لذا اعتقد كل اللى بيجيب اللوجان بيشوف احباط من الناس و كلامهم انما انا شايف انها ممتازة و كفاية ان ماشى بالعربية و لا بحك فى المطبات
قديم 26-08-2012, 10:23 PM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future
افتراضي Re: رينو لوجان ليه بتتباع كسر زيروووووو ؟!!!!!!

يا باشا امال هتعمل ايه لو شفت كمية الالنترا الجديدة اللى بتتباع كسر الزيرو
بص الموضوع من وجهة نظرى كالاتى
انت لازم تبص فى كام رينو لوجان بتتباع من المعارض السيارات الجديدة وكام رينو لوجان بتتباع كسر زيرو
اللوجان فى 2012 اتباع منها كتير اوى
فطبيعى جدا انك تلاقى عربيات رينو لوجان كتير كسر الزيرو

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى