العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 04-04-2011, 04:44 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يا ابن الايه يا ابو العربي كدا تبيع كوريا وتروح لاوروبا

مكنش العشم يا كبير

انا مش هسيبك علي فكرة الا لما ترجع للجنسية الكوري من جديد

وبعدين مجبتش سيرة ثبتها ليه عايزين نعرف الثبات بتاعها عامل ايه

قوة الصاج بتاعها لاني بسمع ناس كتير تقول لو ريحت بصباعك شوية علي صاج اللوجن يطبق

اشترتها بكام يا لائيم

الف مليون مبروك يا حسام وربنا يديك خيرهاويكفيك شرها اهم حاجه ملكش حجه بعد كدا وهتيجي المقابلات كلها وعالله متجيش

يابني ركزززززززززززز
جايبها مع الاحتفاظ بالهيونداي
وبعدين كوري ايه اللي انت جاي تقول عليه
دي رينوووووووووووووو
مش فيفي

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 04-04-2011, 05:03 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AMMI مشاهدة المشاركة

مشكور على التقرير الرائع والمجهود المبذول فيه وجزاك الله خيراً
الف شكر يا غالى على تشريفك لموضوعى المتواضع ..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة santafa مشاهدة المشاركة

تقرير ممتاز جدا وربنا يباركلك فيها انا كنت بفكر اشترى عربية جديدة فى حدود 60 الى 70 وكنت حاطت اللوجان فى اعتبارى بس لقيت ان قطع غيارها ناررررر فطبعا فكرت فى اللانوس او الفيرنا او الاسبرانزا واستقريت على الاسبرانزا a516 ان شاء اللة علشان لقيت فيها كل حاجة موجودة فى اللوجان عدا الاير باج بل فيها مميزات اكتر زى وحدة رفع زجاج خاصة بالسائق توزيع هواء التكيف ممتاز مع وجود فتحتين للتكيف فى المقصورة الخلفية الكلاكس فى مكانة الطبيعى علشان انا بحب اسوق بيد واحدة بالاضافة لوجود كاسيت ممتاز و6 سماعات والعربية تتميز بصلون واسع وشنطة واسعة اكبر من اللوجان شوية وتتميز ايضا بجنوط اسبور مقاس 16 تقريبا **مش متاكد** علشان كدة انا شلت اللوجان من اعتبارى بس دة مينفيش ان اللوجان عربية ممتازة جدا واثبتت كفائتها ولو عندك تعليق قولى
ربنا يعزك يا جميل ..

انا معاك طبعا وانا رأيى الاسبرانزا احسن العربيات الصينى ..

وال516 عربية ممتازة وعائلية جدا وواسعة بالاضافة الى كل الامكانيات اللى انت قلت عليها ...

بس فى ناس - وانا واحد منهم - بيخافوا من الصينى .. لانه جديد فى السوق ولسه مأثبتش كفائته اوى ..

عموما يا باشا مبروك مقدما يا جميل .. واوعى تنسى تعملنا تقرير عنها بعد لما تجيبها باذن الله ...

شرفنى مرورك يا غالى ....

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 04-04-2011, 05:26 PM

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RENAULT 18 مشاهدة المشاركة

أيه الأخبار الحلوة دى ..... حسام باشا البور سعيدى بقى رينوهاوى ..... يا حلاوة يا ولاد

أولا::::: ألف مبروك و ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها

ثانيا ::::: ليا تعليق رفيع كدا على الماشى :::

التانك بيتفتح من الخارج ..... إنما الشنطة بتتفتح من الداخل و بتتفتح من زرار السنتر لوك

يعنى لما تفتح الأبواب بالسنتر هتتفتح الشنطة

و كذلك ممكن تفتحها بالريموت ........

تقرير ممتاز ........... تسلم الأيادى

تحياتى ::::::::::::::::::::::::: ::::
شفت بقى ازاى هههههه

الحمد الله بقيت رينوهاوى وشوية وهتلاقينى ببرطملك بالفرنساوى هههههههههه

بالنسبة لموضوع الشنطة .. انا عارف انها اللوك بتاعها بيتفتح مع السنتر .. ولكن علشان تفتحها بيبقى من الزرار بتاعها اللى بره ..

لكن فى الهيونداى كان ليها زرار من جوه بيفتح الشنطة (جنب كرسى السواق من تحت) .. وبرضو كانت ممكن تتفتح من بره بس بالمفتاح ... ده اللى انا اقصده ..

