العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 04-03-2012, 05:10 PM
الصورة الرمزية sergeant
sergeant sergeant غير متواجد حالياً
من انا؟: م/ احمد هاني

sergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to all
افتراضي رد: تسارع اكسنت 2011 1.6 اوتو بعد تركيب intake air booster

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

يعنى الاستوك
من 0 لـ 100 فى 10.7
من 0 لـ 160 فى 34.6

و بالتعديل ( البوستر + الفلتر )
من 0 لـ 100 فى 10
من 0 لـ 160 فى 28

كده الفرق يستاهل
توضيح بسيط بس يا هندسه انا مش مركب فلتر عشان انا بحب احافظ على هدوء صوت العربيه لان الفلتر صوتو بيبقا مزعج على السرعات العايه او عند ارتفاع عدد الفات فدا بالبوستر بس والفلتر الاستوك لان لما حبيت اجيب حاجه تساعد على رفع اداء العربيه بدون ميكون الصوت عالى فبعد البحث لقيت البوستر انو بيدي اداء مع تقليل استهلاك البزين وبدون متركب اي فلتر او اقزوز سيستم ومبارح غيرت البوجيهات ببوجيهات بيرو اريديوم الطقم ب 225 جنيه من التوفقيه والعربيه اختلفت كأن دوستها كهربا مش وير بس مجربتش التسارع بعد البوجيات بس كان فيه فرق في النعومه واضح علما بأن بوجيهتها واحد شمعه وكانت الاستوك ان جي كا كوري ..

قديم 04-03-2012, 05:26 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

اللى يحب عربيته
عربيته تحبه

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 07-03-2012, 12:03 PM
meshmesh_egypt meshmesh_egypt غير متواجد حالياً

meshmesh_egypt is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sergeant مشاهدة المشاركة

توضيح بسيط بس يا هندسه انا مش مركب فلتر عشان انا بحب احافظ على هدوء صوت العربيه لان الفلتر صوتو بيبقا مزعج على السرعات العايه او عند ارتفاع عدد الفات فدا بالبوستر بس والفلتر الاستوك لان لما حبيت اجيب حاجه تساعد على رفع اداء العربيه بدون ميكون الصوت عالى فبعد البحث لقيت البوستر انو بيدي اداء مع تقليل استهلاك البزين وبدون متركب اي فلتر او اقزوز سيستم ومبارح غيرت البوجيهات ببوجيهات بيرو اريديوم الطقم ب 225 جنيه من التوفقيه والعربيه اختلفت كأن دوستها كهربا مش وير بس مجربتش التسارع بعد البوجيات بس كان فيه فرق في النعومه واضح علما بأن بوجيهتها واحد شمعه وكانت الاستوك ان جي كا كوري ..
طيب ده بيركب على الفلتر الستوك ازاى ومكانه بيتحطت فيين عالفكره انا مركب بوجيهات إيريديوم NGK بقالى كذا شهر وأدائهم تحفه بالذات على السرعات العاليه
قديم 07-03-2012, 02:00 PM
ahmedmohelsayed ahmedmohelsayed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

ahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really nice

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهشكرا لكم جميعا على المعلومات المفيدة جداانا معايا نيو اكسنت سبورت موديل 2010وناوي اعمل صيانة الـ 40000 في التوكيل نهاية الاسبوع ان شاء اللهأولا : البوجيهات إيريديوم NGK دي صناعة ايه وهل هي جيدة فعلا وهل ممكن يغيرولي البوجيهات بالنوع اللي انا عايزه حتى لو مشتريه من بره التوكيل؟؟وهل ممكن يركبولي البوستر ده اثناء الصيانة ؟؟ارجوا الافادة وشكرا جزيلا لكم..

"لا اله الا الله عدد ما كان و عدد ما يكون و عدد الحركات والسكون"
بسم الله الرحمن الرحيم
(هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ)
قديم 07-03-2012, 03:00 PM
ahmedmohelsayed ahmedmohelsayed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

ahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really nice

معلش سؤال اخير كمان لو سمحت يا Sergeant باشاانا ساكن بعيد عن مدينة نصر فهل تعرف ممكن اشتري البوستر ده منين تاني؟؟واسمه التجاري ايه؟؟ يعني اقول البياع عايز ايه؟؟

"لا اله الا الله عدد ما كان و عدد ما يكون و عدد الحركات والسكون"
بسم الله الرحمن الرحيم
(هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ)