العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 19-12-2009, 10:41 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هي عيوب ومميزات ماتركس 2010

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem ali مشاهدة المشاركة

والله يا استاذ sam انا فصصت العربيه حته حته لانى لو حضرتك فاكر الاستاذ بووووودى الى لم كونت ناوى اجيب الماتركس 2008 المانول وانتو التولى دى غاليه وانا اقتنعت بل الكلام وصرفت نظر عن العربيه ونزلت حجزت ال2010 انا اول ماجت العربيه الجديده ماسبنش حته اله لم دورت فيها حتا وانا بعمل الفرش الجلد طبعن كان الراجل فاكك الفرش كله ملا ئتش اى حاجه تدل انى هى تركى خالص وانا بعمل صيانه الالف الاولى سألت المهندس العربيه دى تركى ألى الكلام ده غير صحيح العربيه كورى 100% وعلى الحظ الحلو كان يوم مانا بعمل الصيانه عان من رقم 1 الى 18 ماتركس الشكل الجديد وانا كونت رقم9 تخيل18 عربيه ماتركس داخل التوكيل بتعمل صيانه كلهم الشكل الجديد طبعن بختلاف الالوان ولو انت تعرف مكان داخل السياره مكتوب عليه بلد الصنع ألى عليه وانا اشوفه فوران
فاكر يا كريم باشا ...
اعتقد ان الناس بتقول على الشكل الجديد تركي على اساس انها في 2008 نزلت تركي وبالتالي اعتبرو انها بقت على طول تركي
لكن واضح ان ال2008 بس هي التركي علشان تغيير خط الانتاج للشكل الجديد من 2009

برضو ساعات اسمع النترا مصري او ماتريكس مصري !!
ويطلع المقصود بيها التمييز بين المستورده الخليجي و التوكيل المصري ...
او علشان غبور بيركب الانذار و الكاسيت هنا بيعتبروها بقت تقفيل مصري !!

عموما انا صديق ليا معاه ال 2008 تركي و سوقتها سفر القاهره اسكندريه ... و محستش فيها بأي فرق عن ال 2007 الكوري

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 22-12-2009, 05:36 AM
ahmedmohelsayed ahmedmohelsayed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

ahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really nice

مبروك يا باشا على الماتريكس
وزي ما قلتم هي ازواق
قديم 22-12-2009, 12:31 PM
moh.kelany moh.kelany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

moh.kelany has a spectacular aura aboutmoh.kelany has a spectacular aura aboutmoh.kelany has a spectacular aura about

أنا معايا ماتريكس 2007 من حوالى سنة تقريبا وبصراحة العربية جميلة جدا ومفيهاش أى عيوب فهى فعلا متعددة الأغرض عائلية ومريحة وكمان تقدر تحمل فيها أمتعة زى مأنت عايز لأن الكنبة اللى ورا تقدر تطويها بالكامل فيصبح عنك نصف العربية االلى وراك فاضى أوممكن تطوى جزء من الكنبة وتخلى الجزء الأخر مفرود يجلس علية حد وراك أما بالنسبة للثبات فهى معقولة أنا جربتها على طريق مطروح لغاية 170 كم وكانت عادية جدا لكن فى الملفات تحس بأنها بتحدف شوية نتيجة ارتفاع الكراسى والسقف بتاعها وكمان اقتصادية فى البنزين وعفشتها معقولة متحسش بالمطبات أوى
تكييفها ممتاز جدا و لغاية دلوقت الحمد لله محستش بأى عيوب لها.أما مسألة الشكل فدى على رأى باقى الأخوة دى أذواق. وربنا يوفقك للصواب .
قديم 23-12-2009, 05:46 PM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute

هيونداى ماتركس منتشره بصوره كبيره واعتقد انه اكبر دليل لجودتها واثبات وجودها فى السوق المصرى وانها متميزه فى فئتها وتميزها ايضا بوكيلها ؟

قديم 14-01-2010, 01:53 AM
dino dino غير متواجد حالياً

dino is on a distinguished road
رد: ما هي عيوب ومميزات ماتركس 2010

ptmnlo123per112السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكراً على المعلومات الهامة والموضوعية اللي خلتني اشارك معاكو
ياريت تنصحوني بمقارنة بين المانول والاتوماتيك في المميزات والعيوب وايهما افضل وشكراً

التعديل الأخير تم بواسطة dino ; 14-01-2010 الساعة 02:52 AM