العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 31-03-2011, 05:45 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
غاضب جدا مشكلة فى اوبل فيكترا 2002

يا جماعة انا مبنصحش اى واحد يشترى اوبل فيكترا نهائى دى عربية زبالة يعنى انا كان معايا واحده موديل 2002 يعنى منكرش انه عربية شيك بس من يوم مجبتها و بيطلعلى حاجة فيها يعتنى مرة كنت مسافر لاقيت العربية عطلت منى مرة كنت مسافر برده و لاقيت الدبرياج سقط و مرة لاقيت الفرامل باظت و مرة لاقيت الفيوزات ضربت ومرة لاقيت الكهرباء دخله فى بعضها و مرة كنت بغسل العربية فى المشحمه لاقيت جهاز الباور فى العربية ضرب صوت زى القنبلة مرة لاقيت العربية مش عايزه تدور ولما زهقت عملت عمرة للموتور و بعتها بصعوبة لغاية لما اتقرفات من امها و ابوها عربية تشل الواحد
قديم 31-03-2011, 09:30 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة فى اوبل فيكترا 2002

الأوبل مش زباله ولا حاجه

دى عربيات ممتازه ومعمره

بس العيب بيبقى فينا أحنا

لأن السياره لازم يتصرف عليها علشان تصونها

فهل تقدر تعيش من غير ماتاكل وتشرب وتلبس وتظبط أمورك

نفس القصه بالضبط

السياره محتاجه مصاريف بصفه دوريه علشان تبقى شده حيلها معاك على طول

سواء هى أوبل أو غيره

لكن أنا معاك

إن الأوبل حاجته غاليه شويه ولكنها معمره

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 02-04-2011, 01:54 PM
الصورة الرمزية elgazar71
elgazar71 elgazar71 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مديرعام

elgazar71 is on a distinguished road
رأى رد: مشكلة فى اوبل فيكترا 2002

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirayad مشاهدة المشاركة

الأوبل مش زباله ولا حاجه

دى عربيات ممتازه ومعمره

بس العيب بيبقى فينا أحنا

لأن السياره لازم يتصرف عليها علشان تصونها

فهل تقدر تعيش من غير ماتاكل وتشرب وتلبس وتظبط أمورك

نفس القصه بالضبط

السياره محتاجه مصاريف بصفه دوريه علشان تبقى شده حيلها معاك على طول

سواء هى أوبل أو غيره

لكن أنا معاك

إن الأوبل حاجته غاليه شويه ولكنها معمره
أنامع رأى الباشمنهدس سمير الأوبل عربية محترمة جدآ بس المشكلة لما أسعارها نزلة شوية فى ناس أشترتها ولاتستطيع الانفاق عليها السيارة محترمة ومش زبالة بس لازم الا يركبها يكون أد مصارفها والعربية قطع غيارها مش غالية أوى زى ماالناس بتقول قارن بينها وبين السيارات الجديدة الأقل منها كفاءة وصناعة والسيارة ده لابد من صيانتها فى التوكيل وده عن تجربة..

قديم 02-04-2011, 09:52 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
عاجل رد: مشكلة فى اوبل فيكترا 2002

يا جماعة انا مش قصدي كدة هي عربية شيك بس قطع غيارها نار وهي مليانة عيوب بدليل ان الشركة وقفت انتاجها وكل الناس بتشتكي من الجديد و القديم
قديم 02-04-2011, 09:59 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة فى اوبل فيكترا 2002

أنا كان عندى

أوبل منطقه حره ( 1400 سى سى )

كاربوراتير موديل 1992

كانت وحش ( بمعنى الكلمه )

بس كنت دايما

إيدى فيها وبأغدق عليها ماديا

ولما بعتها

كسبت فيها حوالى 6 آلاف جنيه

ولكن للأمانه

تعبتنى كتير على ماخليتها عروسه

لأن فيه ناس كتيييييييييييييير أوى