العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 26-06-2012, 02:05 AM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي يا جماعة انا محتار بجد 12000 الف يجيبو ايه

برجاء ساعدونى 12000 الف جنية يجيبو عربية ايه تكون قطع الغيار رخيصة وتكون حمالة أسية وبالسعر ده تكون حالتة جيدة انا فى حيرة بجد ياريت لو حد عنده معلومة ميبخلش عليا بيها انا بجد يأست.
- الأدا 1200 شكلها وحش من برة ومن جوة.
- 128 مش هتستحمل احنا 5 أفراد نعمل 400 كيلو وشوية وهتفتح علب كل شوية والموتور ضعيف.
-127 ضيقة جدا بالنسبالى ولو ركبته هى او 128 مش هعارف لا أجيب الأول ولا التانى ولو دخلت مش هطلع ولو طلعت مش هدخل ولو دخلت رأسى هتبقى طلعة من الشباك والفتيس هيخبط فى رجلى على الأول والتانى ومش هعرف اغير وادى غيار.
- الريتمو بتفتح شاسية اكتر من 128 لقوة عزم الموتور بس انا شايفه انسب سيارة من حيث قوة المحرك وحجم السيارة.
- البلونيز مش عارف عنها حاجة لا سعرها ولا قطع غيارها وهل بالسعر ده هلقى حاجة نضيفة.
وممعيش غير 12000 الف جنية ويدوب مصاريف الزيت والفلاتر والسيور الحاجات اللى بتعملها لم تشترى عربية والترخيص والحاجات ديه.
يريت تساعدونى ايه انواع تانى من السيارات بالسعر ده وحالته تكون كويسة وقطع غيارها رخيصة ومتوفرة.
وشكرا لكل من يحاول مساعدتى
أخوكم محمد
:140109~3 47:
قديم 26-06-2012, 02:12 AM
الصورة الرمزية AKRAM_BMW
AKRAM_BMW AKRAM_BMW غير متواجد حالياً
من انا؟: نشيط
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الهكر - السيارات

AKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant future
افتراضي رد: يا جماعة انا محتار بجد 12000 الف يجيبو ايه

:GR OWIN~12::GROWI N~12:

مع تحياتى

قديم 26-06-2012, 02:19 AM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

ايه يا جماعه محدش عنده معلومة ليا ولا ايه.
قديم 26-06-2012, 04:03 AM
الصورة الرمزية osama-x
osama-x osama-x غير متواجد حالياً

osama-x is a jewel in the roughosama-x is a jewel in the roughosama-x is a jewel in the roughosama-x is a jewel in the rough

صعب اوي يا باشا تلاقي بالسعر ده عربية واسعه و نضيفة البولونيز حالة نضيفة هتعدي 15000 ولو هتعرف تقرص على نفسك و تزود على الاقل 5000 حتلاقي موديلات اكتر بالحالة اللي انت عايزها
انا دورت و لقيت عربية 132 ب 10000 و ده اللينك بتاعها و يا رب تكون لسه موجوده http://www.fabreka.com/UsedCars/Used...380562&CatID=1
http://www.fabreka.com/UsedCars/Used...380564&CatID=1
لو مش موجوده شوف فيات 125 لو تنفع توكل على الله و هاتها
و لو مش هتسلك معاك يبقى زي ما قولت زود 5000 و يبقى عندك مازدا 626 1984 - فيات 132
هوندا اكورد 1979 ل 1983 مش هتزيد عن 17000 - فيات ريجاتا 85s من 15000 ل 18000
و ربنا يوفقك و تلاقي العربية اللي تريحك

لعن الله قوما ضاع الحق بينهم

خان يخون اخوان
يسقط حكم الخرفان المجرمين

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

قديم 26-06-2012, 11:08 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

للأسف بالسعر ده مافيش غير فيات 127 (بس طبعا مش واسعة) و128 بس أنا أفضل الـ127 علشان عفشتها أفضل.. تحياتي

Mohamed Hussein - journalist