واخيرا .. ده شرف كبير ليا انى ابقى لوجانهاوى ورينوهاوى بالاضافة الى كونى هيوانداوى و افانتاوى هههههههههههه

المهم اكون مصر موتورزاوى ...

نورت الموضوع يا كبير ...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

اولا الف مبروك عليك اللوجي ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها - كنت فاكر ان لما حتقول عيوب حتقول مثلا انها بتعرج ولا حاجة لكن لقيت ان بعض العيوب اللي انت قلتها بالنسبالي علي الاقل بعتبرها ميزه -يعني حتة تنك البنزين والشنطة دي بالنسبالي ميزه وموضوع اماكن الزراير لان قبل كده دايما كانت المجموعة اللي جنب السواق بتبوظ مني عشان انا من اسكندرية ومبحبش اقفل الازاز اللي جنبي فكان دايما يدخل فيها مية من الشتا عموما تقرير رائع واسمحلي ابقي استعين بية لو حد سالني عن اللوجان لانك فعلا قايل فية كل حاجة
ههههههههه

لا الحمد لله لا بتعرج ولا حاجة ..

بس برضو المفروض يوم ما الواحد يقول يا تقرير .. يبقى لازم يقول كل كبيرة وصغيرة فى العربية .. علشان دى امانة .. والتقرير ده ممكن يخلى واحد ياخد قرار بشراء العربية .. او يصرف نظر عنها ...

موضوع الازاز كان نفسى يكون فى زراير للازاز اللى ورا للسواق قدام .. وكمان مكان زراير الازاز الخلفى بعيده شوية عن الركاب ولازم اللى راكب ورا يوطى شوية علشان يوصل للزرار ..

وكمان علشان انا اتخنقت كل ما حد يركب معايا يسألنى السؤال الأزلى "هو الازاز ده بيتفتح منين؟؟" ههههههههههه

الموضوع موضوعك يا باشا تقدر تستعين به طبعا لمساعدة اى حد ...

منور يا غالى ...

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 04-04-2011, 05:30 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

الف مبروك يا حسام ما القهوه شغاله تمام اهه وبتجيب عربيات امال بتشتكي ليه ؟؟؟؟؟؟؟
ههههههههههههه
انا بهزر طبعا معاك ربنا يزيدك كمان وكمان انت جدع وتستاهل كل خير
قديم 04-04-2011, 05:50 PM

يا ابن الايه يا ابو العربي كدا تبيع كوريا وتروح لاوروبا

مكنش العشم يا كبير

انا مش هسيبك علي فكرة الا لما ترجع للجنسية الكوري من جديد

وبعدين مجبتش سيرة ثبتها ليه عايزين نعرف الثبات بتاعها عامل ايه

قوة الصاج بتاعها لاني بسمع ناس كتير تقول لو ريحت بصباعك شوية علي صاج اللوجن يطبق

اشترتها بكام يا لائيم

الف مليون مبروك يا حسام وربنا يديك خيرهاويكفيك شرها اهم حاجه ملكش حجه بعد كدا وهتيجي المقابلات كلها وعالله متجيش
انا اقدر برضو ابيع كوريا يا كبير .. دا انا ابقى قليل الاصل ..

وبالنسبة للثبات انا شايفة كويس .. بس للامانة لسه مجربتش العربية ع الطريق ..

اقصى سرعة جبتها لغاية دلوقتى كانت 100 وجوه بورسعيد والثبات ساعتها كان كويس ..

الصاج معقول جدا ومش اقل من صاج الفيرنا .. بس اضعف من صاج الافانتى شوية .....

نورت الموضوع يا كوكو .. وربنا يعلم انا نفسى اشوفك انت بالذات قد ايه .. هنتقابل قريب باذن الله ...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات مشاهدة المشاركة

الف شكر ياباشا على المجهود و الصور و الشرح و الامانة فى عرض المميزات و العيوب ربنا يباركلك فيها و يكفيك شرها
الشكر لله يا باشا .. ده واجبى تجاه منتدانا الغالى ...

اشكرك لتشريفك الموضوع ..

يا عم الحاج هو انا اللي بقول الكلام ده وبعدين صحيح انا مالي الباب اللي يجيلك منه الريح سده واستريح وربنا يخليلي الست فيفي
ايه يا كوكو .. انت هتسخن على الراجل الغلبان ده كمان ههههههههه

مش كفاية المشرفين الغلابة يا عمنا هههههههههههههههه

وربنا يا سيدى يخليلك فيفى ويباركلك فيها وعقبال ما تخاويها ..