العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو ميجان Mégane

رينو ميجان Mégane The Renault Mégane is a small family car produced by the French automaker Renault since 1995. It is offered in 3- and 5-door hatchback, saloon, coupé, convertible and estate bodystyles. The Renault Scénic (launched 1996) is the first modern compact MPV to be built in Europe

قديم 10-02-2009, 04:36 PM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقيقة الميجان

الكلام هوه اللى بيجيب بعضه.........مش حضرتك برضه اللى كنت أستشفيت أن العربية محتاجة لُكشة فلوس عشان تعرف تصرف عليها؟؟؟؟؟ أهو أنا كنت بقارنها بعربيتك عشان تقريب وجهات النظر.

عموماً واضح أن فى هدف تانى للحوار غير أن الأعضاء تستفيد من نقاش موضوع بالأدلة و البراهين من كل طرف.

و حضرتك طبعاً ممكن تقتنع أو تستشف أو تعمل أى حاجة براحتك........دى حرية شخصية طالما مفيهاش تعدى على حرية حد تانى.

أحب بس أفكركم أن العربية الرديئة و متوسطة الحال و بتهنج وهى ماشية و بتتشقلب كمان وهى ماشية هى السيارة الحاصلة على لقب سيارة العام 2004 فى أوروبا......( معلش أصلهم مبيفهموش زينا )

ملخص سريع
1- عرضت مساعدة على كل من هانى Payoo و خالد أنى أساعدهم على حل مشاكلهم فى التوكيل بس للأسف.........هما مش عاوزين.
2- عرضت عليهم أن حد منهم يدينى رقم عربيته عشان أعرف من التوكيل أيه مشاكلها و نحذر الأعضاء من العربية الكخة دى بس سكتم بكتم ......
3- طلبت أنا وغيرى أن الكلام يكون موثق بالفواتير بتاعت الأصلاحات المذكورة بس برضه سكتم بكتم.

أعمل أكتر من كده أيه عشان أثبث صحة كلامى؟؟؟؟

على فكرة.....ميعيبش العربية أن واحد يكون شارى العربية و هى متبهدلة وهو مخدش باله..........وبالتالى هتعمله مشاكل الدنيا كلها......

أخر حاجة.......أنا تحت أمر أى حد عنده أستفسارات تانى بخصوص الميجان عشان عاوز يستفيد مش عشان نكمل النقاش الغير هادف ده...........وبرضه أى معلومة أنا أعرفها عن أى حاجة تخص السيارات عموماً مش هتأخر .........غير كده..........بح

قديم 10-02-2009, 04:36 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

انا هاقول رأيي و رزقي علي الله ،،

رغم ان بايووو صديقي

و أ / ترونكي مشفهتوش غير سلام عابر في مقابله ( لو كان هوا اللي في بالي )

بس بايووو غلطان

مش من حقه يشكك في مصداقيه كلام أ/ ترونكي

مع العلم من اني من المضاد ين للميجان

هوا اعتقد اللي بيحصل ان فيه نوع متعايش مع السيارة و شايف مشاكلها مقدور عليها

و نوع شايف انه علي ايه اشتري لنفسي عله

اختلاف وجهات نظر و ليس اختلاف مصداقيه

قديم 10-02-2009, 04:38 PM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Anwer مشاهدة المشاركة

انا هاقول رأيي و رزقي علي الله ،،

رغم ان بايووو صديقي

و أ / ترونكي مشفهتوش غير سلام عابر في مقابله ( لو كان هوا اللي في بالي )

بس بايووو غلطان

مش من حقه يشكك في مصداقيه كلام أ/ ترونكي

مع العلم من اني من المضاد ين للميجان

هوا اعتقد اللي بيحصل ان فيه نوع متعايش مع السيارة و شايف مشاكلها مقدور عليها

و نوع شايف انه علي ايه اشتري لنفسي عله

اختلاف وجهات نظر و ليس اختلاف مصداقيه

شكراً يا أستاذ أحمد على ردك الكريم........

قديم 10-02-2009, 05:05 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

يا جماعة الموضوع مش مستاهل ده اختلاف في وجهات النظر واحد بيقول العربية كويسة و التاني بيقول العربية وحشه و قرفاه و كل منهم ليه اسبابه اتمني ان الخلاف في الرأي ميتطورش لمشكلة

الميجان حلوة و زي الفل عربيتي انا اللي وحشه:D:D:D يا جماعة الهدوء اللي عايز يحل المشكلة بجد يكلم بهدوء و يقول مشكلته بوضوح اللي مش عايز يحل المشكلة خلاص براحته.....

IBIZA
قديم 10-02-2009, 05:19 PM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tronky مشاهدة المشاركة

أخى أيمن...... شكراً على كلامك الجميل أولاً

و أنا معاك فى بس فى حاجتين أنا مش لاقيلهم تفسير......يا ريت لو تعرف تفسيرهم تقولى.....

1- الخلاف فى الرأى طبعاً لا يفسد للود قضية......و لكن الأتهام ضمنياً بالكذب بالتأكيد يفسد للود كل قضية.

2- مشاكل بايو كلها صحيحة........... طيب ليه مش بيرد على أقتراحى بتاع التوكيل ؟؟؟؟؟؟؟ الواحد لما بيكون عنده مشاكل فى عربيته بالمنظر ده أعتقد هيكون فى أشد الحاجة للمساعدة.............وحتى لو مش عاوز المساعدة.....طلبت منه طلب عشان نفيد باقى الأعضاء و عشان أنا متكلمش تانى........وبرضه مش بيرد عليه.

شكراً مرة تانية على ذوقك.

ترونكى لا شكر على واجب احنا اخوان كلنا بس انا كنت حابب ان ميبقاش فى حدة علشان الموضوع ميروحش لحتة تانية لكن عادى أى نقاش دايما فيه شد وجذب وخاصة اذا كان كلا الطرفين مقتنع ويملك من الأسباب ما يؤكد اقتناعه

أبو الفتوح رئيسأ

الكلمات الدليلية
رينو ميجان