العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 11-04-2010, 03:17 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future
افتراضي رد: car engine

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة skoda1996 مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك و شكرا علي الرد المتكامل
بس هي فولكس ممكن تنزل عربية كده ليه؟
يعني الكروس فوكس و السوران 8 صباب
العالم كله الان بات يتجه للسيارت الاقتصادية في التشغيل و المناسبة للاستخدام داخل المدينة بأقل حجم ممكن و أقل تلوث ممكن
لاحظ أن الفئة A و B من مرسيدس و الفئة الاولي من bmw و طرازات فولكس واجن جروب المتنوعة "بولو و بوينتر و فوكس هول ،،،،،، ) و الكثير و الكثير

انا بشتغل في شركة الماني و متأكد ان صناعتهم مافيهاش غلطه بس انا قلقان لان العربيبتين دول برا المانيا
تكفي علامة v w حتي يطمئن قلبك ،،، المكونات الرئيسية الماني و تكنولوجيا التصنيع الماني و التصميم الماني و مراقبة الجودة الماني و المعايير الفنية الماني بنت الماني ،،،، أما موضوع التقفيل و مكان المصنع ده بيرجع الي التكلفة الاقتصادية للتشغيل (كهرباء و ايدي عاملة و مناسبة المكان للشحن لبلدان العالم و التسهيلات الاقتصادية و الجمركية التي تمنحها الدول لمثل تلك الشركات العملاقة لاستقطابها و حاجات ثانية كثيرة ملهاش علاقة بالجوهر ،،،، )

ممكن انت تقترح عليا عربية محترمة في حدود 90 الف بس انا راكب اسكودا و مش عايز انزل انا بدور علي حاجه احسن
و شكرا علي الرد مرة تانية
الانسب في حدود المبلغ المتاح هو اختيارات كثير طبعا كلها في الاخر ترجع لرأي حضرتك بس خلينا نفكر سوا (أنا بتكلم عن الزيرو أو حتي كسر زيرو 2010)

الالنترا ،،،
لانسر بومه خليجي ،،،، تفضل الكويتي
سيراتو "أقل كماليات" ،،،،
نيسان صني سوبر صالون ،،،،

هتحس بفرق كبير في أي واحدة فيهم الاسكودا

و الف مبروك مقدما و ابقي قولنا عملت ايه

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون