العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

موضوع مغلق

قديم 16-12-2010, 02:54 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صاحبى قرر يشترى جاك بى 15 ممكن مساعدة؟

والان عاد مره اخرى ليعيد نفس الكره فهم يعرفونه جيداا ويعرفون كيف يتعاملوا معه وان كان ردهم قاسى هذه المره وانا مجرد شاهد عيان ومتابع للموضوع ومن حقى ان اقول رأيى
انا مش عارف مين سيادتك اللي تقول و يعرفون كيف يتعاملوا معه! و انا مش فاهم موقف المهندس سمير اللي بيقول اؤيدك! اذا كان النقض يقابل بالاهانة و قلة الادب و تيجي يا عمنا تقول يستاهل يبقى انا عندي استعداد اتربص كل مواضيع اي واحد ينقض سيارة تعجبني و اقوم اشتموا و انعته باقبح الالفاظ و اقول اصلي بعرف اتعامل مع الاشكال دي كويس و خلي بالك لأنك ممكن برضه ينوبك من الطيب جانب!
فيه ايه يا جماعه! انا مش فاهم ايه اللي عمال يحصل ده!! ده زاد جامد بدون داعي !!!! و ياريت اي حد بينصح يقلب في مواضيح جاك او اي عربيه تانية في المنتدى هنا او اي مكان تاني و يشوف كم النقض على كل العربيات!!! مش معناه اننا ندخل شتيمة في بعض و نقول ده يستاهل و ده ميستاهلش! مش انت اللي تحدد ازاي يتم التعامل معي و مش انت اللي تقول انا استاهل او لأ!!! انا محدش يهيني بدون سبب و اقسم بالله لو كان اي من الاهانات اللي حصلتلي دي كانت وجها لوجه مكنتش حسيبها تعدي لان كرامة الانسان من حياته! و يا عم الفيلسوف خليك في نفسك من فضلك و كما قال النبي فليقل خيرا أو ..... و شكرا لمهندس سمير على رأيه!
قديم 16-12-2010, 03:03 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

انا اسف يعني ما هو هورس موتورز ده مش اذكى ولا احسن !!!! لما عربيه اول ما تنزل ب 70الف و دلوقتي ب 78 الف في خلال سنه بموتور 1500 سي سي يبقى اسمه ايه؟ مالها النيو اكسنت واللا الافيوب 72 الف؟ دخل شريحة تنافسية باسماء اعرق و اقوى منه بمراحل في السوق و اسف برضه انا روحت اتفرجت على العربيه في التوكيل في شارع النصر لاني كنت ناوي اجيبها من كتر اللي سمعته من ملاكها و خدت صدمة السعر من 72 الى 75 في نفس اليوم قاللي سعرها رفع من اسبوعين! لما شفتها فعلا لقيتها ما تستاهلش خالص و الصالون مش واسع بحر و الخامات على قدها خالص
ده اللي انا قلته في الموضوع اللي الاخ بيتكلم عنه!!! و على فكرة مش انا اللي كنت عامل الموضوع كان واحد فاكره شركة جاك المصرية اللي بتبيع ستروين القديم! فانا قلت رأيي و حاليا انا مش عايز اتكلم عن العربيه خالص لاني شفت ان ملاكها متعصبين و بيحبوا عربياتهم جدا لدرجة انهم لا يقبلوا النقض المبني عن رأيي شخصي او معاينة ! فاثرت السلامة ! بس ميجيش شخص يقول كمان ان الغلط في حقي شيئ طبيعي و انا استحقه! لاني مش حاقبل ده ابدا! و لو علشان ايه! بلاش الردود الاستفزازية و المهينة دي لانه عيب ! عيب قوي!!! بلاش..
قديم 16-12-2010, 04:38 AM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

من فضلك يا باشمهندس فوزى
مهما كانت المشاركات لا تتدخل
الأمور أصبحت على ما يرام
والحمد لله

وأعتقد أننا قد أغلقنا هذا الباب
والموضوع قد أنتهى

قديم 16-12-2010, 05:08 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bam8572 مشاهدة المشاركة

ههههههههه

والله ياجماعة الراجل كان نوى على الجاك بس شاف ردود الناس خاف قالك اجيب عربية محدش يشككنى فيها وخلاص وحقكوا عليا انا ياسيدى
يا باشا ولا حق ولا حاجه ربنا يوفقه ويكرمه فى عربيته الجديده ويسعده بيها ... ويستر طريقه ويكفيه شر الطريق والعين .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

