العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 31-03-2013, 02:36 AM
ابوشيماء ابوشيماء غير متواجد حالياً

ابوشيماء will become famous soon enoughابوشيماء will become famous soon enough
افتراضي عندى مشكلة فى اسكودا a4 مودل 2003

السلام عليكم انا عندى مشكلة فى عربينى اوكتافية موديل 2003 وهى معاقين استراد اولا حصل معى حاجة غريبة فى البنزين 92 انا كنت مسافر الصعيد وتحديد محافظة قنا وانا مسافر فولت العربية على الدائرى وهى تقريبا بتاخد 55 لتر بس للاسف البنزين خلص قبل ما اوصل بحوالى 30 ك بس الحمد لله انا كان معى جركن فية 5لتر بس دى اول مرة تحصل متعد اسافر المشوار دة والبنزين يكفى لحد ما اوصل علما بان المسافة حولى 630 ك من القاهرة الى قنا بس المرة دى ما كفى مش عارف لية وبعدين وانا راجع فولت من قنا ومكنش فية بنزين 92 فحطيت بنزين 90 فولت العربية الغربية فى الموضوع انى البنزين وصلنى وكمان فاضل اكتر من شرطة على علما انى كنت مشغل التكييف الاحتياطى فى عداد البنزين ارجوا من الاخوة توضيح ذالك هل البنزين 90 اقوى من 92 ثانيا ودة الاهم هو انى العربية وانا بجرى بيها على 180 على طريق الجيش كانت بتعوم منى جامد اول مرة احس كدة وكانت لوفية عربية بتعدى من جنبى العربية تعوم وتتهز جامد علما انى كنت بسمع تزيق فى العبشة بتاعتها وبعدين فية لمبة نورة فى التابلوة وهى لمبة ebc وناس بتقولى دى لمبة تيل الفرامل ارجوا من الخبراء مصر موتز توضح ذالك ولكم الشكر
قديم 04-05-2013, 04:00 PM
الصورة الرمزية semmsem
semmsem semmsem غير متواجد حالياً

semmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of light
افتراضي رد: عندى مشكلة فى اسكودا a4 مودل 2003

متاااااااااااااااااابع

لا تأسفـنّ على غـدر الزمان لطالما....رقصـت على جثث الأسود كلاب

لاتحسبن برقصها تعلو على أسيادها.....تبقى الأسود أسود وتبقى الكلاب كلاب
قديم 23-05-2013, 10:39 PM
الصورة الرمزية medosat
medosat medosat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: خدمات محمول
هواياتي: الصيد والمشي

medosat will become famous soon enough

بالنسبه للمشكله الاولي ممكن يكون عامل البنزينه لعبك معاك الد نيئه ويكون غشك وبالنسبه للمشكله التانيه حل الفرده اللي ورا يمين ونضف حساس ال ABS هتلاقي كله بقا تمام

تقبل تحياتي
قديم 24-05-2013, 01:50 AM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

فعلا البنزين 90 بيقعد اكتر من 92 وكنت بحسها ايام ازمه البنزين لما كنت بفول 90

وتعويم العربيه على 180 والناس اللى بتعدى جنب منك (كانوا ماشين 200 ) ايه الظلم ده

ظبط عفشه بس 180 كتير جدا

واللمبه فعلا لمبه الاسطبات الخلفيه وهى حساس خلف دواسه الفرامل هتغيره وكله هيبقى تمام