العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل توافق علي مقاطعة السيارات الأمريكية؟
أوافق 46 92.00%
أعترض 4 8.00%
لا اهتم 0 0%
المصوتون: 50. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 17-01-2009, 01:02 AM
aga63 aga63 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استشارى
هواياتي: السيارات، الرياضه

aga63 will become famous soon enoughaga63 will become famous soon enough
افتراضي رد: مقاطعة السيارات الأمريكية

برضه أنا كمان معاكم. بس برضه أنا مش بأفكر فى تغيير عربيتى دلوقت. بس برضه أتمنى أنها تنجح (ومش فى العربيات بس ولكن فى كل حاجه).
والله الموفق.
قديم 17-01-2009, 12:36 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

أنا طبعا مع المقاطعه لكل منتج أمريكي طالما أنهم مازالوا يساندوا الصهاينة في كل أفعالهم خاصة وان الأسواق اصبحت مليئه بكل المنتجات العالمية المتنوعه والتي تتفوق على المنتج الأمريكي جودة وسعرا
قديم 17-01-2009, 02:03 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

طبعا مقاطعين وزى ما قال بايو لكل المنتجات مش بس العربيات

بس المشكلة فى المقاطعة ان الشريحة الشعبية من الناس اللى ممكن تقاطع فعلا مش هما الشريحة اللى بتشترى العربيات دى

بس هيفضل العربيات اللى بتتصنع محلياً واصلولها مملوكة للامريكان زى شيفرولية (الملاكى والتجارية) والدايو

الشريحة ديه اللى لو المقاطعة وصلتها هتبقى ضربة قوية وحقيقة فعلاً

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 19-01-2009, 03:40 AM
الصورة الرمزية taha_elgazzar
taha_elgazzar taha_elgazzar غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس ميكانيكا
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا
هواياتي: لعب كرة القدم

taha_elgazzar will become famous soon enoughtaha_elgazzar will become famous soon enough

طبعا مع مقاطعة كل المنتجات الامريكية
وياريت الناس تعرف ان سلاح المقاطعة سلاح قوى جدا وفعال اذا تم تطبيقه بصورة صحيحة(إجماع وفاعلية فى التنفيذ)

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ
إذا كانت الدنيا بحر من الهموم********فسر فيها بقارب من الصبر

ptmnlo123per1120
قديم 19-01-2009, 09:25 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
Post رد: مقاطعة السيارات الأمريكية

لو موافق
رجاء نشر الفكرة لكل من تعرف
السيارات الأمريكية لها بدائل كثيرة و مقاطعتها أحد الوسائل المتاحة للمشاركة في الحرب

فهل من مشارك؟

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)