علشان كده احنا كنا بنتخانق وقلنا ان التشكيك الخاطئ بدون ادله علميه او تجربه بيضلل الناس
ماخلاص بأه يا دكتورنا الكبير . وبعدين احنا ماكناش بنتخانق ولا حاجه . دا كان مجرد اننا احتدينا فى النقاش شويه وخلاص . والموضوع أخد اكتر من حقه ووقته كمان وانتهينا منه .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

ده اللي انا قلته في الموضوع اللي الاخ بيتكلم عنه!!! و على فكرة مش انا اللي كنت عامل الموضوع كان واحد فاكره شركة جاك المصرية اللي بتبيع ستروين القديم! فانا قلت رأيي و حاليا انا مش عايز اتكلم عن العربيه خالص لاني شفت ان ملاكها متعصبين و بيحبوا عربياتهم جدا لدرجة انهم لا يقبلوا النقض المبني عن رأيي شخصي او معاينة ! فاثرت السلامة ! بس ميجيش شخص يقول كمان ان الغلط في حقي شيئ طبيعي و انا استحقه! لاني مش حاقبل ده ابدا! و لو علشان ايه! بلاش الردود الاستفزازية و المهينة دي لانه عيب ! عيب قوي!!! بلاش..
يا هندسه : خلاااااااااااااااااااص كبر دماغك وفوت اى تعليقات ماتجيش على مزاجك . اظن انا بعتلك اعتذار رسمى فى رسالتى ليك . واظن انا بنفسى كمان اللى طلبت منك انك تشارك فى قسمنا بكل آراءك . صح واللا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والمفروض اننا نهينا الخلاف اللى كان بيننا . ومافيش اى داعى اننا نفتح المواضيع دى تانى عشان الأمور ماتاخدش مسار مالوش اى لازمه .
المشاركه اللى مش على مزاجك . غمض عينك عنها وكانها مش مكتوبه . هنا تظهر قوة شخصية الإنسان ودا مش ضعف بالعكس دا منتهى القوه .
ويا جماعه من فضلكم الخلاف اللى كان فى القسم هنا احنا انتهينا منه . مالوش لزوم نتكلم فيه تانى . لو سمحتم .

Saif El Deen
قديم 16-12-2010, 08:17 AM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

انا مش عارف مين سيادتك اللي تقول و يعرفون كيف يتعاملوا معه! و انا مش فاهم موقف المهندس سمير اللي بيقول اؤيدك! اذا كان النقض يقابل بالاهانة و قلة الادب و تيجي يا عمنا تقول يستاهل يبقى انا عندي استعداد اتربص كل مواضيع اي واحد ينقض سيارة تعجبني و اقوم اشتموا و انعته باقبح الالفاظ و اقول اصلي بعرف اتعامل مع الاشكال دي كويس و خلي بالك لأنك ممكن برضه ينوبك من الطيب جانب!
فيه ايه يا جماعه! انا مش فاهم ايه اللي عمال يحصل ده!! ده زاد جامد بدون داعي !!!! و ياريت اي حد بينصح يقلب في مواضيح جاك او اي عربيه تانية في المنتدى هنا او اي مكان تاني و يشوف كم النقض على كل العربيات!!! مش معناه اننا ندخل شتيمة في بعض و نقول ده يستاهل و ده ميستاهلش! مش انت اللي تحدد ازاي يتم التعامل معي و مش انت اللي تقول انا استاهل او لأ!!! انا محدش يهيني بدون سبب و اقسم بالله لو كان اي من الاهانات اللي حصلتلي دي كانت وجها لوجه مكنتش حسيبها تعدي لان كرامة الانسان من حياته! و يا عم الفيلسوف خليك في نفسك من فضلك و كما قال النبي فليقل خيرا أو ..... و شكرا لمهندس سمير على رأيه!
الحقيقه أنت محتاج تراجع نفسك شويه

وتفكر فى ردودك كويس جدا قبل أن تطرحها

وثق تماما أننا كلنا هنا أخوه

ويجب علينا أن نلفت نظر بعضنا البعض

للأخطاء الوارد وقوع أحدنا فيها

لأن مفيش حد كامل

وكل أبن آدم خطاء

والمنتديات عباره عن حرية تعبير

فمينفعش ياهندسه

الحجر على آراء الآخرين

أسمعهم وناقشهم وأقنعهم بالحجه والبراهين

ولكن مع الألتزام بأدب الحوار