العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 20-08-2010, 09:33 AM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light
افتراضي محتاج اراء الخبراء فى تعديل سيارة سوزوكى سويفت

سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
كل سنة وانتم طيبين اولا
انا كنت عايز اعرف لو اعدل فى العربية دى بس تعديلات بسيطة يعنى مش قوية اوى ومش محتاج اغير جنوط ولا اسقط موتور + حتتكلف كام ومنين اشترى التعديلات
ويبقا شكلها النهائى عامل ايزاى !!
يا ريت افكار من الناس الحلوة ايلى هنا والف شكر

قديم 20-08-2010, 09:43 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاج اراء الخبراء فى تعديل سيارة سوزوكى سويفت

كل اللى جه فى دماغى هو التالى:-

طقم زينون عالى من 300 الى 350 جنيه من عند أى محل أكسسوارات بس متنساش الضمان على اللمبة والجهاز.

طقم طاسات للعجل من 40 الى 60 جنيه برضه من عند أى محل أكسسوارات.

أسبويلر سيات أبيزا أو مايقابله فى الشكل بمعنى أسبويلر لعربية هاتشباك بحوالى 300 جنيه حسب المحل وهتلاقى الحاجات دى فى شارع دمشق والحرفيين والتوفيقية.

لو حضرتك غير ممانع ممكن شوية أستيكرات بيضاء مع تفييم 50% وشكل العربية هيبقى تحفة, الأثنين فى شارع دمشق, الفاميه بحوالى 80 جنيه والأستيكر بحوالى 10 جنيه مبدأيا.

ودى الصور اللى عرفت أجيبها:-

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

التعديل الأخير تم بواسطة Injection ; 20-08-2010 الساعة 09:52 AM
قديم 21-08-2010, 02:44 AM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

كل اللى جه فى دماغى هو التالى:-

طقم زينون عالى من 300 الى 350 جنيه من عند أى محل أكسسوارات بس متنساش الضمان على اللمبة والجهاز.
حلو كلامك بس المشكلة النور مفيهوش عدسة علشان المرور يا باشا

طقم طاسات للعجل من 40 الى 60 جنيه برضه من عند أى محل أكسسوارات.
العربية متركبلها طاسات من اسبوعين شكرا للفكرة

أسبويلر سيات أبيزا أو مايقابله فى الشكل بمعنى أسبويلر لعربية هاتشباك بحوالى 300 جنيه حسب المحل وهتلاقى الحاجات دى فى شارع دمشق والحرفيين والتوفيقية.
جارى البحث و التنفيذ ان شاء الله

لو حضرتك غير ممانع ممكن شوية أستيكرات بيضاء مع تفييم 50% وشكل العربية هيبقى تحفة, الأثنين فى شارع دمشق, الفاميه بحوالى 80 جنيه والأستيكر بحوالى 10 جنيه مبدأيا.
بس المشكلة المرور يا باشا مهوا كل ده لما يتركب وفى الفحص بيتقطع ويتبهدل !!!بس ايلى اعرفوه الفامية ممنوع بس الاستيكرات بقا مش عارف ايه ظروفها يا ريت لو تعرف تقولى

ودى الصور اللى عرفت أجيبها:-
انا عجبنى اوى الفوانيس الخلفية الدواير دى وهل فى الفوانيس دى فى مصر وفين طيب !!

الف الف شكر ليك يا باشا معلش تعبتك معايا وكتر خيرك عالرد والصور الجميلة وكل سنة وانت طيب
قديم 21-08-2010, 04:10 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

وحضرتك طيب, الفوانيس فيه ناس بتعدل عليها للشكل اللى أنت عايزه, وهتلاقى عناوين كتير لمحلاتهم من جوجل وجروبات على الفيس كمان, وطبعا الحرفيين ماليانة ناس بتعمل الحاجات دى.

وفيه فكرة تانيه, ممكن حضرتك تركب ديل للشكمان من ورا منظر بس بحوالى من 20 الى 50 جنيه من أى محل أكسسوارت, وبيتربط بمسمار على ديل الشكمان الأصلى وشكله حلو, زى الصورة اللى فيها الفوانيس فوق.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 21-08-2010, 05:52 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

الله ياانجكشن جامد من يومك افكار فى اللذيذ ومش مبالغ فيها