العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 20-06-2010, 08:20 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: digital sound processing (DPS)

ال cross over بيفصل الرينجات بتاعة الموجات الصوتية عن بعض, يعنى بيدى للصب الموجات "الواطية" اللى تردداتها منخفضة وللتويتر الموجات ذات الترددات العالية وبيدى للسماعة العادية كل الأصوات اللى فى النص.

على العموم ده الموضوع طلع كبير, أنا هروح أقرا المقالة اللى فى ويكبيديا بالتفصيل وأدعبس شوية.

وربنا يكرمك وتلاقيه بس أبقى قولنا على الفرق فى الصوت.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 20-06-2010, 08:31 PM
الصورة الرمزية lol
lol lol غير متواجد حالياً
من انا؟: كبير اخصائية ال getz
التخصص العملى: مدير تجارى لموزع معتمد هيونداى
هواياتي: cars- speed - swimming -computer

lol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant future

بص بصراحة هو فيه كاستات فيها بس انا مستحرم اغير الكاسيت لان الكاسيت عندى جديد هاقولك فى كاسيت بايونير مشهور اوى فى بورسعيد اسمه 6600 جامد جدا عامل 1800 جنيه مستعمل لان مفيش منه جديد بس يضرب اى حاجة جديدة فى السوق المصرى وغير المصرى

live for nothing
die for something
قديم 20-06-2010, 08:44 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

باين عليه من شكله, بعد الدعبسة والذى منه أكتشفت أن ال dsp بيديلك القدرة على تعديل الموجات الصوتية زى مانت عايز علشان تظبط النظام على مزاجك, بس أهم حاجة فيه أنه بيخليك توسع نطاق الميد بيس علشان تدى أحساس وهمى بقوة الصوت من غير متكون العدة جامدة, بس طبعا مع العدة اللى مع حضرتك هيعمل شغل جامد قوى.

بس حضرتك ليه مبعتش رسالة ل sam ram على الخاص, أكيد هيبقى عارف حد بيبيعه هنا أو على الأقل فى بورسعيد.

وربنا يباركلك فى العدة يارب.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 20-06-2010, 08:50 PM
الصورة الرمزية lol
lol lol غير متواجد حالياً
من انا؟: كبير اخصائية ال getz
التخصص العملى: مدير تجارى لموزع معتمد هيونداى
هواياتي: cars- speed - swimming -computer

lol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant future

الكاسيت موجود بس انا مش عايز الكاسيت انا عايز dsp وانا قعدت فى بورسعيد ومكلم نص اللى بيركبو سوند هناك عليه وانا مستنى الرد فقلت ادور فى القاهرة كمان

live for nothing
die for something
قديم 21-06-2010, 09:58 AM
I.fouad I.fouad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: accountant

I.fouad is just really niceI.fouad is just really niceI.fouad is just really niceI.fouad is just really nice

انا ممكن اجبلك الجهاز بس انا عايز الكاسيت
ممكن تدلني ازاي اجيب واحد وبكام