العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 04-05-2009, 10:51 AM
maysaS maysaS غير متواجد حالياً

maysaS is on a distinguished road
يا جماعة حد يفيدني

انا عندي عربية لانسر 2007 كاملة اتوماتيك 1300cc وكنت ماجرها والرجل ضحك علي في الفلوس وكمان اخد الايرباج من السيارة حطه في عربية تانية والحمد لله انتحرptmnlo123per144
المهم نفسي اباعها ومش عارفة ايجيب ايرباج للطارة تفتكروا ممكن ابيعها كده ( لاني انا عرفت ان في ايرباج مستعمل وانا مش بعرف فيها وخايفة يضحك علي ) ولو هتتباع كده تجيب كام ولو ركبت الايرباج سعرها يكون كام .
(علي فكرة انا جددت العربية كلها وصرفت عليها مبلغ كويس وهي حالتها كويسة جدا حتي لو الا هيشترها يحب يكشف عليها في التوكيل انا موافقة بس للامانة الفرش مش نظيف شوية وانا حاولت انظفه وركبت كسوة جميلة وهي عاملة 65000 ك عشان الصورة تكون واضحة.
ممكن بقي حد يساعدني
قديم 04-05-2009, 12:30 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة حد يفيدني

لو حضرتك عايزه تعملي الاير باج في رأيي ملهاش حل غير التوكيل عشان تتعمل صح و بنضافه

اما موضوع تتباع من غير ايرباج اه تتباع 3/4 عربيات مصر مفهاش ايرباجات عادي بس طبعا هتقلل من تمنها لانها عامل امان برضه و يا ريت تسألي في التوكيل بتتكلف كام

IBIZA
قديم 04-05-2009, 04:58 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

انا مش عارف ازاي ياخد الايرباج دي لانها عمليه معقده ان لم تكن مستحيله
و غير كده تكلفه الايرباج في الشركه عاليه لانها بتيجي في طرود مخصوصه لاحتوائها علي غازات
و مواد خطره تمنعها من النقل بسهوله.
و عموما مش حتأثر اوي في اللنسر لان فيه عربيات لانسر باير باج و عربيات من غير
فهيا حاجه مش اساسيه
بس لو روحتي التوكيل ما تتخضيش لو قالولك 20 الف ولا حاجه !!!!!!!!!!!!!!

حـازم خـضـر

قديم 05-05-2009, 12:58 AM
الصورة الرمزية Romeeoo
Romeeoo Romeeoo غير متواجد حالياً
من انا؟: اهلاوى متعصب
التخصص العملى: محاسب تكاليف
هواياتي: البرمجة

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

انا مش عارف ازاي ياخد الايرباج دي لانها عمليه معقده ان لم تكن مستحيله
و غير كده تكلفه الايرباج في الشركه عاليه لانها بتيجي في طرود مخصوصه لاحتوائها علي غازات
و مواد خطره تمنعها من النقل بسهوله.
و عموما مش حتأثر اوي في اللنسر لان فيه عربيات لانسر باير باج و عربيات من غير
فهيا حاجه مش اساسيه
بس لو روحتي التوكيل ما تتخضيش لو قالولك 20 الف ولا حاجه !!!!!!!!!!!!!!
كنت لسه حاقول الكلام ده

انا عمرى ماسمعت عن اير باج بتتسرق افتكرى كويس جايز تقصدى حاجة تانية الإير باج دى هيا الوسادة الهوائية الى بتفتح فى حالات التصادم وطبعا مع انفجارها بتبوظ الطارة و التابللوه ولازم يتغيرا بعدين
قديم 05-05-2009, 10:23 AM
maysaS maysaS غير متواجد حالياً

maysaS is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Romeeoo مشاهدة المشاركة

كنت لسه حاقول الكلام ده

انا عمرى ماسمعت عن اير باج بتتسرق افتكرى كويس جايز تقصدى حاجة تانية الإير باج دى هيا الوسادة الهوائية الى بتفتح فى حالات التصادم وطبعا مع انفجارها بتبوظ الطارة و التابللوه ولازم يتغيرا بعدين
شكرا علي الرد :
بس واللهي دا الا حصل الطارة سليمة (لان العربية سليمة ما عملتش حادثة ) بس مفكوك منها الرشة الا في النص والا فيها الايرباج وسهل تتركب من غير ما تغير التابلوه وانا عرفت انها في الحرفيين بـ 3000ج من غير الطارة بس انا مش معرفش اذا كانت جيدة ولي لا .
حد يعرف يقولي اعرفها ازي واذا كان سعرها اقل من كده ولي لا .
وشكرا