العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 05-01-2012, 02:15 PM
0o_MAGIC_o0 0o_MAGIC_o0 غير متواجد حالياً

0o_MAGIC_o0 will become famous soon enough
افتراضي اول يوم ممارسه عامه فى الزحمه ...

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته ...

أنا طبعا زي ما البعض يعرف انى لسه بادىء تعليم من فتره قليله و الحمد لله مستوايا بيتحسن

النهارده دخلت اكتر فى الزحمه ... فى المنصورة و ما ادراك ما المنصورة ... كنت بسوق عند الاستاد كده (الى هو قريب من مكان التدريب) و طبعا بسوق فى طريق عربيات ماشى يعنى ...

و من المعروف ان النهارده فرز الاصوات .. المهم كان الوضع مزدحم بشكل فظيع .. و انا اول مره اتعرض لزحمه بالشكل ده ...

العربيه بطلت معايا اكتر من مره على فترات ... و طبعا فى وسط الزحمه و الناس بتكلكس .. و حاجه زى القرف .. و طبعا اخوكم كان متوتر و حالته زى الزفت .. بس الحمد لله عديت بسلام
.. امشى كويس اوى اوى و الحمد لله فى الاماكن الفاضيه او الزحمه بس البسيطه الى مش بتحتاج انك كل شويه تقف و تطلع ...

اى نعم بعد ماسمعت كلام زى (يا مسهل ...) .. (اطلع فاضى فاضى فاضى .. و يعلق هه) .. ده مش مهم الى وتر الواحد كلاكسات كل العربياااااااات الى حواليك ...

انا بدرب على عربيه شاهين و حالته تعبانه تعبانه يعنى

هل انا كده مستوايا كويس ؟؟ طب ممكن اتحسن ؟؟؟ و تنصحونى بايه ؟؟؟على فكره دى الحصه رقم7 ليا .. وكل حصه ساعه .. هل كان المفروض المدرب يستنى شويه عليا ؟؟؟

ارجو المساعده لان فعلا الواحد بيتحرق دمه فى المواقف دى ...

و شكرا مقدما لاحلى اعضاء
قديم 05-01-2012, 03:42 PM
mohamed200 mohamed200 غير متواجد حالياً

mohamed200 will become famous soon enoughmohamed200 will become famous soon enough
افتراضي رد: اول يوم ممارسه عامه فى الزحمه ...

المفروض يا غالي تمشي فى الشوارع المزدحمة بالتدريج يعنى تمشي فترة والشوارع فاضيه وبعدها زحمه خفيفه وهكذا علشان تكتسب حساسية الطريق وتاخد على العربيه مش من اول مرة تنزل فى الزحمة

سبحان الله وبحمده ,, سبحانا لله العظيم

قديم 05-01-2012, 05:17 PM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute

ربنا يوفقك

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى
قديم 05-01-2012, 05:44 PM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of

انا عن نفسى علشان اتعلم السواقه اشتريت عربيه ب25000 كانت رينو و كان عنى خلفيه عن السواقه يعنى و اول ما جبت العربيه نزلت بيها على البحر الى هو اكبر شارع فى اسكندريه و بطلت و كسرت على ناس كتير و اتشتمت و فى ناس كانت بتشجعنى و كنت بمشى بسرعه اوى سعات ففى نظرى العملى هو الحل واهم حاجه ماتخافش

Hesham Samir
قديم 05-01-2012, 10:07 PM
الصورة الرمزية محمد التهامى
محمد التهامى محمد التهامى غير متواجد حالياً
من انا؟: دائما اثق فى كل الناس
التخصص العملى: تاجر ادوات منزلية

محمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant future

بسم الله
انا معاك على الخط زيك بالضبط لسه بتعلم على عرييه لادا 2105
المهم العربيه بتبطل منى كتير فى الزحمه وبسمع كلاكس يوترك جدا
بس انا عندى مشكله مش عارف احلها هى ان اعصابى بتبقى مشدوده جدا
وساعات بركن على جنب علشان اريح اعصابى