العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 02-10-2012, 12:04 AM
اسماعيل99 اسماعيل99 غير متواجد حالياً

اسماعيل99 is on a distinguished road
افتراضي ما خاب من استشار- استشارة عن شراء سيارة فى حدود 27 الف.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نرجو الرد على هذاالاستفسار بسرعة الله يبارك فيكم.
عاوز اجيب عربية لمدة سنة وبعد كده هابيعها ( اعادة بيعها تكون كويسة _ اقتصادية فى البنزين - قطع غيار متوفرة- تستحمل الشغل)
انا هامشى بيها يوميا حوالى 80 كيلو . وهاعمل مشوار من اسكندرية للغردقة كل شهرين .
انا ماليش خبرة فى الميكانيكا فعاوز اعطال قليلة والميكانيكيا فاهمين فيها .
انا عامل ميزانية حوالى 27 الف وياريت ما يزدش
فايه رايكم ( فيات بونتو 94_ اونو 93او 97 او 98 _ كيا برايد العصفورة -سكودا فليشيا - ولا اجيب لادا 2107 وخلاص ولا حد عنده فكرة احسن )
نرجو الرد على وجه السرعة انا بفكر اشترى بكرة ولو حد عنده فكرة احسن ياريت يقول . بجد محتاج مساعدتكم دون التحيز لاى اختيار الا من ناحية الافضل وشكرا لكل من مر بموضوعى

التعديل الأخير تم بواسطة فادى ; 02-10-2012 الساعة 07:12 PM
قديم 02-10-2012, 12:05 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يارب حد يرد على

سكودا فليشيا حلوه وماسكه سعر

ولانوس 1 نفس القصه

اهم حاجه الحاله

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 02-10-2012, 12:11 AM
اسماعيل99 اسماعيل99 غير متواجد حالياً

اسماعيل99 is on a distinguished road

شكرا لردك . انا عملت اربع مواضيع لغاية دلوقتى وحضرتك اول واحد ترد . انا بصراحة حابب الاونو بس حاسس ان الفليشيا اقو وهتستحمل السفر اكتر
قديم 02-10-2012, 12:51 AM
samiro samiro غير متواجد حالياً

samiro has a spectacular aura aboutsamiro has a spectacular aura about

اضم صوتى للفليشيا اقوى وافضل هيا قطع غيارها اغلى بس بتعيش كتير وتستحمل السفر بتاعك بس بشرط الحالة الكويسة
قديم 02-10-2012, 12:56 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

الفليشيا لو لقيتها حاله جيده جدا اضمن بعد صيانتها انك مش حتفكر تعمل فيها حاجه قبل سنتين ان شاء الله

بس تكون صيانه كامله فلاتر وزيوت وسيور وتربيط قواعد وعفشه

ممكن تجيب واحده فابريكه جوه وبره في حدود 33

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي