العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 06-05-2011, 09:15 PM
zezoasd zezoasd غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

zezoasd will become famous soon enough
افتراضي هشتري 504 موديل 79 ابص علي ايه؟؟؟؟

مسااااااااااااااء الفللللل
ابويا هيشتري بيجو 504 موديل 79
عايز اعرف ابص علي ايه كويس في العربيه دي بالزات ؟؟؟؟؟
علشان اشتري وانا مطمن وايه حدود السعر بتاع العربيه دي انا قريت شويه معلومات عن العربيه عامه هنا في المنتدي بس عايز تودوني بالمعلومات المهمه برضو وهنشوف العربيه مره تاني بكرا وابويا قالي همتك في المنتدي الي واكل مخي بيه دا فمتكسفونيش والنبي
قديم 06-05-2011, 09:19 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هشتري 504 موديل 79 ابص علي ايه؟؟؟؟

رقم الموتور هو نفس رقم الشاسيه وبالتالى تضمن عدم تغير احد منهم والله الموفق .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 06-05-2011, 09:24 PM
zezoasd zezoasd غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

zezoasd will become famous soon enough

استاذ طاااااااااااارق حبيب قلبي
انا متابع معاك اول باول في الفيات علشان عربيتي بولونيز 91 وماشي معاك خطوه بخطوه في اغلب مواضيعك(دانا مش بذاكر قد ما برا المواضيع بتاعتك)
طيب رقم الشاسيه والموتور بس ؟؟؟؟؟
يعني مفيش اي مشاكل في العربيات دي شائعه نبص عليها برضو؟؟؟
وقطع الغيار والصاج اسمع دايما انه فيهم مشاكل مش موجودين وقطع غيارهم غاليه هل دا كلام مظبوط ولا ايه؟؟؟؟
قديم 06-05-2011, 09:38 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

اشكرك على كلامك الطيب وهذا من حسن اخلائق . اما بخصوص اسعار قطع غيار البيجو فهى الى حد ما مرتفعه وخاصة فى الاستيراد وذلك راجع الى عدم توافرها فى الخارج بشكل كافى اما قطع الغيار الجديده متوسطه وليست مرتفعه اما الفحص كما قلت مسبقا اذا كان رقم الموتور هو نفس رقم الشاسيه هذا معناه ان الشاسيه الاصلى للسياره وكذلك الموتور لم يتغير من قبل وايضا يجب النظر لحاله الموتور جيدا لان اسعاره مرتفعه جدا اما اسعار العفشه فسعرها معقول جدا والف مبروك مقدما والله الموفق .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 06-05-2011, 09:49 PM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of

فعلا زى ما الاخ طارق قال الموتور سعره مرتفع جدا جدا لذلك اهم شئ يكون الموتور حالته سليمة جدا اما الصاج مش مشكلة خالص بس تشترى جديد لان الاستيراد غالى جدا جدا ومش موجود فعلا والعفشة سهلة وكرونتها صعب يكون فيها مشاكل وطبعا تكون اساسيات العربية سليمة