العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 14-03-2010, 04:06 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold
افتراضي رد: عاجل محتاج مشورتكم في شراء رينو

بس بجد شكلها غريب اوي مش طبيعي... في السعر اللي انت بتقول عليه فيات 132 احسن عربية من حيث الشكل و الفخامة بس ربنا يعينك على تكاليف البنزين بقى P:
قديم 14-03-2010, 04:45 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

عربية 100% و متينة جدا و قطع غيارها ببلاش ارخص من اي فيات (128 و 127 ) و موجودة في كل حته و معمرة جدا و كل ما تتخيله فيه منه تركي و فيه منه فرنساوي و فيه منه تيواني و صيني و فيه منه استيراد فرنساوي اصلي و هي موفرة جدا في البنزين و حمالة اسيه ، بس خللي بالك ليكون اصلها كانت اجرة و تبقي بويتها حلوة من برة بس حالتها الحقيقية و حشة و خصوصا صوت الموتور لا بد و ان يكون ناعم ،،،، و علي ما اتذكر فيه منها موتور 1200 و موتور 1400 و ده الافضل و بيركب عليه فتيس الـ 18 السريع الستة غيار يعني دي معلومة خليها في بالك لو حبيت في المستقبل و كمان فيه فلانشات جاهزة عند الخراطين بتحول الصرة الثلاثة مسمار الي 4 مسمار و ساعتها تقدر تركب جنوط لو حبيت ،، برضه معلومة ثانية خليها في بالك ،،،، المهم انك تراعي بيض المقصات و تهتم بيه و متخليش العربية مشبوحة من الخلف علشان ما تضغطش علي العفشة من الامام ،،،،

و أحب اقول لك سيبك من اللي بيقولو شكلها حلو و شكلها وحش ده تفكير سطحي و كان هقولك معلومة كويسه (فيه منها فوانيس و شبكة يطلق عليها اسباني ) بتيق العربية باربعة فوانيس مستطيلين من الامام كلهم في نفس مستوي الكبوت و بيتخلي شكلها تحفة

و هناك سايت اتذكره رائع لعشاق تلك السيارات

www.1418.net

بالنسبة للسعر فاعتقد ان عشرة كويس جدا و ممكن تلاقي موديل 80 في حدود 12 و تكون حلوه برضهptmnlo123per154

و الف مبروك مقدما ،،،، أحسنت الاختيار ،،،،

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 14-03-2010, 04:46 PM
الصورة الرمزية الصيداح
الصيداح الصيداح غير متواجد حالياً

الصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to all

انا عندي رينو 12 موديل 97
السيارة معمرة وقطع غيارها رخيصة ومتوفرة وأنا أعرف أحد المحلات عنده كل صغيرة وكبيرة في هذا النوع داتشيا
ربما يكون شكلها غبي شوية لكنها واسعة وعائلية حلوة جدا
قديم 14-03-2010, 05:08 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصيداح مشاهدة المشاركة

انا عندي رينو 12 موديل 97
السيارة معمرة وقطع غيارها رخيصة ومتوفرة وأنا أعرف أحد المحلات عنده كل صغيرة وكبيرة في هذا النوع داتشيا
ربما يكون شكلها غبي شوية لكنها واسعة وعائلية حلوة جدا
اعتقد ان سيادتك تقصد 79 مش 97 لانني اود ان الفت انتباه الزميل الي ان الرينو 12 اخر النتاج لها كان 82

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 14-03-2010, 06:26 PM
الصورة الرمزية الصيداح
الصيداح الصيداح غير متواجد حالياً

الصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to all

مش عارف ايه هي الرينو 12
بس أنا كنت فاكر إن هي الداتشيا
أنا عربيتي داتشيا 97 مش عارف بقى إذا كانت هي رينو 12 ولا لأ
أنا كنت فاكر إن هي رينو 12
بس بتاعتي 97
عموما أنا أقصد إنها ليست سيئة بل عملية