العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 09-10-2010, 03:48 PM
عبد الرحمن ابراهيم عبد الرحمن ابراهيم غير متواجد حالياً

عبد الرحمن ابراهيم is on a distinguished road
عاجل ابيزا94 مش هتش باك معروضة عليا وعايز رايكم

السلام عليكم يا اصدقائى اتمنى ان تكون بخير
انا معروض عليا ابيزا موديل 94 بسعر 35000
هى رشا برة بس نظافة وبها تكيف وباور وسنتر ورخصة سنة وصاحبها بيقول ان حالتها من جوة زى الفل
عايز اعرف اذا كانت تستاهل ولا لا على الكلام دة والسعر المناسب اية
وفى حاجة مهمة اوى عايز اعرفها هو فى ابيزا موديل 94 مش هتش باك علشان اللى بقولك عليها دية مش هتش باك
برجاء الافادة بسرعة والف شكر لمن يستجيب
وعلى فكرة فيها موتور 1600سى سى

التعديل الأخير تم بواسطة عبد الرحمن ابراهيم ; 09-10-2010 الساعة 04:07 PM
قديم 09-10-2010, 04:24 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future
افتراضي رد: ابيزا94 مش هتش باك معروضة عليا وعايز رايكم

العربية دي مش ابيزا اصلا دي قرطبه ،،،

وهي الموديل السيدان من الابيزا و تتميز عن الابيزا بالشنطة و كذلك الموتور اقوي (زي ما سعادتك قولت بيبقي 1600 سي سي مش 1300 سي سي ) بس ياريت تسأل عن قطع الغيار بتاعتها (بتاعت الموتور الـ 1600 ) لان الابيزا ركوبة جيدة جدا و قريبة من الجولف في كل شئ بس قطع غيارها عزيزة شوية و غالية ،،،

انا كان معايا واحدة 1200 سي سي بورش ديزاين و كانت ممتازة بس ليها شوية خوازيق كده رفيعة تخليك هتتجنن منها مثل بيضة عصاية الفتيس مثلا و دي بتكون فبر و بتتاكل مع الاستخدام و ثمنها كان من 4 سنين 220 جنيه مثلا و كذلك طلمبة البنزين الكهرباء بياعتها برضه بتبوظ و ثمنها 400 جنية ،،،، و حاجات من ذلك القبيل ،،، و علشان كده ياريت تكشف علي العربية كويس و ما تشتريهاش لو كانت متهانة لانها هتصرف كثير ، اما لو كانت حالتها جيدة و ميزانيتك تسوعب تكاليف الصيانة و قطع الغيار يبقي توكل علي الله و السعر مناسب و ما فيش مانع انك تحاول الفصال برضه .

و دي شوية صور ليها ( موديل 94)

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 09-10-2010, 04:49 PM

الف الف شكر اخى على الاهتمام والرد
بس رايك اوصل لمبلغ اية لو حالتها كويسة
ومعلش يا صاحبى انا ماليش اى خبرة فى السيارات ورايكم هيفدنى جدا بس عايز توضيح اكثر عن السيارة دية علشان اقدر اقرر الشراء ولا لا

التعديل الأخير تم بواسطة عبد الرحمن ابراهيم ; 09-10-2010 الساعة 05:08 PM
قديم 09-10-2010, 06:16 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamhussein0 مشاهدة المشاركة

العربية دي مش ابيزا اصلا دي قرطبه ،،،

وهي الموديل السيدان من الابيزا و تتميز عن الابيزا بالشنطة و كذلك الموتور اقوي (زي ما سعادتك قولت بيبقي 1600 سي سي مش 1300 سي سي ) بس ياريت تسأل عن قطع الغيار بتاعتها (بتاعت الموتور الـ 1600 ) لان الابيزا ركوبة جيدة جدا و قريبة من الجولف في كل شئ بس قطع غيارها عزيزة شوية و غالية ،،،

انا كان معايا واحدة 1200 سي سي بورش ديزاين و كانت ممتازة بس ليها شوية خوازيق كده رفيعة تخليك هتتجنن منها مثل بيضة عصاية الفتيس مثلا و دي بتكون فبر و بتتاكل مع الاستخدام و ثمنها كان من 4 سنين 220 جنيه مثلا و كذلك طلمبة البنزين الكهرباء بياعتها برضه بتبوظ و ثمنها 400 جنية ،،،، و حاجات من ذلك القبيل ،،، و علشان كده ياريت تكشف علي العربية كويس و ما تشتريهاش لو كانت متهانة لانها هتصرف كثير ، اما لو كانت حالتها جيدة و ميزانيتك تسوعب تكاليف الصيانة و قطع الغيار يبقي توكل علي الله و السعر مناسب و ما فيش مانع انك تحاول الفصال برضه .

و دي شوية صور ليها ( موديل 94)

موتور الكوردوبا اللي نزلت مصر 1400 سي سي مش 1600 موتور الجولف 3

اللي كانت مع حضرتك اللي هي ابيزا سيستم بورش مختلفه اختلاف شديد عن الابيزا او كوردوبا 94 و انا معايا ابيزا من الزيرو و مفهاش مشكلة بيض عصاية الفتيس و الابيزا 94 طرمبة البنزين بتاعتها مش كهربا دي طرمبه عادية و مكانها في الكبوت مثبته في ضهر وش التاكيهات مش في التانك و هتلاقي موضوع هنا في القسم انا عاملو عنها و مصورها و قايل اسعارها

IBIZA
قديم 09-10-2010, 06:51 PM

الف شكر اخى محمد ابيزا
بس انت لغبطنى دة يعنى العربية اللى فى الصورة دية قرطبة ولا لا علشان هى نفسها المعروضة عليا وهى 1600 سىسى ومطلوب فيها 35000 وعايز اعرف السعر المناسب وقطع غيارها متوفرة ولا لا ورخيصة ولا لا
وسورى انا عارف انى ازعجتكم بس د
ة علشان انا ماعنديش اى خبرة بالسيارات ولكم جزيل الشكر