العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > دايو العام

دايو العام شركة سيارات كورية حققت بعض النجاح و بسبب مشاكل تمويلية أصبحت مملوكة للعملاق اﻷمريكى GMC

قديم 20-03-2011, 05:01 AM
الحمصانى الحمصانى غير متواجد حالياً

الحمصانى is on a distinguished road
عاجل جولييت 2 موديل 2000 - ارجوكم سرعة الرد لضيق الوقت

السلام عليكم ورحمة الله
والله يا جماعة انا هشترى بكرة أو بعده بالكتير اوى جولييت 2 موديل 2000 وكنت محتاج اعرف معلومات عن العربية دى . انا بالتأكيد قريت كتير عنها وشفت ردود الخبراء واصحاب الخبرة بصراحة حاجة تفرح وتحببك فى العربية قبل ما تشتريها . لكن كنت عايز اعرف
هل الجولييت كله كورى فعلا ولا فيه منها تقفيل مصرى . وما هو افضل الزيوت للموتور بتاعها والبنزين المناسب ليها 80 ولا 90 ولا 92
بالمناسبة صحيح . انا خلصت العربية حسب اتفاقى مع البائع على 37.000 علماً بأن حالتها ممتازة - وهتستغربوا إن ده مخلينى قلقان شوية لان سعر الموديل ده من الجولييت رافع لل .. 39.000 و 40.000 ويمكن اعلى من كده كمان فأنا بجد مش عارف خايف يكون فيه عيب فى العربية مش ظاهر او مش مكشوف ممكن احتاس انا فيه بعد كده
______
ارجوكم الوقت ضيق جداً ومحتاج سرعة الرد
وربنا يبارك فيكم
قديم 20-03-2011, 05:04 AM
الحمصانى الحمصانى غير متواجد حالياً

الحمصانى is on a distinguished road
افتراضي رد: جولييت 2 موديل 2000 - ارجوكم سرعة الرد لضيق الوقت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمصانى مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله

والله يا جماعة انا هشترى بكرة أو بعده بالكتير اوى جولييت 2 موديل 2000 وكنت محتاج اعرف معلومات عن العربية دى . انا بالتأكيد قريت كتير عنها وشفت ردود الخبراء واصحاب الخبرة بصراحة حاجة تفرح وتحببك فى العربية قبل ما تشتريها . لكن كنت عايز اعرف
هل الجولييت كله كورى فعلا ولا فيه منها تقفيل مصرى . وما هو افضل الزيوت للموتور بتاعها والبنزين المناسب ليها 80 ولا 90 ولا 92
بالمناسبة صحيح . انا خلصت العربية حسب اتفاقى مع البائع على 37.000 علماً بأن حالتها ممتازة - وعاملة 100.000 كم تقريباً وهتستغربوا إن ده مخلينى قلقان شوية لان سعر الموديل ده من الجولييت رافع لل .. 39.000 و 40.000 ويمكن اعلى من كده كمان فأنا بجد مش عارف خايف يكون فيه عيب فى العربية مش ظاهر او مش مكشوف ممكن احتاس انا فيه بعد كده
______
ارجوكم الوقت ضيق جداً ومحتاج سرعة الرد

وربنا يبارك فيكم
واتمنى كمان لو سمحتم - واسف على طلبى ده - لو فيه روابط او صور على اى موقع لاكسسوارات الجولييت . اكون جزيل الشكر لو ساعدتونى فى الوصول اليها
قديم 20-03-2011, 06:01 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

على حد علمى الجولييت فى منها موديلين ..

موديل جوليت وموديل جولييت SPORT

والموديل الاسبور بيكون فيه كماليات اعلى شوية (جنوط اسبور - عداد RPM - دريكسيون رياضى لونه احمر فى اسود - الفانوس الخلفى شكله اشيك - الوان الموديل ده بتبقى شبابية اكتر زى الفسفورى والاحمر)

وعلى حد علمى الانوس جولييت 2 بتكون تقفيل مصرى (بس مش متأكد 100 % )

دى صورة الجولييت العادية من الخلف

ودى صورة الجولييت SPORT (لاحظ الفرق فى الفانوس الخلفى)

لاحظ ايضا الدريكسيون الاحمر فى اسود وعداد RPM

ومبروك مقدما يا باشا ....

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

التعديل الأخير تم بواسطة حسام البورسعيدى ; 20-03-2011 الساعة 06:07 AM
قديم 20-03-2011, 06:14 AM
m_elhdeny m_elhdeny غير متواجد حالياً

m_elhdeny is a jewel in the roughm_elhdeny is a jewel in the roughm_elhdeny is a jewel in the rough

اولا كدة بسم الله الرحمن الرحيم

ثانيا ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها لو اخدها
ثالثا انا بعشق حاجة اسمها دايو جوليت عشان شكلها وناوى اجيبها
رابعا انا خبرتى قليلة اوى فى العربيات فمقدرش افيدك

بس فى استفسار هى عامة الدايو جوليت اخرها كام واية عداد rpm
هل العداد دا اللى بيقيس عدد لفات الموتور؟
ثانيا
قديم 20-03-2011, 06:15 AM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

لو السياره حالتها ممتازه
توكل على الله

السعر ممتاز ,,,,, والسياره جميله

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس