العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO

شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO دايو - شيفرولية الكورية daewoo يشمل سيارات دايو وشيفروليه المصنعة في كوريا ( لانوس - نوبيرا - أفيو - أوبترا......إلخ)

قديم 12-11-2009, 05:08 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تاريخ كابرس ~ Caprice History

بالضبط يا دكتور بتتصنع في شركه هولدن التابعه لجنرال موتورز باستراليا
و تسوق تحت اسم كومودورو في اسواق متعدده
لكن مما لا شك فيه ان الكابريس احدي علامات الخليج و اكثرها متعه

حـازم خـضـر

قديم 13-11-2009, 02:14 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

ملحوظة بس يا حازم باشا
الكومودور دى هى اللومينا - اخت الكابريس الصغيرة
أما الكابريس بتنزل باسم كابريس او ستيتس مان

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 13-11-2009, 05:15 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk مشاهدة المشاركة

ملحوظة بس يا حازم باشا
الكومودور دى هى اللومينا - اخت الكابريس الصغيرة
أما الكابريس بتنزل باسم كابريس او ستيتس مان
ممكن فعلا يا باشا يكون حصل عندي لبس
اصلي بقالي كتير ماركبتش امريكاني
شكرا علي التصحيح

حـازم خـضـر

قديم 13-11-2009, 07:53 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

ولا يهمك يا باشا احنا تحت امرك
هى اساسا اكمن العربية مش منتشرة فى مصر فاطبيعى انك تلاقى نفسك مش فاميلير معاها
دا الجديد بقى ان فيه بينزل منها باسم شركة دايو و بيتباع فى كوريا و بينزل منها باسم بونتياك
و بيتباع فى امريكا و طبعا بتنزل الخليج باسم شيفروليت و كلو استرالى .. جنرال موتورز بتوزع العربية دى تماااااااااااااااااام

الأجدد بقى ان فيه عربيات شرطة امريكانى جديدة نازلة كابريس و لومينا متصنعة فى استراليا برده و عليها علامة شيفروليت

و بشكر الدكتور بولبولان و على فكرة اعلى فئة فيها اللى هى كابريس رويال و دى طبعا 8 سلندر و 6000 سى سى و 360 حصان و القديم منها كان 5700 سى سى و 330 حصان
وفيها كمان فرش جلد و شاشات و اشتغالات تمنها هنا فى الكويت ما يوازى 200 الف جنيه مصرى يا بلاش

و عاوز اقول يا جماعة ان العربية دى ما شاء الله طيارة ,,, تسارع رهيب بتوصل 100 فى 5,7 ثوانى تقريبا و بدوس بيها مع اى حد بقلب جامد (انا بتكلم عن عربيتى 8 سلندر 5700 سىسى 330 حصان)
بس مشكلتها للأسف اعطالها كتير (مش عارف يمكن انا اللى بفترى عليها كتير ) و سعرها بينزل جدا عند البيع
و لو حد عنده اى اسئلة انا تحت امركم

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!

التعديل الأخير تم بواسطة bmkbmk ; 13-11-2009 الساعة 08:05 AM