العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 01-11-2009, 01:32 PM
حورس حورس غير متواجد حالياً

حورس is on a distinguished road
افتراضي احتاج معلومات عن رينو اوبتيما موديل 97

هاى شباب شكرا على المنتدى الروعه انا احب ابقى فاهم انا راكب ايه علشان كدا انا بدور على المانول بتاع العربيه بتاعتى اللى هى رينو اوبتيما موديل 97 واللى بيقال انها نسخه طبق الاصل من رينو 9 يا ريت اللى يقدر يساعدنى لا بيخل بمجهوه ولكم منى جزيل الشكر
قديم 01-11-2009, 05:22 PM
الصورة الرمزية eygptphoto
eygptphoto eygptphoto غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله الفقير الذليل له ( غفر الله لنا و لكم )
التخصص العملى: مدير تصوير
هواياتي: القراءة - التصوير - السفر

eygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond repute
افتراضي رد: احتاج معلومات عن رينو اوبتيما موديل 97

ياباشا تؤمر شوف بس المعلومات اللى انتا عاوزها بالظبط و انا تحت آمرك

أمحو ذنوبك في خلال دقيقتين
http://www.shbab1.com/2minutes.htm

قديم 01-11-2009, 11:12 PM

الف شكر على اهتمامك انا عايز كتيب العربيه من النوع دا يعنى المانوال اللى بيضم كل حاجه عن العربيه وطريقه التركيب و مخطاطات الكهربا وكل شىء وكمان عايز اعرف ايه القطع اللى يمكن استبدالها بقطع ارخص وتؤدى نفس العمل سواء استبداله مع قطع من نفس نوع رينو او اى نوع اخر متوفر
قديم 02-11-2009, 12:07 AM
الصورة الرمزية eygptphoto
eygptphoto eygptphoto غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله الفقير الذليل له ( غفر الله لنا و لكم )
التخصص العملى: مدير تصوير
هواياتي: القراءة - التصوير - السفر

eygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond repute

لا شكر على واجب ياباشا انتا تؤمر ( الامر لله طبعا ) بالنسبة للكتيب هادورلك عليه لأنى عندى كتيب ال9 مش اوبتيما و بالنسبة لقطع الغيار هتلاقى قطع الغيار الاستراد ارخص فى بعض الحاجات و اغلى فى بعض الحاجات لكن عملية استبدالها بقطع اخرى ده غير موجود للأسف بس لو عايز انا ممكن اقولك على اماكن تجار قطع غيار الرينو و طبعا بدون شك هتلاقى فرق سعر بين كل تاجر و آخر و انا معاك فى كل استفسارتك

أمحو ذنوبك في خلال دقيقتين
http://www.shbab1.com/2minutes.htm

قديم 02-11-2009, 02:35 PM

اولا انا لسانى عاجز عن شكرك ياريت فعلا تلاقيلى كتيب المانوال اللى انا بدور عليه جدا للانى بحب افهم كل حاجه فى العربيه اللى انا راكبها خاصه لو عربيه محترمه زى الرينو ثانيا فعلا انا محتاج اعرف اماكن وارقام تليفونات كل تاجر من التجار الخاصين بالجديد والمستعمل للانى لسه شارى العربيه جديد وتايه شوبه فى قطع الغيار خاصه انى من محافظه برا القاهرهفابلطبع لازم اتصل بالتاجر قبل اما انزل اشتريها منه علشان مخبطش المشوار عل الفاضى وربنا يخليك لينا ويبارك فى حياتك ويجازيك كل خير على تعبك معايا والف شكر ليك