العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 31-03-2010, 11:04 AM
swat
Guest

ماذا يعني عيب الفل الباور

بسم الله الرحمن الرحيم
قرأت في موضوع سابق أنا السيراتو فيها عيب الفل باور
لكني لم أفهم شو يعني
وبخاصة سيارتي لم أجد فيها عيب لا فل باور ولا عفشة
ممكن توضيح هذا المصطلح (عيب الفل باور)ptmnlo123per122تحيات يptmnlo123per122تحيا مصر
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg التوقيع.jpg‏ (47.4 كيلوبايت, المشاهدات 233)
قديم 31-03-2010, 10:05 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماذا يعني عيب الفل الباور

انا كمان عوز اعرف
ازيك يا سوات باشا
قديم 01-04-2010, 10:47 AM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة acounter01 مشاهدة المشاركة

انا كمان عوز اعرف
ازيك يا سوات باشا
نورت موضوعي يا باشا ptmnlo123per122تحياتي لك ولمصر
قديم 03-04-2010, 12:49 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

ببساطه يعني البور مش بيقفل زيها زي الانترا الدركسيون ميه حتي لو جبت 200 بالعربيه
غير البومه مثلا من 80 يتقل لغايت ما توصل ل120 يقفل خالص و ده نظام امان مهم طبعا
عموما مدورشي و تعيب علي العربيه كوري المثل بيقول لو فاتك الالناني الحق اليباني و مقلشي كوري فنفض دي شركات عوزه تبيع و تعمل نفسها حاجه و خلاص مش بتهتم بارواح الناس ارمي احلي موتور علي احري جنط علي نظام تعليق زباله و شكل جامد و جوده تصنيع محدش حاسس بيها عملو سيراتو

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 03-04-2010, 10:02 AM
aalim aalim غير متواجد حالياً

aalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

ببساطه يعني البور مش بيقفل زيها زي الانترا الدركسيون ميه حتي لو جبت 200 بالعربيه

غير البومه مثلا من 80 يتقل لغايت ما توصل ل120 يقفل خالص و ده نظام امان مهم طبعا
عموما مدورشي و تعيب علي العربيه كوري المثل بيقول لو فاتك الالناني الحق اليباني و مقلشي كوري فنفض دي شركات عوزه تبيع و تعمل نفسها حاجه و خلاص مش بتهتم بارواح الناس ارمي احلي موتور علي احري جنط علي نظام تعليق زباله و شكل جامد و جوده تصنيع محدش حاسس بيها عملو سيراتو

انت سقت السيراتو قبل كده؟؟

اولا السيراتو دركسيونها مش ميه و مش محتاج يفصل لانه اصلا تقيل و ده مقصود لان تصميم العربيه رياضى و ده من اسباب الثبات و انا وصلت بيها ل180 و كنت باتحكم فيها بدون اى مشكله و مش محتاج الباور يفصل
ثانيا العربيه تقفيلها احسن من اليابانى (و سلملى على الكورولا الجنوب افريقى و الانسر الشارك اللى بتزحف و اللى من فشلها مانزلش منها 2010 فى مصر) و بالامانه العربيه رافعة راسها و و بتحس انك راكب اوكتافيا و هى احسن عربية فى السوق بالنسبه لسعرها و حلت محل الانسر البومه

و مع الاسف ان احنا فى التكنولوجيا الحديثه مش شاطرين و بيتهيألنا ان حاجات طبيعية عيوب زى العبد لله لما كان معايا سببيرانزا و النور بتاعها بيرسم مثلث على الارض و رحت اتخانقت فى التوكيل ان النور مش مظبوط (و طبعا شتمت فى الصينى) و طلع بعد كده ان ده مقياس اوروبى عشان نورك مايضربش فى اللى سايق على الناحيه التانيه من الطريق وكل العربيات المحترمة كده و حاجات من ده كتير.