العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 15-04-2012, 10:54 AM
الصورة الرمزية handtools123
handtools123 handtools123 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد دياب
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: صيانة العربيات

handtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud ofhandtools123 has much to be proud of
افتراضي رد: عربيتي كانت هتتسرق:(

أنتى كده خوفتينى أنا سايب زقزوقه بتاعتى لوحدها فى الشارع خايف حد يتعرض لها ويتهجم عليها ويحاول يخطفها من أهلها ويكلمنى عشان يطلبو فدية ربنا يستر عليها ويحميها

وألف حمدلله على سلامة زقزوق
قديم 15-04-2012, 11:11 AM
.EhAb .EhAb غير متواجد حالياً

.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold

يا جماعة انتو ليه ظالمين الحرامى. يمكن هى العربية زهقت من المكان و كانت عايزة تخرج شوية مع عربية 128 . و قضت مشوارين و رجعت. و حمدالله على سلامتها
قديم 15-04-2012, 11:49 AM
خالد دبي خالد دبي غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد
التخصص العملى: استشارات ماليه
هواياتي: العربيات والدرجات الناريه

خالد دبي has a spectacular aura aboutخالد دبي has a spectacular aura aboutخالد دبي has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mar mar مشاهدة المشاركة

قام احد الاشخاص بسطو مسلح علي عربيتي المدعوه زقوزق
اه والله حاولوا يسرقوها بس حرامي نتن اوي يعني جانبها النتر 2012 والناحيه التانيه تريوس وقدمها لوجان وساب كل دول وبص علي عربيتي ال 127 اولا دخل مفتاح وحاول يدورها فكسر المفتاح جوا فقام فاتح الكابوت وفصل الاسلاك وحاول يشغل الماتور بايدوا ولله اعلم دارت ولا لا
بس انا واختي بنزنقها يعني بنخلي الناس تقفل عليها جوا الحاره بتاعتنا اموت واعرف كان هيخرجها ازاي المهم لما فشلت محاولات واللي اظنها انها دارت معاه بس معرفش يخرجها راح سارق الفوانيس اللي قدم
والذ ما في الموضوع انه لما خرج من العربيه قفل الباب تاني وراه
ودتها للمكانيكي طبعا زق لانه كاسر المفتاح جوه المكانيكي من الساعه 10 لحد 6 مش عارف يدورها لحد ماجابو كهربائي
وبعد العمليه خرج المكانيكي هو والكهربائي من غرفه عمليات الللي فيها زقوزق وقالوا فلوسكم حلال العربيه دي كانت هتسسرق يعني هتسسرق لولا ربنا
طلعت انا واختي علي بتاع الكولين غيرنا اكوالين وركبنالها انزار دلوقتي لو دبانه وقفت عليها هتصوصو
اللي غايظني انه قعد يحاول فيها كتير اوي يعني كان واخد راحتوا علي الاخر واللي غايظني اكتر ان في عربيها شكلها بالظبط ونفس الموديل ومش مزنوقه وكان هيعرف يطلعها ومتلمستش
نصيب بقي
ربنا يبعد اي حرامي عنكم
ههههههههههههههههه معلش نصيب والحمد لله جت على فوانيشس زقوزق اعتقد ان التسميه الصحيحه زقزوق مش كده بس طريقه سردك للموضوع دمها خفيف والله كنت لسه صاحي من النوم وشفت الموضوع قعد اضحك على طريقه السرد حرامي عبيط فعلا بس والله هوا ربنا عماه مش موضوع عبط بس وسلامه زقزوق
قديم 15-04-2012, 12:57 PM
hamaad hamaad غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم والقراءة

hamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud of

حمد الله على السلامة زقزوق
قديم 15-04-2012, 02:38 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

قدر الله وما شاء فعل
الحمدلله على سلامة زوقوزق
اللهم احفظنا جميعاً من شر السلب والنهب