العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A620

قديم 02-01-2012, 12:01 PM
waelnado waelnado غير متواجد حالياً

waelnado has a spectacular aura aboutwaelnado has a spectacular aura about
افتراضي مشكلة العزل للحرارة فى A620

اخوانى انا قريت فى الاول عن المشكلة دى لحد فعلا ماحسيت بيها رغم اننا فى الشتاء الا انة فعلا بحس بحرارة جاية من ناحية الموتور تقريبا من ناحية الدريكسيون او تحتة بالضبط طبعا انا مش دة حلة اية ناس بتقول دى مشكلة عامة فى الموديل دة وناس بتقول الحل فى العزل بتاى الدواسات انا بصراحة مش عارف ياترى اية الحل لان اكيد فى الصيف الوضع هيبقى صعب جدا وياريت حد لو يدلنى على حل قبل الصيف ان كان فى عمر واشكركم
قديم 02-01-2012, 03:36 PM
mohahm1978 mohahm1978 غير متواجد حالياً

mohahm1978 will become famous soon enoughmohahm1978 will become famous soon enough
افتراضي رد: مشكلة العزل للحرارة فى A620

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelnado مشاهدة المشاركة

اخوانى انا قريت فى الاول عن المشكلة دى لحد فعلا ماحسيت بيها رغم اننا فى الشتاء الا انة فعلا بحس بحرارة جاية من ناحية الموتور تقريبا من ناحية الدريكسيون او تحتة بالضبط طبعا انا مش دة حلة اية ناس بتقول دى مشكلة عامة فى الموديل دة وناس بتقول الحل فى العزل بتاى الدواسات انا بصراحة مش عارف ياترى اية الحل لان اكيد فى الصيف الوضع هيبقى صعب جدا وياريت حد لو يدلنى على حل قبل الصيف ان كان فى عمر واشكركم
بص حضرتك الرد علي المشكلة دي واحد بعتهولي بس لسة مجربتش...... شوف كده و قولي

"ألف مبروك
انا معايا 620 لو احتجت اى حاجه
بالنسبه لتسريب الهواء السخن من التكيف ده فى كل ال 620 وقالولى الحل فى التوكيل ان اشغل التكيف واقفله من المروحه بحيث يفضل منور على طول وكده المشكله دى هتتحل وجرب وقولى
بالنسبه لتسريب هوا من فتحه السقف عندى برضه لو لقيت حل قولى ايه هو
عايز بقى اسألك على حاجه :-
المساعدين اللى ورا ايه رايك فيهم
وبالنسبه للفرامل المفاجأه جرب كده على سرعه تدوس مفاجأ وقولى فى هوا بتحس ان بيقلل من ضغط الدواسه ولا
لآ
بالنسبه لكاوتش الأبواب خامته وحشه وبيتقطع وممكن نغيره بيتباع بالمتر
بالنسبه للجلد بتاع الباب من جوه اللى فيه مفتاح الزجاج فعلا خامته وخشه وبيتنحل بس ليه حل روح لأى سروجى اشترى جلد نضيف ويفك الأربع ابواب ويغيرهوملك
اى استفسار انا موجود وياريت نتبادل خبراتنا من بعض ان شاء الله"
قديم 02-01-2012, 04:15 PM
moca_moca moca_moca غير متواجد حالياً

moca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond repute

هي العربيه دي كلها مشاكل؟
قديم 02-01-2012, 10:58 PM
mohahm1978 mohahm1978 غير متواجد حالياً

mohahm1978 will become famous soon enoughmohahm1978 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moca_moca مشاهدة المشاركة

هي العربيه دي كلها مشاكل؟
إطلاقا .... العربية ممتازة بس خلي بالك أي عربية بعد الاستخدام بتغير كذا حاجة ... وفي عربيات فيها عيوب شائعة....كل اللي إحنا بنعملوا إننا بنفيد بعض عن طريق تجاربنا.....بس شوف لو ركبت عربية بالإمكانيات و الكماليات و الفخامة دي بكام
قديم 04-01-2012, 11:34 AM
waelnado waelnado غير متواجد حالياً

waelnado has a spectacular aura aboutwaelnado has a spectacular aura about

فعلا اشكركم العربية ياشباب بصراحة رائعة فى ثباتها وامكانيتها وانا بحب اسميها العربية سيئة الحظ لعدم حصولها على حقها فى السوق ومبيعاتها بعد الشراء بتخسر كتير عامة اللى يهمنا انها عربية ممتازة وبنت حلال وربنا يبارك لنا فيها