العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 13-02-2011, 01:14 AM
الصورة الرمزية cheetosmini
cheetosmini cheetosmini غير متواجد حالياً

cheetosmini is a splendid one to beholdcheetosmini is a splendid one to beholdcheetosmini is a splendid one to beholdcheetosmini is a splendid one to beholdcheetosmini is a splendid one to beholdcheetosmini is a splendid one to beholdcheetosmini is a splendid one to behold
افتراضي رد: مين زار واحة سيوه؟

مكان باين علية السحر ياريت ننشط السياحة الداخلية شوية

اللهم اتنا فالدنيا حسنة وفى الاخرة حسنة وقنا عذاب النار
قديم 16-02-2011, 03:32 PM
الصورة الرمزية koashraf
koashraf koashraf غير متواجد حالياً
من انا؟: وديع فى شراسه واحب الخير للجميع.
التخصص العملى: كيميائى .
هواياتي: السيارات والكمبيوتر وصيد السمك

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cheetosmini مشاهدة المشاركة

مكان باين علية السحر ياريت ننشط السياحة الداخلية شوية
معاك حق السياحه الداخليه مهمه لاجيالنا حتى تعرف وطنها جيداً ويزيد عندهم الانتماء لهذا الوطن العظيم .

لى عندك رجاء الايه القرانيه فى توقيعك تحتاج الى تصحيح فأرجو الاهتمام بذلك ولك منى جزيل الشكر.

"اللهم أنصر الاسلام وأعز المسلمين"
قديم 01-03-2011, 07:32 PM
الصورة الرمزية koashraf

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute

المياه المعدنيه الطبيعيه فى سيوهfficeffice" />
على العكس من مرسى مطروح المياه المعدنيه المعبأه فى واحة سيوه من أجود الانواع ومتوفره لأنها من مصدر طبيعى (عيون مياه معدنيه طبيعيه)ويتم معالجتها وتعبئتها وتصدير جزء من الانتاج الى الخارج....
والمياه المعدنيه تذكرنى بما حدث من الفتى عبدالله وانا فى زياره الى الواحه ،حيث كان عبد الله يعمل فى الفندق بدأب طوال النهار بلا كلل أوملل ودائماً ماينتظر اى طلب للاسراع فى تلبيته بسعاده غامره..وطبعا كان فى الصباح يقدم لنا الافطار ثم الشاى والى جوارهما زجاجات المياه المعدنيه المشبره وتصادف ان سألته مره من أين أحضرت المياه؟ فرد على بعفويه ده ماء الزير الاصلى !!!!؟؟؟؟؟نعم بتقول ايه ؟جايب لى ميه من الزير(مع احترامى لكل من يشرب من الزير مضطرأ) واحنا فى سيوه بلد الميه المعدنيه حيث افضل مصانع تعبئه المياه المعدنيه....واتضح انه اراد ان يكرمنى فأحضر لى من ماء الزير الذى يرى انه أفضل من المياه المعبأه!!!!!؟؟؟؟ الله يجازيك قالى انا عندى ميه فى التلاجه بس دى مش كويسه عشان صحتك وانت عامل حمام رمل وممكن تتعبك....طيب ياعم متشكر على خوفك على صحتى عايزنى مايجيش لي برد يجيبلى نزله معويه ....
وطبعا محطة تحلية المياه فى سيوه لم تكن قد بدأت فى العمل فيقوم الاهالى بتنقية المياه للشرب فى الزير ويحصلوا على ماء الزيرالاصلى......هههههههه ههه

قديم 01-03-2011, 09:45 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koashraf مشاهدة المشاركة

المياه المعدنيه الطبيعيه فى سيوهfficeffice" />
على العكس من مرسى مطروح المياه المعدنيه المعبأه فى واحة سيوه من أجود الانواع ومتوفره لأنها من مصدر طبيعى (عيون مياه معدنيه طبيعيه)ويتم معالجتها وتعبئتها وتصدير جزء من الانتاج الى الخارج....
والمياه المعدنيه تذكرنى بما حدث من الفتى عبدالله وانا فى زياره الى الواحه ،حيث كان عبد الله يعمل فى الفندق بدأب طوال النهار بلا كلل أوملل ودائماً ماينتظر اى طلب للاسراع فى تلبيته بسعاده غامره..وطبعا كان فى الصباح يقدم لنا الافطار ثم الشاى والى جوارهما زجاجات المياه المعدنيه المشبره وتصادف ان سألته مره من أين أحضرت المياه؟ فرد على بعفويه ده ماء الزير الاصلى !!!!؟؟؟؟؟نعم بتقول ايه ؟جايب لى ميه من الزير(مع احترامى لكل من يشرب من الزير مضطرأ) واحنا فى سيوه بلد الميه المعدنيه حيث افضل مصانع تعبئه المياه المعدنيه....واتضح انه اراد ان يكرمنى فأحضر لى من ماء الزير الذى يرى انه أفضل من المياه المعبأه!!!!!؟؟؟؟ الله يجازيك قالى انا عندى ميه فى التلاجه بس دى مش كويسه عشان صحتك وانت عامل حمام رمل وممكن تتعبك....طيب ياعم متشكر على خوفك على صحتى عايزنى مايجيش لي برد يجيبلى نزله معويه ....
وطبعا محطة تحلية المياه فى سيوه لم تكن قد بدأت فى العمل فيقوم الاهالى بتنقية المياه للشرب فى الزير ويحصلوا على ماء الزيرالاصلى......هههههههه ههه
ممكن يا أستاذ أشرف تقولنا ماء الزير الأصلي بيتباع فين وبكام؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موضوع جميل، شكرا ليك
قديم 02-03-2011, 02:00 AM
الصورة الرمزية koashraf

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم مشاهدة المشاركة

ممكن يا أستاذ أشرف تقولنا ماء الزير الأصلي بيتباع فين وبكام؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موضوع جميل، شكرا ليك
ماء الزير الاصلى ده مابيتباعش ده منحه من الاخ عبد الله للناس اللى بيعزهم بس ...