العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 05-08-2012, 03:27 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي ما هى اللادا ... عاوز معلومات عنها

السلام عليكم
أنا عارف إنه طلب غريب بس أنا عاوز أعرف خصائص العربيه دى

* ايه هو الحد الأقصى للسرعه فى لادا 2105 , و 2107, و هل القديم غير الجديد فى السرعه - يعنى فيه ناس بتقول 120كم و فيه بيقولوا 180 - و لاّ الفتيس الـ 4 والــ 5 ممكن يفرق؟؟؟؟

* زمن التسارع , و سعة تانك الوقود فى العربيتين؟

الحاجات دى بسيطه بس أنا بحثت عنها مراراً و تكراراً و لم أجد لها أثر إلا فى بعض الإعلانات و المواقع الأجنبيه
فى تقارير و بروشورات هنا بس برضه مع البحث فى مواقع تانيه لاقيت فيه إختلافات فى البيانات
قديم 05-08-2012, 04:36 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هى اللادا ... عاوز معلومات عنها

الفتيس بالتأكيد هيفرق فى السرعة القصوى.
عموما دى بعض مواصفات اللادا 2107 محرك 1600 سى سى 74 حصان:
السرعة القصوى : 155 كلم /ساعة,
التسارع 0-100 كلم : 16 ثانية.

ده الموقع :
http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=112596

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى