العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 16-03-2010, 10:13 AM
الصورة الرمزية amira2020
amira2020 amira2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: حساسة جدا
التخصص العملى: كلية تجارة E جامعة الزقازيق _ محاسبة انجليزى
هواياتي: الكتب الرومانسية

amira2020 is a jewel in the roughamira2020 is a jewel in the roughamira2020 is a jewel in the rough
محتارة قوى ساعدونى

واحد عاوز يبيع لانسر موديل 99 نبيتى اوتوماتيك ومركب كاسيت cd وسماعتين بايونير وشوية اكسسوارات نيكل كدة على الابواب ومعمولها عمرة من شهرين وحالة الماتور جيدة جدا
وجنوط 6 ريش مقاس 15 والسيارة حالتها الخارجية نظيفة جدا وهو شكلة كان بيحافظ عليها
المهم هو طالب ةفيها 55000 جنية
هل دة سعر معقول يا شباب وانا هاحاول اصورها وانزلكم العربية
ارجو المساعدة عشان واحدة صاحبيتى عاوزة تشتريها ptmnlo123per144ptmnlo123p er144
قديم 16-03-2010, 11:40 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: محتارة قوى ساعدونى

غالية جدا ديه تخلص علي 49000 لان عمرة الماتور بتقلل من قيمتها وكمان تركيب الجنوط بياثر علي العفشة بتاعت العربية متفرحيش بالمنظر خدي العربية اكشفي عليها كويس ونصيحة لو هتعمل المبلغ ده هتي زيرو وريحي دماغك خالص علي الاقل الزيرو مش هتحطي فها مسمار الا بعد 7 سنين علي الاقل وعندك الرينو اللوجان وال i10 والبيكانتو والفيرنا وهتطلعي انتي الكسبانة في الاخر لان انا لو مكانك هستحرم احط مبلغ زي ده في عربية مستعملة وبقالها 11 سنة بتجري في الارض ديه اللي ما يعلم بيها الا ربنا واللي انتي شايفة صح اعملية بس ديه نصيحة من اخوكي اللي اتروق في المستعمل لما قال يا بس
قديم 16-03-2010, 12:47 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

خبرتى فى اللانسر مش اوى
لكن مبدئيا كده : عربيه موديل 99 يعنى 11 سنه استعمال كتير عليها 55 الف
تانى حاجه ودى الاهم : معلوماتى ان عمرة اللانسر بتكون بعد استهلاك حوالى 200 الف كم
ومعنى كده ان صاحبها عمل 200 الف كم فى عشرة او 11 سنه وده يعتبر استهلاك مش قليل واعتقد كمان ان حالتها الخارجيه نظيفه جدا دليل على انها رشه خوارج
وبالتالى العربيه دى رينجها فى الاربعينات
لا تتسرعى اختى الفاضله واكشفى ع العربيه كويس اوى بواسطه ناس خبرة وثقة

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 16-03-2010, 12:59 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira2020 مشاهدة المشاركة

واحد عاوز يبيع لانسر موديل 99 نبيتى اوتوماتيك ومركب كاسيت cd وسماعتين بايونير وشوية اكسسوارات نيكل كدة على الابواب ومعمولها عمرة من شهرين وحالة الماتور جيدة جدا
وجنوط 6 ريش مقاس 15 والسيارة حالتها الخارجية نظيفة جدا وهو شكلة كان بيحافظ عليها
المهم هو طالب ةفيها 55000 جنية
هل دة سعر معقول يا شباب وانا هاحاول اصورها وانزلكم العربية
ارجو المساعدة عشان واحدة صاحبيتى عاوزة تشتريها ptmnlo123per144ptmnlo123p er144
كثيييييييييييييييييييييير جدا ،،، دي توبها دلوقتي 45 الف و دع علشان انها اوتوماتيك ومتدلعة و طقم جنط و الكلام ده وده عمره ما يكون هو الاساس في الشراء

و اللانسر موديل 2002 (اللي هيه شكله حاجة ثانية خالص و قريب جدا من شكل البومة ) هوه اللي بيعمل 55 الف و العربيات دي عموما لما بتعمل عمرة الموتور ما بيرجعش الموتور زي الاول و بيبقي خشن و مش هيعيش اكثر من سنتين ثلاثة بالكثير علشان حمل التكييف عليه في الصيف

انصحك بان تقولي لصاحبتك تدور علي عربية ثانية افضل

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 16-03-2010, 09:14 PM
الصورة الرمزية amira2020
amira2020 amira2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: حساسة جدا
التخصص العملى: كلية تجارة E جامعة الزقازيق _ محاسبة انجليزى
هواياتي: الكتب الرومانسية

amira2020 is a jewel in the roughamira2020 is a jewel in the roughamira2020 is a jewel in the rough

متشكرة كتييييييييييييييييييير ليكم جدا جدا عشان انا بصراحة مافهمش فى الحاجات دى
هاقولها تجيب كان معروض عليها 2003 برضة بس 58000 على الاقل فرق السنين اقل شوية من 99
ومتشكرة ليكم جدا جدا جدا يا شباب ptmnlo123per17 1