العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > المناسبات الاجتماعية

المناسبات الاجتماعية التهانى والمناسبات الاجتماعية

قديم 29-06-2011, 03:40 PM
الصورة الرمزية lover4ever8989
lover4ever8989 lover4ever8989 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد بدر

lover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صور سيارة خالد خليفة رحمه الله بعد الحادثه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

ربنا يرحمة ويصبر اهله ويوسع عليه وعليهم برحمتة

انا شايف انهم لو هيقدرو يستخدمو العربيه تاني يبقى الافضل تتصلح

لكن لو كده كده هيبيعوها سواء متصلحة او متكسرة واللى يهمنا هو ان اكبر قيمة مادية توصلهم يبقى الحسبة تختلف

اولاً لازم مقايسة دقيقة تتعمل علشان نعرف بالظبط تكاليف الاصلاح كام ... مينفعش بالنظر كده والصور حتى مش واضحة اوى

القوائم واضح ان بعضها تأثر والسقف متطبق والموتور محدش عارف حالته عاملة ازاى
فممكن العربيه تتكلف اكتر من اللى احنا متصورينة صاج وسمكرة وعفشه وموتور واكسسوارات

فعلشان نفكر صح لازم قيمة الاصلاح تكون واضحة ونخصمها من القيمة المتوقعة للبيع

فيه بعض الاعضاء قال انها تتباع ب 75 انا معتقدش لان السعر ده تتباع بيه موديلات 2008 - 2009 كاملة بحالة ممتازة وديه بعد الاصلاح هتبقى راشة جوه وبره وايرباج مفتوح وقوائم مش عارف مالها ده غير انى افتكر ان العداد كان عامل كتير فعلاً لان الله يرحمة كان بيسافر بيها كتير
فاعتقد السعر ده كتير اوى ولو جابت 60 الف يبقى كويس

نحسب ساعتها مثلا ان الاصلاح هيتكلف 20 الف نطرحهم من ال 60 الف نلاقى ان اهل المتوفى هيوصلهم 40 الف
لو احنا شيلنا من تكلفة الاصلاح النص هيوصلهم 50 لو ربنا قدرنا نشيل الملبلغ كله هيوصلهم ال 60

فاقترح فى الحالة ديه اننا نكون لجنة من عضوين تلاتة او اكتر ينسقو مع بعض للحصول على المقايسة واتمام الاصلاحات بدل ما واحد بس يشيل المجهود ده كله ويشتركو معاه فى الثواب كمان

مع احترامى ليك يا ابو نور بس انا السعر الى قولته ده اقدر ابيعها بيه وهقولك ازاى
اولا مش هترش لا برا ولا جوا هتقولى ازاى اوقولك انها فيها خبطه فى الكرتيره الشمال هتتجاب كرتيره استيراد نفس اللون ويقطع الجزئ المخبوط ويركب مكانه الجزئ الجديد واى حته صاج نفس الكلام يعنى رفرف كبوت سقف كل ده بيتغير وميبنش حتى لو وصلت نجيب عربيه اختها نفس اللون على نصين ونجمعها وسعرها مش هيعدى 25000 وتاخد الورق بتاع الى عامله حدثه ورقم الشاسيه يتقص من القديمه ويركب فى الجديده وتتباع وهتتباع على اساس انها فابريكه والقديمه تعملها 10000جنيه وده كلام ثقه وربنا يقدم الى فيه الخير

لااله الا الله
عدد ما كان
وعددماسيكون
وعدد الحركات
وعدد السكون

التعديل الأخير تم بواسطة lover4ever8989 ; 29-06-2011 الساعة 03:47 PM
قديم 29-06-2011, 03:48 PM
corsair
Guest

http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=62019

تابع موضوع خالد خليفة
قديم 29-06-2011, 03:50 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lover4ever8989 مشاهدة المشاركة

مع احترامى ليك يا ابو نور بس انا السعر الى قولته ده اقدر ابيعها بيه وهقولك ازاى
اولا مش هترش لا برا ولا جوا هتقولى ازاى اوقولك انها فيها خبطه فى الكرتيره الشمال هتتجاب كرتيره استيراد نفس اللون ويقطع الجزئ المخبوط ويركب مكانه الجزئ الجديد واى حته صاج نفس الكلام يعنى رفرف كبوت سقف كل ده بيتغير وميبنش حتى لو وصلت نجيب عربيه اختها نفس اللون على نصين ونجمعها وسعرها مش هيعدى 25000 وتاخد الورق بتاع الى عامله حدثه ورقم الشاسيه يتقص من القديمه ويركب فى الجديده وتتباع وهتتباع على اساس انها فابريكه والقديمه تعملها 10000جنيه وده كلام ثقه وربنا يقدم الى فيه الخير

يا ريت والله كلامك يتحقق يا ابوحميد
قديم 29-06-2011, 04:03 PM
الصورة الرمزية lover4ever8989
lover4ever8989 lover4ever8989 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد بدر

lover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يا ريت والله كلامك يتحقق يا ابوحميد
يا بشا انا كنت شغال فى الموضوع ده لحد فتره قريبه بس كنت بشتغل فى الانوس والفيرنا عشان ليهم سوق كويس ولو مش مصدقنى اسال الشيخ طارق هيقولك الانوس استيراد كامله على نصين 10000 جنيه والفيرنا استيراد 17000 عربيه كامله بس جايه على نصين والنيسان صنى اعتقد انا مابين 20000 الى 24000 الف على حسب نضافه العربيه

لااله الا الله
عدد ما كان
وعددماسيكون
وعدد الحركات
وعدد السكون
قديم 29-06-2011, 04:07 PM
corsair
Guest

ربنا يباركلك في صحتك يا ابو حميد وانا مصدقك والله

طب انتا شايف كدا ان الموضوع ده ممكن يتكلف في حدود كام