العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 21-12-2009, 05:59 AM
shooter123 shooter123 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة دعاية واعلان

shooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant future
افتراضي رد: افيدونى... لانسر 2007 ولا اوبترا 2008

عزيزي drift
ممكن سؤال
انت ركبت لانسر اصلا ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازاي تقول ان الاوبترا انعم؟؟؟؟؟ بقي ده كلام دي اهم مميزات اللانسر نعومتها وحقيقي اللانسر لا تقارن بالاوبترا لانها فعلا احسن منها في كل حاجة تقريبا وبعدين حضرتك بتقول عفشتها حلوة؟؟؟؟؟ طيب انت ركبت الاوبترا؟؟؟ او النوبيرا؟ علي فكرة الاتنين عفشتهم واحدة
ثم ازاي تقول ان الاوبترا بيبان فيها التعديل احسن من الانسر طيب ازاي؟ انت مشفتش اللانسر الايفلوشن او علي الاقل بص للتوقيع بتااعي
عموما لاحظ ردود باقي اخواتنا هنا حتلاقيهم نفس رأي لان الانسر ميختلفش عليها اتنين
وفي النهاية تحياتي لك

العمر لحظة
قديم 26-12-2009, 10:49 PM
الصورة الرمزية drift
drift drift غير متواجد حالياً
من انا؟: osama drift
التخصص العملى: طالب باكاديمية المستقبل
هواياتي: سباق السيارات والسرعة

drift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shooter123 مشاهدة المشاركة

عزيزي drift

ممكن سؤال
انت ركبت لانسر اصلا ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازاي تقول ان الاوبترا انعم؟؟؟؟؟ بقي ده كلام دي اهم مميزات اللانسر نعومتها وحقيقي اللانسر لا تقارن بالاوبترا لانها فعلا احسن منها في كل حاجة تقريبا وبعدين حضرتك بتقول عفشتها حلوة؟؟؟؟؟ طيب انت ركبت الاوبترا؟؟؟ او النوبيرا؟ علي فكرة الاتنين عفشتهم واحدة
ثم ازاي تقول ان الاوبترا بيبان فيها التعديل احسن من الانسر طيب ازاي؟ انت مشفتش اللانسر الايفلوشن او علي الاقل بص للتوقيع بتااعي
عموما لاحظ ردود باقي اخواتنا هنا حتلاقيهم نفس رأي لان الانسر ميختلفش عليها اتنين
وفي النهاية تحياتي لك
الجواب حضرتك انا ركبت لانسر لما زهقت والاوبترا كذلك وبعدين انا قولت الاوبترا بتليق في التعديلات ومقولتش افضل من الانسر في التعديلات طبعا الانسر احسن في التعديلات نظراا لتوفر تعديلاتها وبعدين لو انت ركبت العربيتين شوف فرق النعومة وقوة المحرك وبعدين احنا مسمعناش عن حكاية النعومة الي في الانسر من امتي وهي ناعمة من عفشتها الي بتخبط ولا البلي الي بيتغير زي غيار الزيت ولا الكبالن الضعيفة ومش معني اني بقول كدة ان الاوبترا مفيهاش عيوب بس بلاش كلمة الانسر افضل منها بمراحل لانها كبيرة اوي علي الانسر وقليلة اوي اوي علي الاوبترا وبعدين انا بتكلم عن الانسر المصري الستاندارد اللي مفيهاش عفشة سبور لكن السوبر اكشن عفشتها افضل وبعدين انت اية اللي خلاك تقول الانسر الافليوشن هي اية علاقتها اصلااا بالانسر اللي عندنا ولا الاوبترا الافيليوشن دي حكاااااااااية انت بتتكلم في اية دي قصة تانية نهاية الحوار انا مش بفضل الاوبترا عن الانسر ولا بفضل الانسر علي الاوبترا انا بقول ان الاوبترا عربية محترمة ومفيش فرق كبير ولا حاجة بين العربيتين وبلاش كلمة نعومة الانسر انا بتضايق من الكلمة دي لاني مشوفتش منها نعومة خالص وموتورها ضعيف مع انة 1600
قديم 26-12-2009, 11:38 PM
الصورة الرمزية xahmedfaragx
xahmedfaragx xahmedfaragx غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مراقب حسابات
هواياتي: كرةالقدم

xahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of lightxahmedfaragx is a glorious beacon of light

والله انا شايف الكيا سيراتو افضل من الاثنين
قديم 27-12-2009, 01:23 AM
maxim82 maxim82 غير متواجد حالياً
من انا؟: normal
التخصص العملى: giude tourists
هواياتي: sports

maxim82 has a spectacular aura aboutmaxim82 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drift مشاهدة المشاركة

اول حاجة الانسر مش افضل من الاوبترا بمراحل ولا حاجة ثانيا مش الفروض انك تقول كفاية انك راكب لانسر المفروض تقول كفاية لانسر زهقنا منها نغير بقي وبعدين الاوبترا ناعمة وجميلة وموتورها قوي وعفشتها مريحة نظرا للمشاكل الي في الانسر الي في العفشة والاوبترا شكلها اضخم منها وبيليق في التعديلات وعربية قطع غيارها متوفرة ورخيصة المفروض زي متدي الانسر حقها تدي الاوبترا حقها انت محسسني انها عربية كاروووو
انا رايى الى يردى ضميرى و دة الى انا شايفة انا فى الغربيات دايس
الانسر يابانى
تانى حاجة بمرور الزمن لما تيجى تبعها الانسر هتتباع هوى لكن الاوبترا تقيلة فى البيع
الانسر بمرور الزمن سعرها مش هينزل كتير لانها يابانى لكن الاوبترا طبعا هينزل كتير
و بعدين براحى عاليا ياعم انا مش قدك ودى رايى و انتم بقة ادرى
لو انا هختار من غير مااحتار لانسر و حتى لو لانسر 2006 او 2005 ادام الاوبترا 2009 انا هختار لانسر
على فكرة انا راكب شيفورلية افيو وندم عمرى انى جبتهاptmnlo123per1106
قديم 27-12-2009, 04:02 PM
الصورة الرمزية drift
drift drift غير متواجد حالياً
من انا؟: osama drift
التخصص العملى: طالب باكاديمية المستقبل
هواياتي: سباق السيارات والسرعة

drift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maxim82 مشاهدة المشاركة

انا رايى الى يردى ضميرى و دة الى انا شايفة انا فى الغربيات دايس
الانسر يابانى
تانى حاجة بمرور الزمن لما تيجى تبعها الانسر هتتباع هوى لكن الاوبترا تقيلة فى البيع
الانسر بمرور الزمن سعرها مش هينزل كتير لانها يابانى لكن الاوبترا طبعا هينزل كتير
و بعدين براحى عاليا ياعم انا مش قدك ودى رايى و انتم بقة ادرى
لو انا هختار من غير مااحتار لانسر و حتى لو لانسر 2006 او 2005 ادام الاوبترا 2009 انا هختار لانسر
على فكرة انا راكب شيفورلية افيو وندم عمرى انى جبتهاptmnlo123per1106
اولا الانسر ياباني الاسم فقط لانها بتتقفل في الصين دلوقتي ثانيا انا معاك في ان الانسر 2005 افضل من الاوبترا لان دي سيارة تحفة وافضل من الانسر 2007 بمراحل لكن الانسر 2007 الناس مدينها اكتر من حقها