العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 23-05-2011, 11:19 AM
نوجا28 نوجا28 غير متواجد حالياً
من انا؟: مبحبش الحشريين
التخصص العملى: محامية حرة
هواياتي: القراءة

نوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura about
افتراضي رد: انا محتارة بعد ما شفت الفيديو ده لانى بفكر فى بريليانس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

تمام .. كده حضرتك انصحك بالفيرنا الاتوماتيك مبدئيا ..

بس يا ريت حضرتك توضحى لنا المبلغ المتوفر .. والمواصفات اللى حضرتك عاوزاها فى العربية ...
والله يا استاذ حسام انا كنت حاطة مبلغ 85 اخويا اقتنع انه يزود 5 والله حاسة الراجل ده قرب يقتلنى انا بدات معاه ب70 وصلت ل90 ربنا يسترها عليه وميموتنيش ويروفر الفلوس
قديم 23-05-2011, 01:30 PM
الصورة الرمزية Mohamed Elhasafy
Mohamed Elhasafy Mohamed Elhasafy غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد الحصافى
التخصص العملى: إدارة المبيعات

Mohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond repute

بروتون ساجا أوتوماتيك ... 73 ألف ... ثبات و أمان ممتازين (هيكل الصالون فولاذ و إيرباج و فرامل محترمة بالرغم من إنها مش ABS) و أفضل من الأفيو بإذن الله
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=48356
يعيبها قطع غيارها الغالية و صعوبة إعادة بيعها لقلة إنتشارها و تستهلك بنزين مثل ال 1600 سى سى مع إنها 1300 سى سى
فيرنا أوتوماتيك 78 ألف ... ثبات ضعيف و مواصفات أمان قليلة (يدوب الحزام) و لايوجد إيرباج أو هيكل صلب للصالون و فرامل ليست بالقوة الكافية للسيطرة على سيارة بمثل هذة القوة
قطع غيار فى أى مكان و بأقل الأسعار و إصلاح عند أى ميكانيكى و أسهل عربية ممكن تتباع فى بر مصر ... و لكن شوفتها فى كذا حادثة بتبقى كفتة

المعادلة صعبة؟! ... صح ... معلش الكمال لله عز و جل

Mohamed Elhasafy
Abo Farida
قديم 23-05-2011, 01:36 PM
الصورة الرمزية Mohamed Elhasafy
Mohamed Elhasafy Mohamed Elhasafy غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد الحصافى
التخصص العملى: إدارة المبيعات

Mohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond repute

حل المعادلة: أنا إحتياجى إيه؟!...
بتحرك كتير جوه البلد و بسوق كويس و بسافر قليل و ناوى أغير قريب و مبحبش الجرى = فيرنا
بسافر أكتر ما بتحرك جوه البلد و سواقتى متوسطة أو مبسوقش كتير و مش ناوى أغير قريب و بجرى بس فى المعقول = ساجا

Mohamed Elhasafy
Abo Farida
قديم 23-05-2011, 03:00 PM
amr saleh amr saleh غير متواجد حالياً

amr saleh is on a distinguished road

اشرح تغير فكرة الصيني بلاش أحسن عموما العربية الصيني عربية مهجنة ممكن تشترى بروتون فيها أنواع أحسن كتير و سعرها مش عالي
قديم 26-05-2011, 07:08 AM
نوجا28 نوجا28 غير متواجد حالياً
من انا؟: مبحبش الحشريين
التخصص العملى: محامية حرة
هواياتي: القراءة

نوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura about

انا غيرت افكارى خالص انا امبارح رحت الحرفيين وسالت ميكانيكية طبعا بتفتح السايرة وعارفة فيهاايه وسالت سواقين التاكسى والحمد لله ولا واحد قالى كلمة عدلة فى حق عربية صينى وعلى فكرة مشكروش فى بروتون من ناحسة اعادة البيع بردوا بس ميكانيكا العربية بروتون محدش زم فيها زى الصينى