العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 05-05-2013, 03:27 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي حد جرب ال Portable Air Condition (للبيت)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

حد جربة ؟!!!
قديم 05-05-2013, 05:49 PM
الصورة الرمزية kj1
kj1 kj1 غير متواجد حالياً

kj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حد جرب ال Portable Air Condition (للبيت)

هو عندى بس موديل مش رقمى و لا بريموت من سنة 2008.....هو فعال للغرف الصغيرة أو المطبخ مثلا بس مشكلته أنك عايز تتابع الميه المكثفة الى خارجة منه علشان الجو عندنا رطوبة عالية جدا والمياه المكثفة منه كبيرة جدا الا اذا عملت لخرطوم المياه الخارجة منه تصريف لبره الشقة.... صوت الموديل الى عندى عالى شوية (موديل قديم) صينى ماينفعش فى المساحات المفتوحة زى غرفة المعيشة....أتمنى أكون أفدتك...مع تحياتى.

من مواضيع kj1
التاريخ الأسود لجماعة الأرهاب الأسود
ليه لا وليس نعم
مصر الجميلة الغائبة الأن
قديم 06-05-2013, 10:33 PM
الصورة الرمزية Vanditta

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kj1 مشاهدة المشاركة

هو عندى بس موديل مش رقمى و لا بريموت من سنة 2008.....هو فعال للغرف الصغيرة أو المطبخ مثلا بس مشكلته أنك عايز تتابع الميه المكثفة الى خارجة منه علشان الجو عندنا رطوبة عالية جدا والمياه المكثفة منه كبيرة جدا الا اذا عملت لخرطوم المياه الخارجة منه تصريف لبره الشقة.... صوت الموديل الى عندى عالى شوية (موديل قديم) صينى ماينفعش فى المساحات المفتوحة زى غرفة المعيشة....أتمنى أكون أفدتك...مع تحياتى.
جزاك الله كل خير

انا سئلت وقريت شوية عن النوع دة
طلع اللى لية اكزوست واحد دة مش كويس عشان بيعمل فاكيوم فى الاوضة وبالتالى الهواء السخن بيدخلك تانى من اى مكان فى الاوضة (تحت عقب الباب- الشباك ...الخ )
اللى كويس اللى لية 2 اكزوست واحد ان تيك والتانى اكسوزست , والنوع دة مش موجود فى مصر تقريبا
قديم 06-05-2013, 11:05 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

انا مجربتوش بشكل شخصى بس واحد صاحبى كان جايبة وكنت بروح اقعد معاه كتير
هو كان جايب حاجة صينى من اللى بيجى اعلانتها فى التليفزيون وكان لازم يقعد يزودلة مية
ومكانش تكييف بالمعنى خالص كان عبارة عن مروحة بتطلع هواء ساقع ومش هتحس تاثيرها الا وانت موجهها ليك مباشرة
عكس اجهزة التكييف العادية بتعمل معادلة لدرجة حرارة الغرفة كلها وبعدين يفصل ويشتغل كل ما الدرجة تختلف

انا رائى تشوف تكييف استعمال نظيف احسن من الحاجات ديه لانها مش معمرة ولا عملية وادائها محدود بينما التكييف حتى لو مستعمل بيعيش سنين وسهل صيانتة وحتى لما تحب تغير وتيجى تبيعة هيجيب فلوس

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 07-05-2013, 02:31 AM
الصورة الرمزية Vanditta

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

انا مجربتوش بشكل شخصى بس واحد صاحبى كان جايبة وكنت بروح اقعد معاه كتير
هو كان جايب حاجة صينى من اللى بيجى اعلانتها فى التليفزيون وكان لازم يقعد يزودلة مية
ومكانش تكييف بالمعنى خالص كان عبارة عن مروحة بتطلع هواء ساقع ومش هتحس تاثيرها الا وانت موجهها ليك مباشرة
عكس اجهزة التكييف العادية بتعمل معادلة لدرجة حرارة الغرفة كلها وبعدين يفصل ويشتغل كل ما الدرجة تختلف

انا رائى تشوف تكييف استعمال نظيف احسن من الحاجات ديه لانها مش معمرة ولا عملية وادائها محدود بينما التكييف حتى لو مستعمل بيعيش سنين وسهل صيانتة وحتى لما تحب تغير وتيجى تبيعة هيجيب فلوس
لأ يا AbOnOrA اللى حضرتك بتتكلم عنة ابو مية دة تكييف صحراوى ودة فعلا مالوش تلاتة لازمة
اللى انا اقصدة دة تكييف فعلا بالفريون وبيتقاس بالوحدة الحرارية زية زى التكييف العادى وقوتة بتبدء من واحد ونص حصان
واهم ميزة فية انة بورتابل يعنى يتحط فى اى حتة ومش محتاج كهرباء 3 فاز يعنى موفر كمان
هو نظريا 100\100 اقتصادى
عمليا بقى ؟؟؟
انا بس كنت عايز حد يكون مجربة تجربة شخصية عشان اعرف يستاهل ولا لأ