العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > جيتا JETTA

قديم 26-03-2011, 12:30 PM
mohamedkamel8677 mohamedkamel8677 غير متواجد حالياً
من انا؟: ana da2mn barkb vw tdi
التخصص العملى: free
هواياتي: cars

mohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the rough
افتراضي رد: نصيحة لوجه الله حتى لايقع احد فى موقفى ومايعرفش يبيع عربيته كل التجار ترفض الشراء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tareksh مشاهدة المشاركة

نصيحة لوجه الله لوهتشترى عربيه الفتيس dsg ,والماتور tsi ابعد عنها لان السوق كله مسمع فيه العيوب المتكررة لهذا الفتيس

انا عرضت عربيتى جيتا 2009 الفتيس dsg ,والماتور tsi عند عدد من المعارض والتجار لااستطيع عدده الكل يقول ماناخدش الماكنه 1400 لانها بتعيب فتيس

لدرجة انى ذهبت لمحافظات تانيه الى يقول اشتريها ب100 الف والى يقول علشان خاطر انك جاى من محافظة تانية اشتريها ب110 الف

طيب ياجماعة انا شاريها من سنه ب 178 الف يقولولى انت الغلطان انك ماسألتش قبل ماتشترى
وانا عن نفسى فتيسى غيرت عقله مرة ب 19000 جنيه والان بدأت احس تانى ان الفتيس هيعيب ومش عارف اعمل ايه

يعنى دلوقتى العربيه بعد سنه اصبحت بنص سعرها
حسبى الله ونعم الوكيل منه لله الى عامل الفتيس ده مع هذه الماكنة
و اللة أنا قُلت الكلام دة مرة و محدش صدق لإنى شغال فيهم و عارفهم ... قُلت قبل كدة إبعدوا عن الفتيس DSG عشان عندة مشكلة فى الوحدة الإلكترونية اللى راكبة على الفتيس و المسئولة عن إعطاء الإشارة لتبديل السرعات و لعلمك مش 1400 cc بس اللى فية المشكلة دة كل الفولكس سواء بنزين أو ديزل حتى 3000 cc فيهم نفس المشكلة
قديم 26-03-2011, 02:00 PM
الصورة الرمزية عماد الخواجة
عماد الخواجة عماد الخواجة غير متواجد حالياً
من انا؟: الخواجة
التخصص العملى: تصليح السيارات الجولف
هواياتي: تبادل الاراء

عماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the rough
افتراضي رد: نصيحة لوجه الله حتى لايقع احد فى موقفى ومايعرفش يبيع عربيته كل التجار ترفض الشراء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة s_shekabala مشاهدة المشاركة

انتا فعلا استغلالى ودى شهادة هيحاسبنى عليها ربنا
استغلالى جدا فى اسعارك
وبالنسبة لموضوع شيكابالا انا مش هرد عليك علشان انتا عارف اخرك اية ومطلعش من الموضوع الاساسى انك استغلالى
ونصيحة لوجة الله بطل استغلال للناس

انا فعلا خايف عليك من حساب ربنا و علي فكرة اعضاء المنتدي علي درجة عالية من النضج ويقدروا يميزوا الصادق من الكداب و الامين من الاستغلالي
ملحوظة: صاحب المشاركة الاصلية قال انه غير العقل ب 19 الف جنيه و مش من عندي.( ولو عندك دليل غير التخبيط و خلاص يا ريت توريهولنا )
عيب تفتري علي الناس علشان تزود نجومك في المنتدي يا سيادة العضو الفعال
اما لو كنت منافس في المجال و ده اغلب الظن فاحب اقولك ان ده اسلوب رخيص ومفقوس و بطلوا يستخدموه من زمااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااان
للاسف انا دي اخر مرة هارد عليك فيها عشان انا مش فاضي لامثالك
قديم 26-03-2011, 02:10 PM

mohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tareksh مشاهدة المشاركة

نصيحة لوجه الله لوهتشترى عربيه الفتيس dsg ,والماتور tsi ابعد عنها لان السوق كله مسمع فيه العيوب المتكررة لهذا الفتيس

