العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 03-05-2010, 09:39 PM
ashraf youness ashraf youness غير متواجد حالياً

ashraf youness is on a distinguished road
افتراضي رد: لافيتا2002

استاذي العزير
انا مستني الجواب و كنت عاوز اعرف انت جبت العربية المتركس بكام
و لو اتوماتيك بكام
الحاج اللي انت اشتريت منه العربية اول كلام كان سعرها كام و انت فاصلت معاه و اخذتها بكام
عاوز اعرف تاريخ الكشف بتاعك و وصلك الجواب بعدها بكام يوم
انا كاشف يوم 27/3/2010 الجواب يوصلني امتي
ولك جزيل الشكر
قديم 11-05-2010, 07:42 PM
hesham90 hesham90 غير متواجد حالياً

hesham90 will become famous soon enoughhesham90 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf youness مشاهدة المشاركة

استاذي العزير
انا مستني الجواب و كنت عاوز اعرف انت جبت العربية المتركس بكام
و لو اتوماتيك بكام
الحاج اللي انت اشتريت منه العربية اول كلام كان سعرها كام و انت فاصلت معاه و اخذتها بكام
عاوز اعرف تاريخ الكشف بتاعك و وصلك الجواب بعدها بكام يوم
انا كاشف يوم 27/3/2010 الجواب يوصلني امتي
ولك جزيل الشكر
اولا اسف على التأخير لظروف العمل المانوال ب37000 والاوتوماتيك ب41000 اول الكلام هما بيطلعو فى العالى قوى يعنى يقولك المانوال 42000 والاوتوماتيك 46000 ويقولك دى متباعه وتلاقى ناس جاية تبعهم يفاصلو ال يعنى بيشتروا وهما علشان يزايدو على بعض اول الكلام معايا كان 42000 وخلصت على 37000 الجواب مبيوصلش انت تديها شهرين بالضبط يعنى انت كاشف27-3-2010 تروح المجالس الطبية مكان ما قدمت الطلب يوم27-5-2010 حيكشفلك على الكمبيوتر بالاسم وتاريخ كشفك وانشاالله ناجح فى الكشف وتكون ببطاقتك وتستلم خطاب موجه للجمرك اللى انت اخترته وعلى بركة الله
قديم 23-05-2010, 12:04 PM
miroseba miroseba غير متواجد حالياً

miroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khhip مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلك في العربية
لو سمحت انا عايز اجيب واحدة بس كنت عايز استفس عن بعض الحاجات لو سمحت
1- العربية عموما عاملة معاك ايه
2- هل قطع الغيار زي الماتركس الي عندنا ولا مختلفة وخصوصا الماتور لانه 1500 مش 1600
3- هل الاوتوماتك بتعها كويس ولا فيه مشاكل
ومعلش اخر سؤال حضرتك ختها من التاجر بكام (قبل المعوق وفك الحظر ) وياريت اسم التاجر ورقم تلفونه اكون شاكر لحضرتك
اسف للتطويل على حضرتك
وشكرا
الحكايه ديه بطلت ومينفعش ولا تجيب معوق ولا تفك الحظر

قديم 23-05-2010, 12:07 PM
miroseba miroseba غير متواجد حالياً

miroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham90 مشاهدة المشاركة

اولا اسف على التأخير لظروف العمل المانوال ب37000 والاوتوماتيك ب41000 اول الكلام هما بيطلعو فى العالى قوى يعنى يقولك المانوال 42000 والاوتوماتيك 46000 ويقولك دى متباعه وتلاقى ناس جاية تبعهم يفاصلو ال يعنى بيشتروا وهما علشان يزايدو على بعض اول الكلام معايا كان 42000 وخلصت على 37000 الجواب مبيوصلش انت تديها شهرين بالضبط يعنى انت كاشف27-3-2010 تروح المجالس الطبية مكان ما قدمت الطلب يوم27-5-2010 حيكشفلك على الكمبيوتر بالاسم وتاريخ كشفك وانشاالله ناجح فى الكشف وتكون ببطاقتك وتستلم خطاب موجه للجمرك اللى انت اخترته وعلى بركة الله
تعرف ان انت اتنصب عليك فى اكتر من 4 الف جنيه عارف انا الاوتوماتيك قالولى 38 نزلتها 33 وحالتها كانت نازله من المركب مفيهاش حاجه و المنيول كان بى 31 و 32 بس قرفت من كتر النصب والدحك عليا كل واحد يقولى عندى عربيه زى الفل وتطلع خرابه قرف ورحت جبت تيوتا كورولا 96 من واحد اسمه فوجى من المنطقه الحره عنده عربيات جايه من اليابان اوحش عربيه هناك باحسن عربيه فى بورسعيد بتوع بورسعيد نصابين كان هيتنصب عليا فى عربيه اوكتافيا كانت مخبوطه فى الجنب والخبطه مسمعه فى الشاسيه حسبى الله ونعم الوكيل والعربيه الماتركس كنت برده هاخد واحده متغيرلها رافرفين وكبوت ولو جبت مين مش هيعرف

قديم 13-06-2010, 11:42 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

الواحد بيخاف من الإسغفال دة. يا ريت يكون فى شاركة هى اللى تفحص وتعطى تقرير شامل ومتوسط سعر العربية. حد بيفهم مش مجرد ميكانيكى