العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 20-09-2012, 02:23 AM
Islam Samir Islam Samir غير متواجد حالياً
التخصص العملى: oracle and java developer and instructor

Islam Samir is a jewel in the roughIslam Samir is a jewel in the roughIslam Samir is a jewel in the rough
نقاش ايهم افضل .. كوسا 2012 ام بونتو ايفو 2012 ام اى نوع اخر فى نفس السعر و المواصفات؟؟

افيدونى يا قوم!!
عايز اجيب عربية واسعة وفى نفس الوقت شبابى و شكلها حلو
و شفت الكورسا اتوهمت.. العربية فعلا تركبها تحس انك لاول مرة فى حياتك قاعد فى عربية .. بس مش لاقيها فى الشارع خالص و مش عارف هلاقيلها قطع غيار ولا لأ .. وهل قطع غيارها غالية اوى ولا لأ ؟؟ و هل هى فعلا كويسة ولا لأ؟؟
و الايفو برده شفتها و عجبتنى .. وهى منتشرة اكتر من الكورسا .. بس موتورها 75 حصان فقط؟؟ .. و برده بيقولوا قطع غيارها صعبة؟؟ و العربية نفسها هل تستاهل المبلغ ده؟
انا عن نفسى مقتنع ان الكورسا كعربية افضل .. بس انا مش عايز اجيب عربية ابقى بتشحتف عشان اجيبلها قطعة غيار .. و مش عايز اجيب عربية مفيش حد راكبها فى مصر غيرى انا و 500 واحد كمان
لو حد مجرب دى او دى اكون شااكر ليه جدا لو افدنى ... ولو حد عنده اقتراح لعربية برده سبور و كويسة و متعديش ال 115 الف .. و لو اقل من ال 100 كمان يكون لوز العنب .. اكون شاكر ليه جدا ... و لكم جزيل الشكر
قديم 20-09-2012, 03:03 PM
الصورة الرمزية khaled_1993m
khaled_1993m khaled_1993m غير متواجد حالياً
من انا؟: DR. Khaled Hussein Isamil
التخصص العملى: طالب طب
هواياتي: السيارات

khaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud of
افتراضي رد: ايهم افضل .. كوسا 2012 ام بونتو ايفو 2012 ام اى نوع اخر فى نفس السعر و المواصفات؟؟

اصلا هي الكورسا بــ 125 الف صح ؟؟

شباب و قوة و غرور و فتنة و تسويف في التوبة حتي جاءت لحظات الوداع الاخيرة

قديم 20-09-2012, 04:34 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايهم افضل .. كوسا 2012 ام بونتو ايفو 2012 ام اى نوع اخر فى نفس السعر و المواصفات؟؟

بص انا رايي انك تفكر في الكورسا عربية ممتازة بس قطع غيارها صعبة شوية
ممكن كمان تفكر في التيدا
ومبروك مقدما

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 20-09-2012, 04:35 PM

Islam Samir is a jewel in the roughIslam Samir is a jewel in the roughIslam Samir is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_1993m مشاهدة المشاركة

اصلا هي الكورسا بــ 125 الف صح ؟؟
فى منها ب 118 و فى ب 128 الكاملة (فتحة سقف بانوراما - جنوط 17 - مثبت سرعة)
قديم 24-09-2012, 01:16 AM

يا اهالى المنتدى الكرام ... هو مفيش حد يعرف حاجة عن العربيتين دول .. ولا الناس بقت بتنام بدرى :D
ده الشتا لسه مجاش يا رجالة