العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > BMW

BMW رغم ما تعرضت له الشركة من ازمات كثيره اخرها ازمة شرائها لروفر الانجليزية الا انها مازالت تؤكد على ريادتها فلسلفتها الخاصة فى سيارتها التى تجمع بين الجمال متعة الاداء اشترت حقوق رولز رويس الانجليزية بالاضافة الى مينى ومن اشهر سيارتها BMW X5 X3 M6 M5 7 series - 5 series - 3 series

قديم 18-12-2010, 01:10 AM
toyota2010 toyota2010 غير متواجد حالياً

toyota2010 will become famous soon enough
افتراضي رد: B M W اسم جميل سيارة جميلة لكن عند البيع لا تساوى شىء حقيقة ودراسة تقول ان

العربيات الالماني عربيات محترمه جدا واكيد الي عنده مقدره انه يشتري مرسيدس او بي ام مش هيفكر بعد كده في تمنها لما يجي يبعها لانه لما يجي يبعها برضه هيركب الماني
قديم 25-12-2010, 04:42 AM
agamemnon agamemnon غير متواجد حالياً

agamemnon will become famous soon enough
افتراضي رد: B M W اسم جميل سيارة جميلة لكن عند البيع لا تساوى شىء حقيقة ودراسة تقول ان

شكرا على الموضوع
قديم 27-12-2010, 10:23 PM
ياسرأبوعاصي ياسرأبوعاصي غير متواجد حالياً

ياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BmW MeRo مشاهدة المشاركة

الخليج ثقافتة غلط فى غلط اصلا مع احترامى لخلايجة كلهم وانا شاهد على كدة

معقول التويوتا الكامرى الى دخليتها كلها بلاستك فى بلاستك ولا عربيات الامريكانى

الكتير منها شكلة معاق بذات الى قبل 2002 تباع بتمن محترم وعربية زى البى ام

والمرسيدس برخص التراب اولا وللمعلومة قطع البى ام والمرسيدس متوفرين

واسعارهم مش حراقة اوى زى مابتقولوا تانى حاجة القطعة ام 5000 بتمن

10 قطع من التويوتا ولا 20 هيونداى ب500 يعنى عمر القطعة الالمانى عشر

مرات من اليابانى ولا 20 من الكورى فهتلاقى السعر هو السعر وقلى بالله عليك الاوربى غالى فى اية دة الهيونداى سوناتا عندكم فى مصر معدية 380 الف جنية يعنى تمن بى ام
330 ولا مرسيدس c300 ولا هنا فى الخليج عربية زى الجنينس ولا ايكوس من الهيونداى تبقى تمنها تمن الفثة الخامسة من البى ام ولا E من المرسيدس انا جربت
اللكزس ودى قمة الصناعة اليابانية بغض النظر عن الانفتنى الى تقدمت بروح الاوروبية ليها من الرينو اللكزس عربية يابانى بيور من تويوتا عربية اة السفتى
عالى ومريحة بس ملهاش روح خلاص عربية خنيقة بعديها جربت البى ام 760
لا دى حاجة تانية رغم ان اللكزس بتاعة والدى انباعت بتمن حلو والبى ام جبتها
بنص تمنها بس البى ام بى ام وركبت المرسيدس برضة عربية ليها روح لكن شدنى
فى البى ام انها اثبت عربية فى الكون واتحدى الى يقولى غير كدة وعربية سريعة
ومتجاوبة فيها روح الاسبورت عالى اكتر من المرسيدس الى فيها روح الكلاسيك
عربية تنزل بيها مصر وترجع متقلش لا حمالة اسية مدام ماحفظ عليها الاكس 5

معايا عربية قمة الجمال قارنتها بلاند كروز الاند صفر على الشمال غير انى

مش هلاقى لاند كروز بتمن الاكس 5 2002 الاند معدى كتير لعشق الناس

هنا لية
قلت اللى انا عايز اقوله انا عايش في الخليج وكلامك صح يكفي بس التويتا الكامري ازاى الشباب ببيعوا فيها من تانى سنة بعد حوادثها الخطيرة وموت اهليهم فيها من اقل حاجة ...
ياراجل دى بلاستيك
وقطع الغيار رخيص بس ملوش عمره
تعال على الالماني اسد الصحراء ... عابرة القارات .. افتح الطريق وانا اقلك الفرق .. تويوتا لعبة بلاستيك على الطريق ..الالماني دبابة منطلقة ... والغالي تمنه فيه واللى معوش مليزموش ..ادينى بي ام او مرسيدس او حتى سكودا وانا اوصلك المغرب لو طالع من البحرين بدون شكوي .. وتعال انت بتوياتا .. وان شاء الله مش هتعدى الخُبر او الاحساء لو وصلت سيناء .. يبقي كتر خير الدنيا ..
في زيارة لاعضاء المجالس المحلية وخبراء السيارات في البحرين لمراكز نيسان وتويوتا في اليابان وتايون اعترف المدراء زاصحاب المصانع انهم يركبوا الالماني والصور تثبت كلامي ... لانهم زي ماقالوا نحن لم نصل لدقة ومتانة وسلامة الالماني .. ابحث عن زيارة اعضاء المجالس المحلية بالمحرق والمنامة لليابان لمصانع نيسان وتويتا وانت تعرف
قديم 28-12-2010, 02:50 AM
الصورة الرمزية اسد
اسد اسد غير متواجد حالياً
من انا؟: الاسد المغواراضعف من فى الكون لانه مسالم
التخصص العملى: ملك الغابة المغلوب على امره
هواياتي: متابعة شئون اهل الغابات والاطمئنان عليهم

اسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of light

اشتريت موتور مرسيدس استيراد مو 73 يعنى ماشى قرابة الاربعين سنة قولت قبل مااركبه فرصة افتحه اجدده فوجئت ماشاء الله عليه زى الفل من جوة ومااحتاجش الا حاجات بسيطة جدا كان ممكن ما تتعملش بس برضه قولت اعملها بالمرة اربعين سنة يا مؤمنين والموتور اول مرة يتفتح بس اعتقد ان الكلام ده مش مقياس للمواتير الجديدة اللى اختلفت عن القديم بتغيرالزمن

قديم 30-12-2010, 06:27 PM
bahaaeldeen158 bahaaeldeen158 غير متواجد حالياً

bahaaeldeen158 is on a distinguished road

وأحب أضيف شىء يا جماعة اليابان مهتمة جدا فى سياراتها بالراحة والرفاهية والتسارع لاكن ده كله على حساب توازن السيارة على الطريق انته مش هتحس بأى شىء لاكن فى نفس الوقت السيارة من الخارج مش متزنة وأنا كانت معايا تويوتا يارس واكتشفت الكلام ده كله فيها بس بعد إيه ....دى صورتها بعد الحادث مع العلم بأنى كنت ماشى بيها على 100وبفادى عربية لقيتها اتقلبت وأنا من جوه حاسس ان العربية متزنة وتمام
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 12.jpg‏ (91.8 كيلوبايت, المشاهدات 2)