العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 24-06-2010, 10:50 AM
supermorsy supermorsy غير متواجد حالياً

supermorsy will become famous soon enough
افتراضي محتااااااااااار

انا كنت عملت موضوع بفاضل بين كذا عربيه و والله الناس اللي هنا طلعوا ذوق ذوق ذوق و أفادوني جدا المشكله أني دلوقت بقيت محتار بين حاجتييين تاني

1 سيات أبيزا 1994 2-شاهين 1998
المهم انها تكون واسعه من جوه و قطع الغيار متحرقنيش علشان انا اللي هصرف عليها و انا لسه في كليه مش بشتغل يعني
قديم 24-06-2010, 08:28 PM

افتراضي رد: محتااااااااااار

أحم فين الناس ده انا قلت هنزل بكره السوق و أشوف أي حاجه علي أساس نصايحكم
قديم 24-06-2010, 11:19 PM
egy4arb egy4arb غير متواجد حالياً

egy4arb is just really niceegy4arb is just really niceegy4arb is just really niceegy4arb is just really nice

السلام عليكم

بص يا باشا

الابيزا : يعنى شكل حلوة اوى - شبابى - قوية و تستحمل - مش عائلية بس عادى واسعة الى حد ما - قطع غيارها متوسطة مش عالية و عن تجربة لان العربية دى معايا حاليا و معمرة جدا .

الشاهين : شكل بصراحة و من وجهه نظرى ( موظف فى الحكومة ) ههههههه - مش شببابى خاااالص - و قوية و متينة و عائلية جدااا و واسعة اوى و قطع غيارها رخيصة الا حدا ما و مش معمرة زى الابيزا لانها تركى تقريبا

و دى الشاهين :

و دى الابيزا :

و لك القرار

كدا قدامك السيارتين و بمواصفاتهم شوف بقى اية الى يناسبك و توكل على الله

و اوعى تنزل السووووووووووق ( نصااابين )

لو قررت انك عايز الابيزا او لاى استفسارات تانية كلمنى ( 0106189722 ) --- admin@egy4arb.com --- fox_fox_matrix@yahoo.com

التعديل الأخير تم بواسطة egy4arb ; 24-06-2010 الساعة 11:24 PM
قديم 25-06-2010, 09:39 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fox26 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

بص يا باشا

الابيزا : يعنى شكل حلوة اوى - شبابى - قوية و تستحمل - مش عائلية بس عادى واسعة الى حد ما - قطع غيارها متوسطة مش عالية و عن تجربة لان العربية دى معايا حاليا و معمرة جدا .

الشاهين : شكل بصراحة و من وجهه نظرى ( موظف فى الحكومة ) ههههههه - مش شببابى خاااالص - و قوية و متينة و عائلية جدااا و واسعة اوى و قطع غيارها رخيصة الا حدا ما و مش معمرة زى الابيزا لانها تركى تقريبا

و دى الشاهين :

و دى الابيزا :

و لك القرار

كدا قدامك السيارتين و بمواصفاتهم شوف بقى اية الى يناسبك و توكل على الله

و اوعى تنزل السووووووووووق ( نصااابين )

لو قررت انك عايز الابيزا او لاى استفسارات تانية كلمنى ( 0106189722 ) --- admin@egy4arb.com --- fox_fox_matrix@yahoo.com

شكرا يا باشا علي الاهتمام و انا نويت علي شاهين خلاص و نزلت السوق النهارده لقيت أغلبية العربيات حالة تيييييييييييييييييييييييي يييييييييت و السوق بقي كله تجار يالا بقي ربنا يكرم
قديم 26-06-2010, 01:56 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المهم, خدت فكرة عن الأسعار وأكيد عرفت تفرق بين العربيات من حالتها, وبصراحة العربية من بره حالتها مش مهمة قد الموتور.

أنا عربيتى اللى أتعلمت عليها واخدة خبطات مايعلم بيها الا ربنا بس موتورها فظيع وب500 جنيه أظبط معظم الحاجات اللى فيها.

وأهم حاجة فى العربية أنك تكون راضى عنها ومتستعجلش فى الشراء, الأجازة لسه طويله والناس بتتعب علشان تبيع وبتتعب أكثر علشان تشترى.

مفكرتش تجيب 132 وتسقط موتور والحوارات الفكسانه دى؟

وزى ماقولت فى الأول أهم حاجة أن العربية تكون عاجباك, وبالتوفيق بأذن الله

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.