العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 17-06-2010, 09:43 PM
arousi4 arousi4 غير متواجد حالياً

arousi4 is on a distinguished road
افتراضي مشكلة فى النيو اكسنت الباب الى ورا مش بيقفل مع السنتر لوك

السلام عليكم يا اخوانى

انا عندى مشكلة فى الباب الى ورا انة مش بيقفل مع السنتر لوك بمعنى انى لما بخرج من العربية واقفل العربية بالريموت مش بيقفل مع الابواب الثلاثة فاكتشفت ان المسوجر تقريبا معلق فكنت عايز رايكم معايا بالاضافة لمشكلة تانية فى قفل الابواب وهيا ان الباب لما باجى اقفلة مش بيتقفل علطول لازم ارزعة جامد وانا بقفلة فمش عارف المشكلة دى عندى انا بس ولا عند كل الناس الى معاها نيو اكسنت فارجو الافادة ولو هروح التوكل كنت عايز حاجة اقرب من ابو رواش لانى لسة رايح صيانة الالف كيلو وتعبت اوى من المشوار مع العلم انى ساكن فى مدينة نصر فلو حد يعرف صيانة اقرب من دة يا ريت يقولى علية

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 17-07-2011 الساعة 02:40 AM سبب آخر: اضافة توضيح للعنوان
قديم 17-06-2010, 10:01 PM
arousi4 arousi4 غير متواجد حالياً

arousi4 is on a distinguished road
افتراضي رد: مشكلة عندى ومحتاج اراء الخبراء فى النيو اكسنت

يا جماعة محتاج رايكم ضرورى جدا جدا جدا
قديم 18-06-2010, 04:17 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

بص بالنسبه لموضوع الباب هاتلاقى لوك فى الباب الورانى من تحت بيتحرك شمال ويمين او فوق وتحت شوف الباب المقابل ليه وخليه زيه بالضبط
وبالنسبه لرزع الباب ده بلاش منه انا باب السواق الوحيد اللى مكانش بيقفل معايا من زقه زى بقيت الابواب وضبطوهولى فى صيانه الالف ومخدش وقت والحمد لله انها مشاكل بسيطه اطمن ان شاء الله حاجات بسيطه
بالتوفيق
قديم 22-06-2010, 12:31 AM
الصورة الرمزية hamdymsr
hamdymsr hamdymsr غير متواجد حالياً

hamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة arousi4 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا اخوانى

انا عندى مشكلة فى الباب الى ورا انة مش بيقفل مع السنتر لوك بمعنى انى لما بخرج من العربية واقفل العربية بالريموت مش بيقفل مع الابواب الثلاثة فاكتشفت ان المسوجر تقريبا معلق فكنت عايز رايكم معايا بالاضافة لمشكلة تانية فى قفل الابواب وهيا ان الباب لما باجى اقفلة مش بيتقفل علطول لازم ارزعة جامد وانا بقفلة فمش عارف المشكلة دى عندى انا بس ولا عند كل الناس الى معاها نيو اكسنت فارجو الافادة ولو هروح التوكل كنت عايز حاجة اقرب من ابو رواش لانى لسة رايح صيانة الالف كيلو وتعبت اوى من المشوار مع العلم انى ساكن فى مدينة نصر فلو حد يعرف صيانة اقرب من دة يا ريت يقولى علية

موضع الباب اللى بيعلق حضرتك لازم ترجعلهم فى الضمان عشان كده فعلا فى حاجة مش راكبة كويس فى مكانها
وحكاية ان الأبواب تقيلة ... ده طبيعى فى كل النيو اكسنت لازم ترزع الباب شوية كده عشان يقفل بس بردوا مش جامد قوى
اما بالنسبة لمكان الصيانة ممكن تروح فرع قليوب

مبروك علينا التوقيت الجديد هنغير الساعة كل 20 يوم واللى مش عاجبة يشيل حجر الساعة

مصــــــــــريـــــــــة
قديم 28-11-2010, 03:06 PM
fouaa fouaa غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed
التخصص العملى: architecture engineer
هواياتي: cars &coputers

fouaa is on a distinguished road

مشكله الابواب بالنسبه للفتح والقفل ديما بتظهر فالعربيات بتاعت هيونداى كلها لانهم بيبقى مركبين الانزار هنا فمصر وده بدون شك لا يقارن ببتاع بره المهم ده عيب بصيت جدا انت لو قريب من مصر الجديده روح توكيل هايونداى الى فشارع دمشق وهما هيحلوولك المشاكل كلها وانت وتقف ومش بياخدو فلوس دول اسرع من التوكيل مفيش حجز وبيصلحو على طول انا جربتهم فالماتركس

fouaa