انا عرضت عربيتى جيتا 2009 الفتيس dsg ,والماتور tsi عند عدد من المعارض والتجار لااستطيع عدده الكل يقول ماناخدش الماكنه 1400 لانها بتعيب فتيس

لدرجة انى ذهبت لمحافظات تانيه الى يقول اشتريها ب100 الف والى يقول علشان خاطر انك جاى من محافظة تانية اشتريها ب110 الف

طيب ياجماعة انا شاريها من سنه ب 178 الف يقولولى انت الغلطان انك ماسألتش قبل ماتشترى
وانا عن نفسى فتيسى غيرت عقله مرة ب 19000 جنيه والان بدأت احس تانى ان الفتيس هيعيب ومش عارف اعمل ايه

يعنى دلوقتى العربيه بعد سنه اصبحت بنص سعرها
حسبى الله ونعم الوكيل منه لله الى عامل الفتيس ده مع هذه الماكنة
أنا لقيت فتيس DSG مستعمل سعرة ٦٠٠٠ جنية بس المشكلة إنة بتاع 1600 CC ماشى 5400 km و يركب مكان الأكواد دى LKQ,LKM,LKG و أنا مشفتش عندى هنا 1400 CC عشان أقدر أقولك يركب عندك و لا لأ لأنة كان راكب على موتور FSI مش TSI حاول تسأل السيرفس عندك و أنا يوم الإثنين إن شاء اللة هسأل السرفيس هنا لكن حقك إن الوكيل يغيرة على حسابة عشان دة عيب فنى و ليس سوء إستعمال
قديم 26-03-2011, 02:18 PM

[QUOTE=tareksh;324686]نصيحة لوجه الله لوهتشترى عربيه الفتيس dsg ,والماتور tsi ابعد عنها لان السوق كله مسمع فيه العيوب المتكررة لهذا الفتيس

رقم الفتيس Nr kat OAM300046
قديم 27-03-2011, 10:09 AM
الصورة الرمزية s_shekabala
s_shekabala s_shekabala غير متواجد حالياً

s_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عماد الخواجة مشاهدة المشاركة

انا فعلا خايف عليك من حساب ربنا و علي فكرة اعضاء المنتدي علي درجة عالية من النضج ويقدروا يميزوا الصادق من الكداب و الامين من الاستغلالي
ملحوظة: صاحب المشاركة الاصلية قال انه غير العقل ب 19 الف جنيه و مش من عندي.( ولو عندك دليل غير التخبيط و خلاص يا ريت توريهولنا )
عيب تفتري علي الناس علشان تزود نجومك في المنتدي يا سيادة العضو الفعال
اما لو كنت منافس في المجال و ده اغلب الظن فاحب اقولك ان ده اسلوب رخيص ومفقوس و بطلوا يستخدموه من زمااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااان
للاسف انا دي اخر مرة هارد عليك فيها عشان انا مش فاضي لامثالك
على العموم انا مش بوجهلك انتا الكلام علشان ترد او متردش انا بقول نصيحة للاعضاء
انهم يخدوا بالهم من الاستغلالين والكذابين
وعاوز اعرفك انك قولت رأيك فيا انى منافس وانى كداب و(امثالك)
وانا قولت رأيي فيك انك استغلالى و نصحتك لوجة الله انك تبطل
والشاهد ربنا مين الكذاب والاستغلالى .

كن لله كما يريد ........... يكن لك فوق ما تريد
قد تفقد كل شئ ........... ويبقى الله معك
فكن مع الله ................ يكن كل شئ معك
أذا جعلت رضا الله همك ... تكفل الله با أهمك
ومن فقد الله فماذا وجد؟
ومن وجد الله فماذا فقد ؟