العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 26-03-2011, 01:46 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أسوأ 7 عادات عند الرجال !!!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

هذه بعض العادات السيئة التى تبدو بسيطة لكنها تسىء جدا إلى المظهر العام للرجل وتجعل الآخرين يأخذون عنه انطباعا سيئا:

- تنظيف الأنف باليد دون استخدام المناديل الورقية وهذا فعلا عمل مثير للاشمئزاز ويجعل من حوله يشعرون بالضيق ويتمنون لو تنشق الأرض وتبتلعه.
- قيامه بهرش مناطق حساسة من جسمه أمام الجميع بدون حياء أو انتباه لأن هذا العمل يؤذى مشاعر الآخرين وخاصة النساء.
- ترك الملابس الداخلية ظاهرة من البنطال وهذا مظهر سىء للغاية.
- قضم الأظافر أمام الناس مما يجعل بينه وبين القرود علاقة خاصة.

الكذب بخصوص الطول الحقيقي له.
- دائما يستخدم أسرته كسبب للتهرب من مقابلة الآخرين من الناس.
- استخدام المبولة داخل الحمام أمام غيره من الرجال، وهذا عمل لايقبله الدين ولا يقبله المجتمع المتحضر بسبب:
1- كشف العورة المغلظة أمام الغير وهو شىء محرم.
2- التبول بهذه الطريقة لا يسمح لك بالغسل مما يجعلك غير طاهر للصلاة ويمكن أن يسبب الكثير من الأمراض.

وفي النهاية أرجو ألا يغضب الرجال منى بسبب قيامى بمصارحتهم بأخطر العادات وأكثرها سوءا، وجميعنا نعلم أن هناك الكثير من الرجال الآدميون الذين يتميزون بالتحضر والذوق فى جميع تصرفاتهم، لكن هناك أيضا من هم بحاجة إلى أن نواجههم بأفعالهم المشينة، ليس لمضايقتهم أولمعايرتهم بها، لكن الهدف الأول والأخير لهذه المقالة هو محاولة علاج تلك العادات وتجنبها وتوضيح مدى تأثيرها على الآخرين.

ولأن الرجل هو الشخص الذى يحتل المكانة الأولى فى حياة جميع من حوله فيجب أن يكون جديرا بهذه المكانة.
يا جماعه انا اسف فى اللى هقوله وارجوا انكم تقبلوا رأىى الشخصى

انا مش فاهم ليه حضرتك خصيت الرجال بالصفات السيئه .. الا للمرأه صفات اكثر قزاره من الرجل ؟؟؟

حضرتك انا بشتغل فى مجال المطاعم وفى المطاعم بتاعتها فيه حمامات للسيدات
ايه راى حضرتك لما تدخل حمام السيدات علشان تعمل عليه تشيك كل نص ساعه ودى طبيعه العمل فى اى مطعم او فندق وتلاقيها سايبالك الحفاظات اللى بتستخدم ايام الحيض على قاعده التواليت او داخل الباسكت بدون ما تداريها ؟؟؟

حضرتك بتقول ترك الملابس الداخليه للرجل ظاهره من البنطلون
اولا لا يمكن اننا نقول على اللى بيعمل كده انه راجل اساسا
ثانيا انت عمرك ما شفت بنات بالمنظر دا
اقسم بالله انى ارى المناظر دى لما كنت بشتغل فى الرحاب وسيتى ستارز واكثر منها كمان
واذا كنت حضرتك بتقول ان استعمال الرجل للمبوله حرام ويظهر العوره فحضرتك بتسمى بطن المرأه اللى بيظهر من اسفل الاستوميك وحمالة الصدر اللى ظاهره من اسفل البادى ايه ؟؟؟

حضرتك بتقول ان من ضمن عادات الرجال قضم الأظافر أمام الناس مما يجعل بينه وبين القرود علاقة خاصة.
اعتقد ان البدعه دى ابتدعها النساء فى الاساس

حضرتك بتقول ان الرجال بيكدبوا بخصوص الطول الحقيقي لهم.
وانا عايز اقولك ان مافيش واحده بتقولك على وزنها وطولها وسنها الحقيقى

وفى الاخر حضرتك نهيت كلامك بالاتى :-
وفي النهاية أرجو ألا يغضب الرجال منى بسبب قيامى بمصارحتهم بأخطر العادات وأكثرها سوءا، وجميعنا نعلم أن هناك الكثير من الرجال الآدميون الذين يتميزون بالتحضر والذوق فى جميع تصرفاتهم، لكن هناك أيضا من هم بحاجة إلى أن نواجههم بأفعالهم المشينة، ليس لمضايقتهم أولمعايرتهم بها، لكن الهدف الأول والأخير لهذه المقالة هو محاولة علاج تلك العادات وتجنبها وتوضيح مدى تأثيرها على الآخرين

فانا عايز اقولك انى ولا غضبان من اللى حضرتك قولته ولا انا بنكر اللى حضرتك بتقوله من المناظر اللى بنشوفها فى الشارع ولا حتى ليا تار بايت مع النساء
ولكن انا كل اختلافى مع حضرتك هو تصنيفك للرجال او النساء

