العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > اليابانى العام

قديم 23-10-2012, 06:20 PM
faroukzen faroukzen غير متواجد حالياً

faroukzen is on a distinguished road
افتراضي طلب مش هيتكرر

فرح اخويا فى العيد عقبال عندكم وانا هزفه بعربيتى او بعربيه ولدى فكنت عاوز اعرف افضل طريقه الامركه بالعربيه لو كانت مانوال زى عربيتى ولو اتوماتيك زى العربيه التانيه هيبقى النظام ايه انا عارف ان هى ليها اضراروبتهلك العربيه فياريت الى يكتب ميعلقش على الاضرار هى مره فى العمر ومش هتتقررتانى وكنت شوفت فى زفه قبل كده عربيه لانسر بتدرفت وبيبقى العجل الى ورا واقف والعربيه بتعوم فعاوز اعرف الطريقه وجزاكم الله خيرا مع العلم ان السيارتين يابانى
قديم 23-10-2012, 06:38 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طلب مش هيتكرر

العربية اللي عايز تأمرك بيها نوعها ايه - جر امامي ام خلفي

مانيوال واللا اوتو
قديم 23-10-2012, 06:40 PM
samirsaid1 samirsaid1 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: accountant

samirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant future

حبيبى

اولا ألف مبروك

ابعد عن الموضوع دة زف العريس والعروسة زى مانت عاوز

وامشى بطبيعتك لو لقيت حد بيلعب بالعربيات او موتسيكلات حواليك ابعد عنهم

انا عملت بعيد عنك وعن السامعين حادثة جامدة بسبب موتوسيكل وانا بزف بنت عمى والحمد لله ربنا سترها بالرغم من الخبطة كانت جامدة بس الحمد لله طلعوا بخير وانا دفعت 4 الاف جنية

فنصيحة من مجرب ابعد عن المواضيع دى خالص
افرح فى القاعة زى مانت عاوز بلاش برة

والف مبروك
قديم 23-10-2012, 06:41 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

على حسب معلوماتي المتواضعة
الطلعة الامريكاني صعبة شوية بعربية دفع امامي وبصراحة معرفهاش للامانة
ولو عايز تخمس او تعمل دريفت تشد بالعربية لحد ماتوصل لسرعة حلوة
40 مثلا
شد فرامل الايد واكسر الطارة جامد شمال او يمين
حاجات متعملهاش واحذر منها لو هتخمس
1/ تبقا تخمس بالعربية في حتة واسعة يعني ميكونش فيها ناس او عربيات لانك ممكن متعرفش تتحكم في العربية والعربية تخبط في حد لا قدر الله
2/ اياك ترفع فرامل الايد وانتا على سرعة عالية احسن العربية تتقلب بيك لا قدر الله
3/ لو العربية مانيوال اضغط الدبرياج وانتا بتخمس علشان اسطوانة الدبرياج ولو اوتو اعتقد والله اعلم انها مش هتفرق اوي
اهم حاجة بعد ما تخمس تروح للعفشجي يربطلك العفشة وتروح لواحد يضبطلك الجنوط لانها اكيد هتتعوج من التخميس وتجيب 4 فرد كاوتشات جديدة
ويستحسن التخميس على ارض اسفلت نضيفة وناعمة
ويستحسن برضه انك تخمس بعربيتك انتا علشان لو الحج شافك وانتا بتخمس بعربيته يبقا ربنا يتولاك برحمته هههههههه
وان شاء الله حد من الاعضاء يفيدك اكتر ويديك معلومات اكتر

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 23-10-2012, 07:29 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

بشجعك بشدة انك تسأل قبل ماتبوظ العربية لكن عموما يفضل تكون الأرض عليها رملة
لو العربية دفع امامى هتحط ايدك على زرار فرامل اليد وترفع وتحرق شوية بنزين بدفعات متتاليه وتسيب دبرياج واحدة واحدة هتلاقى العجل بيحرق فى الأرض
ده والعجل استريت لأن لو كاسر العجل ممكن العربية تجيب كوبلن لو كبالنها ضعيفة
ساعتها هتندم

واهم حاجة تكون مراجع على الفرامل وزيت الموتور يكون جديد
ولو تكون ظابط ضغط الكاوتش على 30 يبقى تمام اوى

ومهم اوى برضو تكون عينك فوسط راسك ومركز مع العربية عشان تقدر تلم نفسك لو جد فى الأمور جديد

وخلى حد يصورك بالموبايل عشان نض.... نفرحلك

الطريقة دى العربية المانيوال وماتتعملش مع الاوتوماتيك خااااالص لأن التعويرة فى الأوتوماتيك

تحياتى لك وعقبال فرحك بإذن الله