العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 28-10-2009, 12:10 AM
khaledazizeg khaledazizeg غير متواجد حالياً

khaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to behold
افتراضي رد: اى معلومات عن الfrv انا تحت امركم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelbaha مشاهدة المشاركة

انا جربت ال 1600 اوتوماتيك بس
ماجربتش ال 1300 بس انا رايي الشخصي لو عاوز عربية قوية ومايفرقش معاك استهلاك البنزين قوي يبقى تبدأ تفكر ابتداء من ال 1600 لان ال 1300 تعتبر ضعيفه شوية وبالذات لما تكون محتاج التكييف علطول
لاني جربت الموضوع ده في اللانسر 1300 لما باشغل التكييف بالاقي العربية بدات تسخن شوية وده مش حلو
وعل العموم لو سالت الاستاذ خالد عن النقطه دي اكيد حتلاقي عنده اجابه ادق مني لانه جرب الاتنين وهو اكتر واحد يقدر يفيدك بمعلومات صحيحه مليون في الميه عن معلوماتي لان اللي باقولهولك معلومات عامه مش خاصه بال frv
هوا فعلا ال1300 تعتبر ضعيفة بس موفرة وبتاعت سواقة هادئة
مع العلم انى بجيب بيها 140-180كم\س
بس بتاخد وقت على ماتجيب ال180كم\س
عكس ال1600 جابتهم مستريح
انا بصراحة مش ملاحظ فرق فى السخونة
قديم 28-10-2009, 02:16 AM
waelbaha waelbaha غير متواجد حالياً

waelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud of

شكرا يا استاذ خالد على ردك
والف مبروك الخطوبة السعيده باذن الله وعقبال البكاري
بخصوص الكماليات اللي حضرتك قلتلي انها ممكن تركب في التوكيل او برة
هو فعلا قاللي ان ممكن ازودلها بعض الكماليات بزياده في سعر العربية بس لما سالته عن الزجاج الخلفي قال مش ممكن يكون كهرباء ابدا
وكمان المرايات نفس المشكلة مش ممكن تكون كهرباء
ولكن الباقي زي الجنوط او جهاز الانذار او الفوج لايت قال ان ممكن اركبها في التوكيل لكن برة التوكيل ده حيخسرني الضمان
يبقى المشكله هي الزجاج الخلفي والمرايات ودي حاجه مهمه جدا بالنسبة لي
طيب ايه الحل؟
قديم 28-10-2009, 09:30 AM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute

شكرا جزيلا يا استاذخالد ياريت بعد اذن حضرتك تقولي امكانيات 1300 كلهاا وشكرااا ليك مرة تانية
قديم 27-11-2009, 07:33 AM

khaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a7lahamada مشاهدة المشاركة

شكرا جزيلا يا استاذخالد ياريت بعد اذن حضرتك تقولي امكانيات 1300 كلهاا وشكرااا ليك مرة تانية
اولا كل سنة وانتوا طيبين
واسف على التأخير فى الرد
بالنسبة لل1300 نفس امكانيات ال1600 بفارق الموتور
1300سى سى
85 حصان
وعلى فكرة هيا اتوقفت وبتنزل الكروس اوفر
قديم 27-11-2009, 07:35 AM

ياجماعة ياريت حد يفيدنى ازاى ارفع فيديو على المنتدى لانى كنت جايب 200كم\س ومعايا فيديو مصورها بأيدى ولوحدى

الكلمات الدليلية
برليانس