العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 26-05-2012, 11:56 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لكل اللي انتخبو شفيق ؟؟؟؟؟؟؟

انا تحليلى المتواضع
لما الشعب اغلبيته مش عاوز شفيق
يبقى ازاى واخد اعلى الاصوات

و ده من اول يوم و احنا شايفين كده

مش ده برده يخلينا نشك

و انا كونت متوقع كده من قبل تقديم اى بلاغات

مصر تعيش الان فى ظروف صعبه

و كل دقيقه فيها بخبر جديد

ربنا يسترها علينا يااااااااااارب

قديم 27-05-2012, 12:33 AM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

والله يا جماعه انا مبقتش عارف افهم حاجه خالص خمسين خبر في اليوم عكس بعض والناس تفكيرها حسيت انه اتغير في يوم وليله وبتوع شفيق لقيتهم ظهروا معايا في الكليه واللي عمال يقول هنتخب شفيق عشان مرسي واللي يقول هنتخب مرسي عشان شفيق انا مبقتش فاهم حاجه بجد شعب غريب جدا مفيش انتخابات في الدنيا بينزل حد ينتخب حد عشان خاطر مينتخبش الدنيا متقالتش في اي كتاب بيتكلم عن السياسه او الديمقراطيه اوالانتخابات دي في اي حته ونفسي افهم احنا ليه وصلنا بنفسنا لحد كده وليه بنعمل في نفسنا كده وازاي سكتنا علي ان الثوره ليها مرشحين هيفتتو الاصوات قصاد حشود حاشده من الاخوان والمنحل فعلا انا اقتنعت اننا كشعب محتاجين حاجات كتير قوي قبل ما نطبق الديمقراطيه وعامة انا شخصيا قررت اسكت واتفرج واشوف في النهايه هتنتهي علي ايه ومش هعصب نفسي عشان حاجه تاني

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away
قديم 27-05-2012, 02:10 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kimo10 مشاهدة المشاركة

goudai اخى الفاضل اتمنى ان تشرح لى وجهة نظرك او قناعتك فى انتخاب شفيق يمكن اقتنع واعدك بان حوارى معك بدون تجريح ولكن لافهم وجهة النظر يمكن اقتنع او تكون فى حاجة حضرتك مش واخد بالك منها اوضحهالك يمكن تغير وجهة نظرك
العضو المحترم
انا مش هاتكلم عن مميزاته او عيوبه دلوقتى ولا عن المرحلة الاولى فى الانتخابات انا هتكلم عن الاعادة
انا لا استطيع تقبل الاخوان حتى من قبل الثورة ومش هقول انى بكرههم لانهم مصريين زى وزيك وانما هقول ان انا مش عايزهم ولا اتمنى ان يصلوا الى الحكم وهضرب لحضرتك سبب واحد فقط
الاخوان اكدوا اكثر من مرة انهم لن يتنافسوا على منصب رئيس الجمهورية ومع ذلك دفعوا باثنين من المرشحين واحد اساسى والثانى احتياطى وكاننا فى ماتش كورة
التصرف ده ينم عن عدم مصداقية وايضا رغبة بالغة فى احتضان كافة عناصر الدولة بين احضانهم مجلس شعب وشورى ورئاسة ونقابات وغيره
فانا هانتخب شفيق فى الاعادة بغض النظر عن مميزاته او عيوبه لاننى لا اتمنى مطلقا وصول الاخوان للسيطرة على كافة اجهزة الدولة ومع ذلك ان جاءت الصناديق بالدكتور محمد مرسى رئيسا للجمهورية فساحترم رغبة الشعب الذى اختاره مش هقول ان انا هنزل واتظاهر واكسر وفى النهاية اتمنى ان الفترة دى تعدى على خير وتصبح الدولة دولة مؤسسات وليست دولة الرجل الواحد انما يا اخى وصول الاخوان يعنى انها اصبحت دولة مؤسسة واحدة
تقبل تحياتى
قديم 27-05-2012, 03:06 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

انا مش حابب ولا ده ولا ده وبالذات شفيق والله هيخرب البلد وسعتها قولوا مش العضو محمد اشرف قال ان هو هيخربها وهتشوفوا وزعلت جدا لما سمعت النتيجه وفى مليون فى الميه غش فى الانتخابات عمر شفيق مياخذ الاصوات دى كلها ولازم حمدين يدخل معاهم الاعاده ده رايي

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 27-05-2012, 04:12 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف مشاهدة المشاركة

انا مش حابب ولا ده ولا ده وبالذات شفيق والله هيخرب البلد وسعتها قولوا مش العضو محمد اشرف قال ان هو هيخربها وهتشوفوا وزعلت جدا لما سمعت النتيجه وفى مليون فى الميه غش فى الانتخابات عمر شفيق مياخذ الاصوات دى كلها ولازم حمدين يدخل معاهم الاعاده ده رايي
اخى لا يجوز لنا ان نطعن بغش العملية الانتخابية لان المشرف عليها هم اعضاء هيئات قضائية ليس لهم مصلحة سوى مصلحة هذا الوطن واعلاء كلمة الحق
تقبل تحياتى