العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 03-07-2012, 03:10 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي مشوار موت لإستخراج رخصة القياده... الحمد لله

السلام عليـــكم
جهزت ورقى إمبارح بالليل و توكلت على الله و صحيت صليت الفجر و نزلت غسلت العربية و سخنتها و أخدت الحاج (والدى) و رحت المرور( مرور المعادى)
طبعاً أنا رحت على المقر القديم. لقيته أتغير و بقى فى زهراء المعادى, فضلت أسأل أى حد أقابله و إضطرتنى الظروف أنى أتوه......
لقيت نفسى طلعت من شارع جانبى على الأوتوستراد !!!!!
المهم , ربنا رزقنى بعربية شرطة تابعة للمرور سألتهم المرور فين و دلونى, و طبعاً كان لازم أدخل الأوتوستراد و أمشى لحد اليوترن اللى عند مطلع الدائرى و أرجع تانى
المهم أنى جديد لانج فى السواقه و لحد الآن بخاف أمشى على الكورنيش !!!
توكلت على الله و مشيت جنب الرصيف و سايب الطريق الواسع للى عاوز يجرى و فجأة.....
ظهرت عربية نقل رخام ( من اللى شغالين فى شق الثعبان) و راحت طالعة من ورايا بسرعة و كسرت عليا و أنا جنبى الرصيف و لقيت نفسى بتشد تحتها
بيييييييييييييييييييييييي يب و حاسب يا عم و طبعاً كسرت على الرصيف عالآخر
تقريباً الراجل نعس و هو سايق و بفضل الله جنب العربية أتبهدل + المرايه أتكسرت
بس الحمد لله إننا لسه بخير
بس طبعاً مش هقولكم كنت رايح الإختبار حالتى عاملة إزاى ... ده أنا تقريباً جالى تبول لا إرادى
بس بصراحة لما رحت المرور لقيته فاضى و شفت الإقماع لقيتها واسعة و حلوه و مفيش إختبار نظرى و الموضوع مريح, أنا بس كنت زهقان من الإنتظار للإمتحان.
و أخيييييييييييراً ... سمعت موظف الشباك بينده على إسمى و يقولى وقّع و إستلم و على البيت على طول
بالنسبة للرشاوى و الوسايط: طبعاً موجوده بس على شكل حلاوه و أكرامية و شاى , يا إما هيتلككوا على الورق, بس كده كده هتمتحن.

الحمد لله على كل حال و ربنا يحفظنا و يسلمنا

التعديل الأخير تم بواسطة zing0 ; 03-07-2012 الساعة 03:19 PM
قديم 03-07-2012, 03:18 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشوار موت لإستخراج رخصة القياده... الحمد لله

مبروك الرخصة

وفداك مليون عربيه

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 03-07-2012, 05:56 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

مقولتليش ليه قبلها كنت قولتلك تروووح ازاى
وفعلا مرور المعادى بتاعنا ده
اروووق مروووور فيكى يا مصر بمعنى الكلمه واختبار الرخصه
مفيهوش نظرى هو عملى بس
والحاكية كلها ان الاقماع على شكل حرف U
بتدخل وتخرج وخلاص كدا مفيش حاجه تانى وفعلا المعامله هناك ادميه جدا وفعلا بحمد ربنا انى من المعادى علشان كدا انا روحت مع واحد صحبى مرور البساتين بجد حاجه مقرفه جدااا بلطجيه واقفين بره كل وحد يشوف وش اى حد جاى يفضل يقوله تحب اخلصلك ورقك ومش عارف ايه
المعادى بقى مفيش كدا خالص المرور فاضى تدخل تخلص ورقك فى نفس اليوم مفيش ناس كتير هما عربيتين تلاته اللى واقفين بجد حاجه جامده جدا
وفعلا عربيتى اللى عارضها للبيع ديه احسن ميزة فيها انها تبع مرور المعادى يعنى هيروح ويخلص ورقه فى نفس اليوم مش احنا يوم ما اشتريناها كانت مرور السلام اجاركم الله بجد ده ساعتها الواحد كان هيغمى عليه من الحر والزحمه والبلطجيه اللى هناك اااااااااااااااااد كدا

والله كل يوم اصحى من النوم اشكر ربنا وابوس اديا وش وضهر انى من المعادى
: 120105~352:
THANK YOU MY GOD

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 03-07-2012, 06:10 PM
bebonet bebonet غير متواجد حالياً

bebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond repute

مبروك على الرخصه يا بطل
ونصيحه بعد كده
إحذر خطأ الغير
قديم 04-07-2012, 01:17 AM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 مشاهدة المشاركة

مقولتليش ليه قبلها كنت قولتلك تروووح ازاى
وفعلا مرور المعادى بتاعنا ده
اروووق مروووور فيكى يا مصر بمعنى الكلمه واختبار الرخصه
مفيهوش نظرى هو عملى بس
والحاكية كلها ان الاقماع على شكل حرف U
بتدخل وتخرج وخلاص كدا مفيش حاجه تانى وفعلا المعامله هناك ادميه جدا وفعلا بحمد ربنا انى من المعادى علشان كدا انا روحت مع واحد صحبى مرور البساتين بجد حاجه مقرفه جدااا بلطجيه واقفين بره كل وحد يشوف وش اى حد جاى يفضل يقوله تحب اخلصلك ورقك ومش عارف ايه
المعادى بقى مفيش كدا خالص المرور فاضى تدخل تخلص ورقك فى نفس اليوم مفيش ناس كتير هما عربيتين تلاته اللى واقفين بجد حاجه جامده جدا
وفعلا عربيتى اللى عارضها للبيع ديه احسن ميزة فيها انها تبع مرور المعادى يعنى هيروح ويخلص ورقه فى نفس اليوم مش احنا يوم ما اشتريناها كانت مرور السلام اجاركم الله بجد ده ساعتها الواحد كان هيغمى عليه من الحر والزحمه والبلطجيه اللى هناك اااااااااااااااااد كدا

والله كل يوم اصحى من النوم اشكر ربنا وابوس اديا وش وضهر انى من المعادى
: 120105~352:
THANK YOU MY GOD
قريت موضوعك يا باشا قبل ما أروح, و إستفدت منه جداً. ربنا يباركلك