الموضوع مالوش دعوه براجل او ست
الموضوع ليه دعوه بانسان نظيف وانسان مش نضيف

زى ما دول ليهم خصال سيئه دول كمان ليهم خصال اكثر اشمئزازا

واذا كنا محتاجين اننا نوجه حد لافعاله المشينه فالتوجيه يكون بشكل عام لجميع الافعال الغير اخلاقيه والغير دينيه والغير ادميه

ارجوا انك تتقبل راىى
قديم 26-03-2011, 02:20 AM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido-spicy مشاهدة المشاركة

يا جماعه انا اسف فى اللى هقوله وارجوا انكم تقبلوا رأىى الشخصى

انا مش فاهم ليه حضرتك خصيت الرجال بالصفات السيئه .. الا للمرأه صفات اكثر قزاره من الرجل ؟؟؟

حضرتك انا بشتغل فى مجال المطاعم وفى المطاعم بتاعتها فيه حمامات للسيدات
ايه راى حضرتك لما تدخل حمام السيدات علشان تعمل عليه تشيك كل نص ساعه ودى طبيعه العمل فى اى مطعم او فندق وتلاقيها سايبالك الحفاظات اللى بتستخدم ايام الحيض على قاعده التواليت او داخل الباسكت بدون ما تداريها ؟؟؟

حضرتك بتقول ترك الملابس الداخليه للرجل ظاهره من البنطلون
اولا لا يمكن اننا نقول على اللى بيعمل كده انه راجل اساسا
ثانيا انت عمرك ما شفت بنات بالمنظر دا
اقسم بالله انى ارى المناظر دى لما كنت بشتغل فى الرحاب وسيتى ستارز واكثر منها كمان
واذا كنت حضرتك بتقول ان استعمال الرجل للمبوله حرام ويظهر العوره فحضرتك بتسمى بطن المرأه اللى بيظهر من اسفل الاستوميك وحمالة الصدر اللى ظاهره من اسفل البادى ايه ؟؟؟

حضرتك بتقول ان من ضمن عادات الرجال قضم الأظافر أمام الناس مما يجعل بينه وبين القرود علاقة خاصة.
اعتقد ان البدعه دى ابتدعها النساء فى الاساس

حضرتك بتقول ان الرجال بيكدبوا بخصوص الطول الحقيقي لهم.
وانا عايز اقولك ان مافيش واحده بتقولك على وزنها وطولها وسنها الحقيقى

وفى الاخر حضرتك نهيت كلامك بالاتى :-
وفي النهاية أرجو ألا يغضب الرجال منى بسبب قيامى بمصارحتهم بأخطر العادات وأكثرها سوءا، وجميعنا نعلم أن هناك الكثير من الرجال الآدميون الذين يتميزون بالتحضر والذوق فى جميع تصرفاتهم، لكن هناك أيضا من هم بحاجة إلى أن نواجههم بأفعالهم المشينة، ليس لمضايقتهم أولمعايرتهم بها، لكن الهدف الأول والأخير لهذه المقالة هو محاولة علاج تلك العادات وتجنبها وتوضيح مدى تأثيرها على الآخرين

فانا عايز اقولك انى ولا غضبان من اللى حضرتك قولته ولا انا بنكر اللى حضرتك بتقوله من المناظر اللى بنشوفها فى الشارع ولا حتى ليا تار بايت مع النساء
ولكن انا كل اختلافى مع حضرتك هو تصنيفك للرجال او النساء

الموضوع مالوش دعوه براجل او ست
الموضوع ليه دعوه بانسان نظيف وانسان مش نضيف

زى ما دول ليهم خصال سيئه دول كمان ليهم خصال اكثر اشمئزازا

واذا كنا محتاجين اننا نوجه حد لافعاله المشينه فالتوجيه يكون بشكل عام لجميع الافعال الغير اخلاقيه والغير دينيه والغير ادميه

ارجوا انك تتقبل راىى
mido-spicy
متقبل ومحترم رايك
: 14369D~149:
قديم 31-07-2012, 02:20 AM
cars admire
Guest

حصرى رد: أسوأ 7 عادات عند الرجال !!!!!!!!

محمد فيصل,احمد سويلم, dr mahdi, Exact, hazem_khidr, حسام البورسعيدى, koky_90, lol64, lover4ever8989, m_elmasoudy, mustafa mahmoud

قديم 31-07-2012, 09:54 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

ضيف عليهم قله الحياء عند بعض الرجال .,. و ديت اكتر شيء يعصب و يا سلام لو في وجود سيده و تلاقيه بيشكو شكواه المحرجه بكل صراحه و قله ادب .,. ربنا يهدي و يهدينا اجمعين ...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 31-07-2012, 10:09 PM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

ضيف عليهم قله الحياء عند بعض الرجال .,. و ديت اكتر شيء يعصب و يا سلام لو في وجود سيده و تلاقيه بيشكو شكواه المحرجه بكل صراحه و قله ادب .,. ربنا يهدي و يهدينا اجمعين ...