العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > جيب Jeep

قديم 01-10-2010, 11:00 PM
socobolos socobolos غير متواجد حالياً

socobolos will become famous soon enough
للاهمية انا محتار اشتري انهي عربية في حدود 350

انا محتار بجد اشتري ايه لاني معجب جدا بالدودج رام خصوصا ان اغلب سواقتي سفر و دائري. خايف من موضوع ممنوع دخولها القاهرة و رغم كده بشوفها كتير. بردو الجيب شيروكي سعرها قريب هي و السي كلاس و الفئة التالته بي ام دبليو و محتار جداااا.عارف انهم فئات مختلفة لكن المبلغ الي معايا ينطبق عليهم كلهم يعني فئة سعرية واحدة . لما اقارن الدودج بيهم مثلا الاقي فارق رهيب حجم و كيف و تقنية .. ياريت لو حد متخصص او عنده فكرة ينصحني اختار انهي و ليه. و اخيرا انا عارف ان سعر اعادة البيع للبي ام و الشيروكي و الدودج فاشل عدا المرسيدس

التعديل الأخير تم بواسطة socobolos ; 01-10-2010 الساعة 11:03 PM سبب آخر: اضافة معلومة
قديم 02-10-2010, 12:22 AM
الصورة الرمزية b A d R
b A d R b A d R غير متواجد حالياً

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light
افتراضي رد: انا محتار اشتري انهي عربية في حدود 350

الدودج رام عربية تحفة بس ضخمة و هتواجه صعوبة في الركنة و علشان تجيبها لازم يكون معاك عربية تانية صغيرة .. أنا معايا رام موديل 2008 و معايا أوكتافيا .. الرام مش بركبها الأ لما بكون مسافر أو هشد اللانش بس .. و أنا لو مكانك هجيب مرسيدس سي كلاس مفيش كلام .. العربية دي لو فضلت معاك 10 سنين هيفضل ليها وزن في السوق و سعرها مش هيتضرب جامد زي البي إم و دا غير شكلها الرياضي و ثباتها علي الأرض و كفاية علامة مرسيدس

مبروك مقدما
قديم 02-10-2010, 01:00 AM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

مرسيدس بلا منازع
قديم 07-10-2010, 05:18 AM
safycar safycar غير متواجد حالياً

safycar will become famous soon enoughsafycar will become famous soon enough

جيب رينجلر2010
قديم 07-10-2010, 10:55 PM
الصورة الرمزية b A d R
b A d R b A d R غير متواجد حالياً

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة safycar مشاهدة المشاركة

جيب رينجلر2010

صح بس الجيب سعره بينزل في مصر بشكل جامد أوي .. يعني ممكن يجيبها و بعد شهرين يبيعها سعرها ينزل النص مش مبالغة

الكلمات الدليلية
دودج