العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > بولو POLO

قديم 29-01-2013, 06:33 AM
ِابو عمر ِابو عمر غير متواجد حالياً

ِابو عمر is on a distinguished road
عاجل البولو فاشلة ولا انا اللى فاشل؟

البولو خنقتنى
موديل 1999 ، 1000 سى سى
حد يفيدنى
غيرت الفتيس 3 مرات، اول فتيس كسر ترس خامس، جبت الترس ، كلف بالمصنعية 400 جنيه، و خرب مع اول مشوار
جبت التانى ب 600 جتيه من بورسعيد فوت غيار خامس
جبت اخر فتيس ب 700 من الحرفيين مع انى اخذت معايا القديم ما ركبش ، اضطريت الحمه من عند الساعة ، كدة معرفتش طبعاً اركب الساعة بتاعة السرعة، و دلوقت كل شوية يفصل وايرات و دلوقت ماشى على 3 غيارات 2، 4 ،و مارشيدير، طيب اغير تانى ، معقولة كل فتيس يبوظ فى شهرين المشكلة التانية المفتاح ضاع والمفتاح الجديد اخد 3 شهور علشان انا فى البحر الاحمر، محدش يبعمل مفاتيح مشفرة، لازم العربية تنزل مصر، جبت كونتاك كامل من المانيا، بس بعد ما شفرته لازم اضغط جامد و ساعات ما بيلقطش، اضطريت اعمل زرار جنبه زى زرار الزجاج الكهربا ادور منه، اخر حاجة النهاردة البطارية نايمة ، دارت العربية بس فى السحب تكركر جامد مفيش سحب ، بعد الضغط على البنزين الار بى ام 5000 ما تبطلش، مجرد ما اهدى علشان مطب تبطل، الميكانيكى بيقولى عيب طرمبة، و انا شاكك بصراحة لانى لما اخذت وصلة و ضغطت بنزين الموتور جاوب معايا، ممكن يبقى عيب بطارية. الميكانيكى اعطانى الطرمبة و مش عايز انزل القاهرة عالفاضى؟ و لو طرمبة بتعمل كام جديد او استيراد؟ طب بقولكم ايه، انا زهقت حد يشترى ، هخلص ب 29 الف، انا اشتريتها ب 32500.... يا ريت حد يفيدنى .
قديم 29-01-2013, 06:37 AM
ِابو عمر ِابو عمر غير متواجد حالياً

ِابو عمر is on a distinguished road
افتراضي رد: البولو فاشلة ولا انا اللى فاشل؟

جبت آخر
قديم 29-01-2013, 10:16 AM
الصورة الرمزية يسري أبو الخير
يسري أبو الخير يسري أبو الخير غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب - مجال التصدير
هواياتي: كتابة القصة القصيرة

يسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond repute

بيع و خلص .. قبل تشوف المر منها تاني .. ربنا معاك

هكذا أنت يا إمرأة .. بين جنبات النفس و الروح
و بين العقل و القلب .. أتدركين لماذا ؟ ......!!!!
قديم 29-01-2013, 10:26 AM
Sameh Ragih Sameh Ragih غير متواجد حالياً
التخصص العملى: أخصائي مشتريات - موبينيل

Sameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud of

يا باشا العربية دي حفرة و انت وقعت فيها.. بيعها بأي سعر علشان تخلص من الكابوس ده
قديم 29-01-2013, 10:52 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: البولو فاشلة ولا انا اللى فاشل؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ِابو عمر مشاهدة المشاركة

البولو خنقتنى
موديل 1999 ، 1000 سى سى
حد يفيدنى
غيرت الفتيس 3 مرات، اول فتيس كسر ترس خامس، جبت الترس ، كلف بالمصنعية 400 جنيه، و خرب مع اول مشوار
جبت التانى ب 600 جتيه من بورسعيد فوت غيار خامس
جبت اخر فتيس ب 700 من الحرفيين مع انى اخذت معايا القديم ما ركبش ، اضطريت الحمه من عند الساعة ، كدة معرفتش طبعاً اركب الساعة بتاعة السرعة، و دلوقت كل شوية يفصل وايرات و دلوقت ماشى على 3 غيارات 2، 4 ،و مارشيدير، طيب اغير تانى ، معقولة كل فتيس يبوظ فى شهرين المشكلة التانية المفتاح ضاع والمفتاح الجديد اخد 3 شهور علشان انا فى البحر الاحمر، محدش يبعمل مفاتيح مشفرة، لازم العربية تنزل مصر، جبت كونتاك كامل من المانيا، بس بعد ما شفرته لازم اضغط جامد و ساعات ما بيلقطش، اضطريت اعمل زرار جنبه زى زرار الزجاج الكهربا ادور منه، اخر حاجة النهاردة البطارية نايمة ، دارت العربية بس فى السحب تكركر جامد مفيش سحب ، بعد الضغط على البنزين الار بى ام 5000 ما تبطلش، مجرد ما اهدى علشان مطب تبطل، الميكانيكى بيقولى عيب طرمبة، و انا شاكك بصراحة لانى لما اخذت وصلة و ضغطت بنزين الموتور جاوب معايا، ممكن يبقى عيب بطارية. الميكانيكى اعطانى الطرمبة و مش عايز انزل القاهرة عالفاضى؟ و لو طرمبة بتعمل كام جديد او استيراد؟ طب بقولكم ايه، انا زهقت حد يشترى ، هخلص ب 29 الف، انا اشتريتها ب 32500.... يا ريت حد يفيدنى .
يا أبو عمر ربنا يعينك
الحل تجيب مكنة 1300 بالفتيس والكنترول والطرنبة وبيع المكنة اللى عندك
الموضوع كله هيكلفك 2000 جنيه لكن كأنك بالظبط غيرت العربية
احلى موتور لها ال 1300 وتمنه 3000 جنيه فى الحرفيين وموتورك ممكن يتباع ب 1000 لو سليم بكل حاجته لأن ال 1000 إنجيكشن طقم الرشاشات لوحدو عامل 450 جنيه